Adrian Ghenie, adjudecat în România cu 22.000 de euro
https://www.ziarulmetropolis.ro/adrian-ghenie-adjudecat-in-romania-cu-22-000-de-euro/

„Self-portrait with Laurels”, de Adrian Ghenie, prima lucrare a artistului scoasă la licitaţie în România, a fost adjudecată cu 22.000 de euro, de un colecţionar străin, după ce pentru aceasta au licitat competitori din şase ţări.

Un articol de Petre Ivan|3 aprilie 2015

Licitaţia de primăvară a Lavacow, care s-a desfăşurat pe site-ul lavacow.com, pe 1 aprilie, a adus în atenţia publicului ocazia de a cumpăra o lucrare de Adrian Ghenie, artistul român al momentului în Occident.

Aceasta a fost pentru prima oară când o operă a lui Adrian Ghenie a fost tranzacţionată în licitaţie publică în România.

Astfel, „Self-portrait with Laurels”, o lucrare specială având în vedere aspectul mitologic, a fost adjudecată cu 22.000 de euro, de aproape cinci ori mai mult ca preţul de pornire, după 23 de paşi de licitare şi 11 competitori din şase ţări diferite, potrivit casei de licitaţii.

Cristina Olteanu, CEO al casei Lavacow, a declarat că „Self-portrait with Laurels”, de Adrian Ghenie, a fost achiziţionată de o persoană privată, care nu este din România şi care doreşte să îşi păstreze anonimatul. Pentru această lucrare au licitat competitori atât din Europa, inclusiv din România, cât şi din afara Europei, respectiv de pe trei continente, a mai spus Cristina Olteanu, notează Mediafax.

Potrivit Lavacow, preţul de adjudecare al „Self-portrait with Laurels”, de Adrian Ghenie, o lucrare timpurie de dimensiuni medii, dovedeşte globalizarea şi efervescenţa pieţei de artă.

Licitaţia de primăvară Lavacow a propus iubitorilor de artă şi opere ale celebrilor Salvador Dalí, Joan Miró, Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Simon Hantaï, alături de lucrări ale artiştilor contemporani Dan Perjovschi, Sorin Ilfoveanu, Harry Guttman, Valeriu Mladin.

Astfel, lucrarea „Whaam!”, de Roy Lichtenstein, a fost adjudecată cu 150 de euro, „L’astre”, de Salvador Dalí, cu 600 de euro, „Maravillas con Variaciones”, de Joan Miró, cu 800 de euro, „Le Peintre et le Papillon”, de Salvador Dalí, cu 600 de euro, „Cow”, de Andy Warhol, cu 200 de euro, „A State of Mind”, de Sorin Ilfoveanu, cu 250 de euro, şi „Skateboard (Fuck You)”, de Dan Perjovschi, de 800 de euro.

Foto: Adrian Ghenie, Self-portrait with Laurels, L’astre – wikipedia

28
/04
/23

Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud și Asociația Culturală „Grigore Bradea” vă invită la vernisajul expoziției realizate de Florin Tamba – laureat al Premiului „Grigore Bradea” 2021. Vernisajul expoziției de sculptură are loc vineri, 5 mai 2023, de la ora 18:00, la Muzeul Județean Bistrița-Năsăud. Expoziția va fi prezentată de istoricul de artă Vasile Duda.

27
/04
/23

Finalul lunii aprilie aduce încă două vernisaje în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă. De pe 26 aprilie și până pe 6 iunie, la Kulterra Gallery (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106), se poate vedea expoziția „Călătorii” a artistei Ioana Badea, ce explorează drumuri, și nu destinații, făcute atât cu pasul, cât și cu gândul și între 29 aprilie și 13 mai artistul Bogdan – George Negulescu aduce în spațiul-acvariu din B-dul Carol, nr. 53 expoziția ”Red my mind”.

27
/04
/23

Cea de-a IX-a ediție a Festivalului Internațional de Arhitectură și Design Concéntrico se va desfășura, în perioada 27 aprilie - 2 mai 2023, în orașul Logroño (Spania), iar România va fi din nou prezentă, cu instalația „Fresaˮ/„Căpșunăˮ, realizată de arhitecta Oana Stănescu. Participarea României la această ediție a Festivalului este susținută de Institutul Cultural Român de la Madrid, partener al Festivalului, cu sprijinul Uniunii Arhitecților din România.

25
/04
/23

Fundația Art Encounters din Timişoara, oraş care este Capitala Europeană a Culturii în acest an, găzduieşte expoziția "Adrian Ghenie - Corpul imposibil", ce conține o serie de desene și câteva picturi tulburătoaere, inspirate din izolarea din perioada pandemiei.

24
/04
/23

„Albinele Mării Negre” de Vasile Rață este a doua expoziție din seria „Window to Europe” de la Arbor.art.room, care-și propune ca de-a lungul acestui an să promoveze artiști cu rădăcini basarabene, care și-au început cariera la sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90. Acela a fost momentul prăbușirii cortinei de fier și al deschiderii de noi oportunități în spațiul occidental.