Adele: Capitolele 1 şi 2 – sexul care vinde
https://www.ziarulmetropolis.ro/adele-capitolele-1-si-2-sexul-care-vinde/

Adele: Capitolele 1 şi 2 (La Vie d’Adèle: titlul original, Blue Is The Warmest Color, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, relaţia dintre două adolescente.

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2013

„Adele: Capitolele 1 şi 2“ („La Vie d’Adèle“: titlul original, „Blue Is The Warmest Color“, titlul în limba engleză), câştigătorul Palme d’Or 2013, a stârnit o serie de controverse încă de la terminarea filmărilor, având în vedere subiectul, dar şi declaraţiile actriţelor despre cum au lucrat pentru rolurile lor.

Pelicula a intrat de vineri în cinematografele din România şi este distribuită de Independența Film.

Lungmetrajul regizat de Abdellatif Kechiche spune povestea de dragoste dintre două adolescente, interpretate de actriţele Adèle Exarchopoulos şi Léa Seydoux.

După câştigarea celui mai important premiu la Cannes 2013 (Palme d’Or-ul), întrebările presei s-au concentrat, spre nemulţumirea regizorului, pe scena de sex dintre cele două personaje principale. Mai precis, pe declaraţiile făcute de acestea într-un interviu pentru „The Daily Beast” şi apoi pe ieşirile emoţionale pe care actriţele le-au avut fiecare la conferinţa de presă asociată premierei filmului din Los Angeles, SUA.

„Regizorul ne-a avertizat că va trebui să ne dedicăm integral şi să avem încredere oarbă în el. Făcea un film despre pasiune, aşa că a vrut să conţină şi scene de sex, dar fără coregrafie… un fel de scene de sex mai special. Ne-a spus că nu vrea ca personajul său să-şi ascundă sexualitatea, pentru că asta este o componentă importantă în orice relaţie”, a povestit emoţionată Adèle Exarchopoulos.

„Apoi, însă, când am început filmarea propriu-zisă la acea scenă, mi-am dat seama că el chiar vrea  să-i dăm totul… Mulţi regizori nici nu ar fi avut curajul să aducă vorba despre lucrurile pe care el ni le-a cerut să le facem la filmări!”, a dezvăluit Adèle.

Filmul care a stârnit controverse, Adele, a necesitat multe sacrificii

Cealaltă actriţă, Léa Seydoux, a povestit plângând: „Mi-am sacrificat un an din viaţă pentru acest film şi nu am avut viaţă personală în timpul filmărilor. Am dat tot ce-am avut. Eu nu critic regizorul, doar reclam metoda. Era visul meu să lucrez cu el, pentru că în Franţa este unul din cei mai buni regizori ai momentului. Familia mea nu m-a ajutat niciodată! Hai să nu mai vorbim de privilegii aici!”, a exclamat actriţa, care, întâmplător, este şi nepoata lui Jérôme Seydoux, CEO-ul companiei de film Pathé, una dintre cele mai mar companii de producție și de distribuție de film din Franța.

Citiţi şi: CRONICĂ DE FILM Adele: Capitolele 1 şi 2. Educaţie sentimental-erotică

Cele două au recunoscut împreună că lucrul cu regizorul a fost deosebit de dificil, şi au jurat că n-ar mai face-o niciodată.

La un moment dat, regizorul Abdellatif Kechiche chiar a considerat că La Vie d’Adele nici nu ar trebui lansat deocamdată, din cauză că discuţiile din jurul său vor afecta felul în care publicul va aprecia filmul în sine. Ulterior, el a revenit şi şi-a corectat declaraţia, referindu-se apoi şi la alegaţiile controversate ale actriţelor de la conferinţa de presă.

