„After.Life”, un spectacol de Sasha Dodo, la CNDB
https://www.ziarulmetropolis.ro/after-life-un-spectacol-de-sasha-dodo-la-cndb/

SpectacoIul de dans contemporan „After.Life” va fi pus în scenă pe 27 şi 28 septembrie, orele 19:30, la Centrul Naţional al Dansului Bucureşti.

Un articol de Liliana Matei|24 septembrie 2017

Cuplul de poeți și artiști ruși Alexander Omelchenko (Sasha Dodo) și Katya Zorina a lucrat în această perioadă alături de o echipă de artiști români, dar și de o parte din public într-o serie de laboratoare și ateliere de explorare artistică a temei vieții de apoi și a modului în care se reflectă ea în imaginarul colectiv.

Împreună cu dansatoarele Virginia Negru, Simona Baciu și Smaranda Găbudeanu, muzicianul Cătălin Diaconu și artista video Elena Muchnaya, Sasha Dodo  a creat un spectacol-nucleu, din care în perioada următoare scenele se vor desface, vor fi puse sub lupă și explorate în detaliu printr-o serie performance-uri în spații neconvenționale.

Spectatorul are acum șansa de a se afla la intersecția acestor căutări, în spațiul de maximă bogăție și varietate de mijloace, idei și imagini.

Prin elemente de contact improvisation, butoh, proiecții video, basme, improvizație muzicală și marionete, artiștii creează un spațiu poetic în care pun la încercare prejudecăți și așteptări convenționale, explorând ceea ce ar putea să existe mai departe.

”Înainte să vorbim despre ce se întâmplă după, este necesar să înțelegem ce este acum și aici, cât și ce a fost înainte. Cine este privitorul? Care este perspectiva din care privim? La intersecția acestor întrebări intervine misterul. ”

Alexander Omelchenko este un coregraf, regizor și poet rus care creează în cadrul laboratoarelor și spectacolelor sale un mediu al improvizației, unde experimentul și cercetarea sunt infinite. Materialului coregrafic i se oferă un context complex și abstract, dar bine structurat. Această abordare oferă creațiilor sale un iz poetic și inovator, desprins parcă dintr-o galaxie paralelă, fascinantă pentru public și interpreți.

Katya Zorina, artist asociat al proiectului, se definește ca poetă a spațiului,analistă și consultantă în sistemul Human Design și BG5 (inginerie de grup)

After.Life

de: Sasha Dodo

cu: Virginia Negru, Simona Baciu, Smaranda Găbudeanu

muzică live: Cătălin Diaconu

video-proiecție: Elena Muchnaya

costume: Georgiana Gherghișan

decor: Evgheni Pînzari

Spectacolele sunt programate pentru datele de 27 și 28 septembrie, la Centrul Național al Dansului București. Prețul biletului este de 25 lei (preț întreg) sau 15 lei (preț redus), acesta putând fi achiziționat de pe kompostor.ro și de la sala Stere Popescu înainte de începerea fiecărui spectacol. Studenții și elevii din instituțiile partenere CNDB* beneficiază de intrare gratuită pe bază de rezervare.

09
/02
/24

mind-moving, programul de terapie prin artă inițiat și organizat de Indie Box, în parteneriat cu NOPA - Societatea Norvegiană a Compozitorilor și Textierilor, Asociația Entuziart și Profeti ART SRL, ajunge la finalul perioadei de implementare și își încheie călătoria cu un eveniment special, dedicat publicului larg, cu intrare liberă, pe 21 februarie, de la 18:30, la Arcub - Hanul Gabroveni (str. Lipscani, nr. 84 - 90).

05
/02
/24

La Centrul Național al Dansului București (CNDB), anul începe cu o rezidență și cu o serie de spectacole prezentate în cadrul stagiunii. 2024 este an aniversar la CNDB. Instituția împlinește 20 de ani și își propune să celebreze prin evenimente speciale cele două decenii de promovare a creației coregrafice.

05
/02
/24

Considerat, de critici, dar și de iubitorii de artă, poate cel mai cunoscut și mai bine cotat artist român contemporan la nivel internațional, Adrian Ghenie revine într-o licitație din România cu o lucrare amplă și expresivă.

02
/02
/24

Jurnalismul de investigație din Balcani, Europa Centrală, țările Parteneriatului Estic, precum și Cipru și Malta, a întâmpinat numeroase provocări în ultimii ani. În multe țări din regiune, peisajul media este plin de (auto-)cenzură, iar inițiativele independente și critice sunt insuficiente. Jurnaliștii se confruntă deseori cu amenințări, hărțuire și acțiuni legale, ceea ce le restricționează tot mai mult capacitatea de a documenta și raporta problemele acute din societatea actuală.