Adrian Ghenie reprezintă România la Bienala de la Veneţia 2015
https://www.ziarulmetropolis.ro/adrian-ghenie-reprezinta-romania-la-bienala-de-la-venetia-2015/

Proiectul „Adrian Ghenie – Darwin’s Room”, realizat de artistul român Adrian Ghenie, va reprezenta România la cea de-a 56-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă – La Biennale di Venezia, un eveniment care se va desfăşura între 9 mai şi 22 noiembrie.

Un articol de Petre Ivan|23 ianuarie 2015

Comisia care a evaluat cele 29 de proiecte înscrise a desemnat câştigător, cu un punctaj de 89,6, proiectul „Adrian Ghenie – Darwin’s Room”, realizat de Adrian Ghenie.

“Alegerea proiectului «Adrian Ghenie – Darwin’s Room» asigură vizibilitate pavilionului, detaşându-se de celelalte proiecte prin eficacitatea strategiei de promovare. Conceptul curatorial este, de asemenea, bine articulat şi adecvat conceptului general al bienalei, atât la nivelul arhitecturii expoziţionale (care utilizează istoria Pavilionului ca filtru al memoriei), cât şi la nivelul dialogului dintre medii (pictură şi film documentar) care explorează climatul actual de instabilitate politică şi socială”, se arată în motivarea comisiei.

Pentru spaţiul expoziţional din Noua Galerie a Institutul Român pentru Cultură şi Cercetare Umanistică (IRCCU) din Veneţia a fost desemnat câştigător, cu un punctaj de 78,14, proiectul „Inventând adevărul. Despre ficţiune şi realitate/ Inventing the truth.On Fiction and Reality”, de Michele Bressan, Carmen Dobre-Hametner, Alex Mirutziu, Lea Rasovsky, Ștefan Sava şi Larisa Sitar.

În 2014, România a participat la Expoziţia Internaţională de Arhitectură – La Biennale di Venezia cu două proiecte expoziţionale – „Site Under Construction” şi „Exploring Identity_the Nomad Archives”.

Bienala de la Veneţia este un eveniment de primă importanţă în viaţa artistică internaţională, încorporând expoziţii şi dezbateri din artă, film, muzică, teatru şi arhitectură. La început înglobată în Expoziţia Internaţională de Artă,

Expoziţia Internaţională de Arhitectură a început să se emancipeze în anul 1980. De atunci, ea a crescut ca importanţă, complexitate şi amploare şi a căpătat sensul unui moment unic de reflecţie asupra profesiunii, devenind un important eveniment mediatic, cu mare audienţă.

Bienala numără din ce în ce mai mulţi vizitatori, interesul ei depăşind limitele strict profesionale: în 2012, a atras aproximativ 178.000 de vizitatori.

De-a lungul întregii perioade, bienala şi-a căutat o expresie proprie, sub semnul notorietăţii şi înclinaţiilor specifice directorului fiecărei ediţii, parcurgând teme şi proiecte curatoriale foarte diverse.

Foto: Adrian Ghenie – Darwin’s Room, Adrian Ghenie – Ministerul Culturii

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.