Adele

Adèle Exarchopoulos şi Léa Seydoux în filmul Adele Adele: Capitolele 1 şi 2

„Mi-a fost teamă că discuţiile din jurul filmului vor împiedica oamenii să meargă şi să vadă cu ochii lor ce a declanşat aceste discuţii”, a spus regizorul francez de origine tunisiană într-un interviu acordat Indiewire.com.

Kechiche a precizat că percepţia că actriţele erau furioase după filmările de la Adele: Capitolele 1 şi 2 a fost greşită. Şi că s-au folosit termeni improprii. „Am discutat cu Adèle Exarchopoulos şi mi-a fost clar că ceea ce a spus atunci nu a intenţionat să sune aşa cum a sunat în urechile celor de la conferinţa de presă”, a nuanţat regizorul.

Cât despre Léa Seydoux, actriţă deja celebră în Franţa, Abdellatif Kechiche a fost de părere că ea pur şi simplu „s-a răzgândit” după criza de nervi de la conferinţă.

„A avut o atitudine destul de contradictorie. Am văzut-o (pe Léa – n.red) la Cannes cât de fericită era, aşa că mi-am imaginat că s-a răzgândit. Cred că e posibil să fi fost persoane în jurul ei care să o fi manipulat, să o fi montat împotriva mea, ca să mă submineze. Şi în nici un caz nu mă refer aici la bunicul ei, preşedintele companiei de distribuţie Pathé. N-are de-a face cu el, să fie foarte clar!”, a spus Kechiche.

Adèle: Capitolul „Clarificări, nuanţări, erate”

Ulterior, şi Adele Exarchopoulos a nuanţat lucrurile într-un interviu din 25 octombrie. Întrebată fiind dacă nervozitatea afişată în discuţiile care au urmat premierei a fost cauzată de expunerea ei în film, şi nu neapărat numai în scenele de sex, Adele a răspuns:

„Da, a fost şi asta. Tatăl meu a venit şi el la prima proiecţie. Toată lumea mi-a zis să nu-l aduc, însă m-am gândit că poate nici nu va mai exista un alt film în care să mă vadă. Aşa că am vrut să mă vadă în ăsta. Iar el a fost mândru de mine. A zis că, pe alocuri, nici nu m-a recunoscut.”

După terminarea filmărilor, actriţa recunoaşte că a avut nevoie de un repaos total: „Am mers o săptămînă în Thailanda împreună cu prietenul meu. Asta m-a ajutat mult. Pur şi simplu mi-am spălat creierul. Fără telefoane, fără cineva care să-mi zică «fă asta sau aialaltă!» sau «loveşte-o din nou!». Am făcut masaje şi am fumat iarbă!”

În legătură cu interviul şi cu declaraţiile de la care a pornit tot scandalul, Adele Exarchopoulos a spus: „Cred că este foarte rău că lumea a vorbit despre asta atât de mult. Chiar dacă poate noi i-am provocat. A fost ceva naiv din partea mea şi a lui Léa. Noi doar am povestit nişte lucruri adevărate de la filmări, însă ei au ales doar părţile negative.”

Şi tot ea spune: „Am învăţat atât de mult făcând acest film… Normal că nu te poţi exprima corect când ai trecut printr-o aventură cum a fost turnarea acestei pelicule. Noi trei am tot căutat direcţii împreună, am lucrat la asta împreună. E normal să fie şi ceva conflicte… Am ales să fac acest film în felul în care l-am făcut. Şi mi-a plăcut la nebunie. Mi-e greu să vorbesc despre asta, dar nu pentru că vreau să ascund nişte secrete, ci pentru că totul a fost atât de intens.”

Adele nu merge la Oscar

În ceea ce priveşte participarea lui Adele: Capitolele 1 și 2 / La Vie d’Adèle la premiile Oscar 2014, la secţiunea „Cel mai bun film străin”, aşa cum l-ar fi aşteptat mulţi, se pare că acest lucru nu se va întâmpla.

