Ada Solomon, despre premiul Eurimages: „Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră“
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-despre-premiul-eurimages-premiul-reprezinta-un-moment-foarte-important-in-cariera/

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

Un articol de Andrada Văsii|18 noiembrie 2013

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

„Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră, pentru că, de fapt, încununează relaţiile şi tot parcursul pe care l-am avut în ultimii 10 ani, pentru că am coprodus cu o seamă întreagă de ţări, am avut parteneri din întreaga Europă pentru majoritatea proiectelor la care am lucrat şi lucrurile acestea s-au construit în timp şi reprezintă nu numai un vot de încredere din partea oamenilor cu care am lucrat, ci şi un mod de a face să circule operele româneşti, pornind de la stadiul de idee şi până la produsul finit şi e un fel de relaţionare extrem de importantă pentru orice om care lucrează în domeniul cultural în ceea ce priveşte posibilitatea de a accede pe o piaţă cât mai largă internaţională”, a declarat Ada Solomon.

Ada Solomon a mai spus că premiul Eurimages este motivant, dar reprezintă şi o mare responsabilitate. „Faptul că un for de însemnătate cum este Eurimages îmi acordă această distincţie reprezintă foarte, foarte mult pentru mine. Este extrem de motivant, dar este şi o responsabilitate foarte mare pentru proiectele care urmează şi pentru colaborările care vin”, a explicat aceasta.

Pe de altă parte, Ada Solomon a declarat că este foarte important că România este parteneră în proiectele cineaştilor din Europa. „Din păcate, până în prezent, din partea autorităţilor din România, sprijinul pentru acest gen de colaborare – în care să fim parte, fără să fim noi iniţiatorii proiectului – s-a confruntat cu un fel de rezistenţă, cu un fel de lipsă de interes faţă de acest gen de colaborare”.

Ada Solomon a cules roadele efortului său

Ada Solomon este unul dintre cei mai importanţi producători de film din România. „De la înfiinţarea propriei companii, HiFilm, Ada Solomon a produs scurtmetraje premiate ale regizorilor Cristian Nemescu («Marilena de la P7») şi Radu Jude («Lampa cu căciulă»), debutul în lungmetraj al lui Radu Jude («Cea mai fericită fată din lume»), al Melissei de Raaf şi al lui Răzvan Rădulescu («Felicia, înainte de toate»), al lui Paul Negoescu («O lună în Thailanda») şi documentarele realizate de Alexandru Solomon («Kapitalism – reţeta noastră secretă»), printre altele”, se arată în comunicatul dat de către Academia Europeană de Film.

Citiţi şi: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Ada Solomon a produs filme finanţate de Eurimages precum „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, de Adrian Sitaru, câştigătorul a două premii la Festivalul de la Locarno în 2011 şi a două premii Gopo, dar şi „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, care a câştigat şase premii Gopo şi trofeul Inima oraşului Sarajevo, marele premiu al Festivalului de la Sarajevo, în 2012.

De asemenea, Ada Solomon a fost producătoarea lungmetrajului premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2013, „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer.

Ada Solomon Pozitia Copilului

Scenă din filmul „Poziţia copilului“, produs de Ada Solomon

Premiul Eurimages pentru coproducţie va fi înmânat pe data de 7 decembrie, la gala Academiei de Film Europene (EFA), care va avea loc la Berlin.

Eurimages, creat în 1989, este fondul Consiliului Europei pentru sprijinul producţiei, distribuţiei şi exploatării operelor cinematografice europene, iar cele 34 de state membre cooperează activ şi susţin acordarea de sprijin financiar pentru coproducţii, distribuţie şi sălile de cinema, notează Mediafax.

De la înfiinţarea sa, Eurimages a susţinut 1.542 de coproducţii europene, cu o sumă totală de aproximativ 468 de milioane de euro.

Foto credit: Cinemagia, foto cu Ada Solomon

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Page 4 of 260« First...23456...102030...Last »