Ada Solomon, despre premiul Eurimages: „Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră“
https://www.ziarulmetropolis.ro/ada-solomon-despre-premiul-eurimages-premiul-reprezinta-un-moment-foarte-important-in-cariera/

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

Un articol de Andrada Văsii|18 noiembrie 2013

Producătoarea Ada Solomon este laureata de anul acesta a premiului Eurimages pentru coproducţie, o distincţie care recunoaşte rolul decisiv pe care îl au coproducţiile în industria de film din Europa.

„Premiul reprezintă un moment foarte important în carieră, pentru că, de fapt, încununează relaţiile şi tot parcursul pe care l-am avut în ultimii 10 ani, pentru că am coprodus cu o seamă întreagă de ţări, am avut parteneri din întreaga Europă pentru majoritatea proiectelor la care am lucrat şi lucrurile acestea s-au construit în timp şi reprezintă nu numai un vot de încredere din partea oamenilor cu care am lucrat, ci şi un mod de a face să circule operele româneşti, pornind de la stadiul de idee şi până la produsul finit şi e un fel de relaţionare extrem de importantă pentru orice om care lucrează în domeniul cultural în ceea ce priveşte posibilitatea de a accede pe o piaţă cât mai largă internaţională”, a declarat Ada Solomon.

Ada Solomon a mai spus că premiul Eurimages este motivant, dar reprezintă şi o mare responsabilitate. „Faptul că un for de însemnătate cum este Eurimages îmi acordă această distincţie reprezintă foarte, foarte mult pentru mine. Este extrem de motivant, dar este şi o responsabilitate foarte mare pentru proiectele care urmează şi pentru colaborările care vin”, a explicat aceasta.

Pe de altă parte, Ada Solomon a declarat că este foarte important că România este parteneră în proiectele cineaştilor din Europa. „Din păcate, până în prezent, din partea autorităţilor din România, sprijinul pentru acest gen de colaborare – în care să fim parte, fără să fim noi iniţiatorii proiectului – s-a confruntat cu un fel de rezistenţă, cu un fel de lipsă de interes faţă de acest gen de colaborare”.

Ada Solomon a cules roadele efortului său

Ada Solomon este unul dintre cei mai importanţi producători de film din România. „De la înfiinţarea propriei companii, HiFilm, Ada Solomon a produs scurtmetraje premiate ale regizorilor Cristian Nemescu («Marilena de la P7») şi Radu Jude («Lampa cu căciulă»), debutul în lungmetraj al lui Radu Jude («Cea mai fericită fată din lume»), al Melissei de Raaf şi al lui Răzvan Rădulescu («Felicia, înainte de toate»), al lui Paul Negoescu («O lună în Thailanda») şi documentarele realizate de Alexandru Solomon («Kapitalism – reţeta noastră secretă»), printre altele”, se arată în comunicatul dat de către Academia Europeană de Film.

Citiţi şi: Beta Cinema se va ocupa de distribuţia la nivel internaţional a filmului românesc „Poziţia copilului”

Ada Solomon a produs filme finanţate de Eurimages precum „Din dragoste cu cele mai bune intenţii”, de Adrian Sitaru, câştigătorul a două premii la Festivalul de la Locarno în 2011 şi a două premii Gopo, dar şi „Toată lumea din familia noastră”, de Radu Jude, care a câştigat şase premii Gopo şi trofeul Inima oraşului Sarajevo, marele premiu al Festivalului de la Sarajevo, în 2012.

De asemenea, Ada Solomon a fost producătoarea lungmetrajului premiat cu Ursul de Aur la Berlin în 2013, „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer.

Ada Solomon Pozitia Copilului

Scenă din filmul „Poziţia copilului“, produs de Ada Solomon

Premiul Eurimages pentru coproducţie va fi înmânat pe data de 7 decembrie, la gala Academiei de Film Europene (EFA), care va avea loc la Berlin.

Eurimages, creat în 1989, este fondul Consiliului Europei pentru sprijinul producţiei, distribuţiei şi exploatării operelor cinematografice europene, iar cele 34 de state membre cooperează activ şi susţin acordarea de sprijin financiar pentru coproducţii, distribuţie şi sălile de cinema, notează Mediafax.

De la înfiinţarea sa, Eurimages a susţinut 1.542 de coproducţii europene, cu o sumă totală de aproximativ 468 de milioane de euro.

Foto credit: Cinemagia, foto cu Ada Solomon

29
/09
/21

CRONICĂ DE FILM Pentru un film de debut al unui regizor de teatru care nu a mai făcut până acum cinema, „Câmp de maci” (2020), de Eugen Jebeleanu, are o rigoare estetică neaşteptată, dar şi o lipsă de încrâncenare demnă de salutat.

28
/09
/21

CRONICĂ DE FILM „Crai nou” (2021), debutul Alinei Grigore, recent câştigător la Festivalul de la San Sebastian, aduce un aer proaspăt în cinematografia română.

28
/09
/21

THE FRENCH DISPATCH, LAND, QUO VADIS, AIDA?, scurtmetraje românești și internaționale, cele mai apreciate filme românești ale momentului si filmele premiate la Festival se văd în cadrul Retrospectivei ANONIMUL 2021 la ARCUB, Cinema Elvire Popesco și Terasa Institutului Francez între 28 septembrie și 3 octombrie.

27
/09
/21

În ultima săptămână din septembrie, „Cinema sub clar de lună“ aduce pe ecranul din Grădina Muzeului Național al Literaturii Române două dintre cele mai noi filme românești, Câmp de maci și documentarul Spioni de ocazie, alături de producții străine care au avut un parcurs spectaculos: Night of the Kings, aflat pe lista scurtă la premiile Oscar, și Apples, co-produs de Cate Blanchett și propus anul trecut de Grecia la Oscarul pentru Cel mai bun film internațional.

27
/09
/21

Frumoasa și bestia întâlnește viitorul tehnologiei în Belle, producția-fenomen semnată de regizorul japonez Mamoru Hosoda, care va deschide cea de-a 16-a ediție Animest. Prezentat în premieră internațională la Cannes, anime-ul Sci-Fi în care o adolescentă devine cea mai bună versiune a sa într-un univers paralel, creat în mediul virtual, se va vedea pentru prima dată pe marele ecran din România vineri, pe 8 octombrie, de la orele 18:30 și 21:30, la Cinema Elvire Popesco. Filmul va putea fi urmărit în curând în cinematografele din întreaga țară, distribuit de Bad Unicorn.

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

24
/09
/21

Festivalul KINOdiseea aduce pe marele ecran filme despre protejarea mediului, relațiile dintre copii și părinți, curaj și empatie, la Cinema Gloria și Cinema Eforie.