Pentru că filmul francez să fi fost eligibil pentru Premiile Academiei, ar fi trebuit să fie lansat în Franța între 1 noiembrie 2012 – 30 septembrie 2013, conform regulamentului Academiei Americane. Distribuitorul francez Wild Bunch a ales însă să respecte strategia lansării filmului în Franța și să mențină data de 9 octombrie ca ziua premierei.

Film controversat = succes la box office

De cele mai multe ori, controversele iscate în jurul unui film se concretizează prin încasări la casele de bilete. Este şi cazul lui Adèle: Capitolele 1 și 2 / La Vie d’Adèle.

Aproape 50.000 de spectatori au venit să vadă filmul lui Abdellatif Kechiche numai în prima zi în care acesta a intrat în cinematografele din Franţa. Weekend-ul premierei (9-13 octombrie) a totalizat peste 250.000 de spectatori. În primele 5 zile, circa 260.000 de spectatori au intrat în cinematografe pentru a vedea cîştigătorul Palme d’Or 2013, La Vie d’Adèle.

Deşi puţini s-ar fi aşteptat, avînd în vedere scenele din film şi publicul tradiţional american, şi în SUA lucrurile au stat bine la vânzări: 100.000 $ încasaţi numai în primul weekend în patru cinematografe din New York şi Los Angeles. Aşadar, o medie de 25.000 $ / cinematograf, depăşindu-l pe câştigătorul Palme d’Or-ului de anul trecut, filmul Amour (2012), în regia lui Michael Haneke (şi acesta distribuit în România tot de Independenţa Film), care a adunat numai 22.750 $ / cinematograf numai în primul weekend.

Dar care, ulterior, a strîns 6,7 milioane $ din bilete şi a fost nominalizat la mai multe secţiuni la Oscar.

Foto credit: ©Wild Bunch – Quat’Sous Films, Adele: Capitolele 1 și 2 

16
/10
/18

Mai sunt doar câteva zile până la startul celei de-a 9-a ediţii a mult aşteptatului “Les Films de Cannes à Bucarest” 2018 (19 – 28 octombrie), prilej pentru a revedea câteva din spoturile de prezentare din anii anteriori, dar şi trailerul oficial al festivalului din acest an.

15
/10
/18

CRONICĂ DE FILM Inclus în Competiția de la Veneția, „Nuestro tiempo” („Our Time”), de Carlos Reygadas, este un ambițios și hipnotizant film de aproape trei ore, care va fi proiectat la „Les Films de Cannes à Bucarest”, în prezența cineastului mexican.

13
/10
/18

În iureșul creat de Ordonanţa de Urgenţă privind redefinirea familiei în Constituţie, misiune eșuată de altfel, actorii din „Secretul Fericirii”, filmul românescce va intra în cinematografe pe 19 octombrie 2018, explică ideea de familie și relațiile de cuplu, în general, în viziunea lor.

12
/10
/18

Cel mai renumit regizor iranian, Asghar Farhadi, singurul regizor care a fost laureat cu două premii Oscar pentru cel mai bun film străin, vine la Les Films de Cannes à Bucarest. Ediția a 9-a a  festivalului bucureștean se va deschide cu același film care a deschis și festivalul de la Cannes:Everybody Knows, cel mai recent lungmetrajal regizorului, cu Penélope Cruz și Javier Bardem în rolurile principale.

12
/10
/18

S-a lansat trailerul mult așteptatului "Morometii 2",  film ce continuă "odiseea" familiei lui Ilie Moromete. Premiera naţională a filmului lui Stere Gulea va avea loc pe  5 noiembrie, la Sala Palatului, urmând ca acesta să fie lansat pe ecranele din întreaga țară pe 16 noiembrie.

11
/10
/18

Festivalul Internațional Astra Film, care are loc pentru a 25-a oară la Sibiu, între 15 și 21 octombrie, are în program 101 titluri, din care 56 de filme vor participa în cele 5 secțiuni competiționale. 11 documentare vor avea premiera mondială la Festival și 40 cea națională. Câștigătorii secțiunilor competiționale vor fi anunțați sâmbătă, 20 octombrie. Vă prezentăm un interviu cu Dumitru Budrala, director fondator Astra Film Sibiu.

10
/10
/18

„Vinovatul” / „The Guilty”, propunerea Danemarcei la Premiile Oscar și favoritul publicului cinefil din întreaga lume, a fost premiat în acest weekend la Festivalul Internațional de Film de la Zurich cu Premiul Criticii.

10
/10
/18

Sabotarea rețelei electrice a unei țări cu un arc și o săgeată e posibilă în cel mai nou film islandez al regizorului Benedikt Erlingsson: “Femeie în război” / “Woman at war”, în care e natural ca o oaie să întâlnească o dronă sau muzica să devină personaj. Povestea unei femei care declară război celor care nu respectă natura și luptă cu hotărârea unei eroine din miturile scandinave. Inclus anul acesta în selecția Semaine de la Critique la Festivalul de Film de la Cannes, filmul va rula în cinematografele din țară de vineri, 12 octombrie, distribuit de Transilvania Film.

09
/10
/18

Cea de-a 5-a ediție a HipTrip Travel Film Festival, singurul festival de film de călătorie din România, va avea loc anul acesta în perioada 11-14 octombrie la Cinema Elvire Popesco.Opt filme din întreaga lume, premiate la festivaluri internaționale precum Cannes, Berlin, Locarno, Rotterdam și Sitges, vor ajunge în premieră națională în fața publicului din România. Biletele s-au pus în vânzare pe www.eventbook.ro.

09
/10
/18

Marta Bergman și Guillaume Nicloux – printre invitații Les Films de Cannes à Bucarest. Singura prezență ‘românească’ cu un lungmetraj în ediția 2018 a festivalului de la Cannes a fost Marta Bergman, regizoare născută în România, prezentă în secțiunea ACID cu filmul Seule à mon mariage, un lungmetraj belgian filmat parțial în România, cu actrița Alina Șerban în rolul principal.

09
/10
/18

 Noul film de acțiune SF “Venom”, o producție Columbia Pictures & Marvel, cu Tom Hardy în rolul principal, a cucerit cinefilii din România și SUA deopotrivă. Lansat pe marile ecrane în week-end-ul 5-7 octombrie 2018, “Venom” a înregistrat 104.614spectatori și încasări de 2.553.269 lei, confirmând că este, într-adevăr, cea mai așteptată lansare cinematografică a toamnei.

05
/10
/18

"Nu se lasă bătrânul Clint cu una, cu două, #băinenică! Numai el știe cum face & cum drege, dar uite că aproape în fiecare an mai scoate un film... De parcă ar face concurs cu Woody Allen, pe care, na, trebuie s-o spunem, îl bate detașat, anul ăsta având două titluri: acest THE MULE și THE 15:17 TO PARIS." - Cinesseur

05
/10
/18

Am văzut și eu meta-filmul lui Jude, ăla cu titlul tltr (“too long to read”, pentru cei născuți înainte de 2000). Nu că-i rău, că nu-i rău... nu că-i bun, că nici prea bun nu e... necesar nici atât... dar să mergeți să-l vedeți că ceva-ceva tot oți alege din el.

05
/10
/18

Anul acesta, Les Films de Cannes à Bucarest organizează ediții în șapte orașe. O selecție din filmele premiate la festivalul de la Cannes și o parte din invitații lor vor călători în Timișoara, Arad, Cluj, Iași, Brașov, Oradea și Suceava. Edițiile din țară vor începe odată cu ediția bucureșteană a festivalului. Astfel, în primul weekend, 19-21 octombrie, Les Films de Cannes se va petrece concomitent în București, Timișoara și Arad.

Pagina 60 din 277« Prima...102030...5859606162...708090...Ultima »