,,Aici ați fi putut vedea Monștri. din 27 septembrie’’. O campanie despre dispariția cinematografelor din România
https://www.ziarulmetropolis.ro/aici-ati-fi-putut-vedea-monstri-din-27-septembrie-o-campanie-despre-disparitia-cinematografelor-din-romania/

Pentru a atrage atenţia asupra numărului tot mai mic de cinematografe în care pot fi proiectate filmele româneşti, Transilvania Film şi-a propus să marcheze spaţiile bucureştene care, până nu demult, atrăgeau zilnic sute de cinefili. ,,Aici aţi fi putut vedea Monştri. din 27 septembrie’’ este mesajul adresat publicului, prin intermediu afişelor amplasate pe frontispiciile cinematografelor Corso şi Studio.

Un articol de Petre Ivan|5 septembrie 2019

Prin această campanie de conștientizare, distribuitorul filmului readuce în atenția publică situația dramatică a infrastructurii cinematografice din țară, rezultat al abandonării, degradării și dispariției sălilor de proiecție.

Zece localități împart peste 70% din spectatori, iar în majoritatea orașelor nu mai funcționează niciun cinematograf, fapt ce îngreunează accesul publicului la filmele românești și europene. Cifrele demonstrează că suntem țara europeană cu cele mai puține ecrane raportate la numărul de locuitori. În mod paradoxal, deși tot mai multe titluri autohtone sunt recompensate anual cu distincții importante în marile festivaluri internaționale, numărul cinematografelor din România se află într-o continuă scădere.

Dacă, în 1990, infrastructura cinematografică de artă din țară includea aproximativ 450 de cinematografe, doar 90 de unități mai funcționează astăzi, cele mai multe dintre sălile  de proiecție fiind amplasate în centrele comerciale și aparținând sectorului privat.

Despre cinematografele Studio și Corso

Într-o clădire ridicată în anul 1940 după planurile arhitectului Jean Monda, a funcționat în centrul capitalei, până la finalul anului 2015, Cinema Studio, numit în trecut și Magheru sau Carpați. Aici aveau loc proiecțiile Cinematecii, înființată în 1964. În ultimii ani, cinematograful devenise gazda celor mai importante festivaluri de film din București, dar starea de degradare a clădirii a forțat închiderea lui, imediat după promulgarea legii care interzice activitatea în spațiile care prezintă risc seismic.

În 1934 se deschidea pe B-dul Regina Elisabeta 27 Cinematograful Corso, numit Victoria în perioada comunistă. Cu o capacitate de 273 de locuri, cinematograful a fost digitalizat în 2011, dar astăzi porțile lui sunt închise.

Pentru cele două cinematografe și pentru toate celelalte săli închise în ultimii 30 de ani, nu a existat o alternativă reală, iar șansele publicului a de urmări filme românești pe marele ecran au scăzut considerabil. În cele mai multe dintre cinematografele care funcționează astăzi în România, cinefilii sunt invitați, din 27 septembrie, să descopere Monștri., de Marius Olteanu.

Prezentat în premieră la Berlinală, filmul a câștigat Premiul Zilele Filmului Românesc pentru debut la cea de-a 18-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania, Golden Mimosa pentru Cel mai bun scenariu la Herceg Novi și Marele Premiu la Sofia.

O producţie a Parada Film şi Wearebasca, Monștri. prezintă o zi, posibil ultima, din viaţa unui cuplu. Dana (Judith State) şi Arthur (Cristian Popa) se află în fața celei mai importante decizii. Ea caută confirmări. El caută companie. Împart același pat de ani buni, dar de ceva vreme nu par să mai meargă pe același drum. Care sunt șansele de supraviețuire ale unei relații alimentate de compromisuri și presiuni sociale? Lipsa de asumare și probleme de comunicare pot distruge căsnicii, dar iubirea nu naște monștri.

Foto: Aici ați fi putut vedea Monștri. din 27 septembrie , cinematografe – facebook

 

12
/07
/20

★★★★★ CRONICĂ DE FILM Prezent anul trecut în mai multe festivaluri și disponibil acum în România pe platforma MUBI, „Ne croyez surtout pas que je hurle” („Just Don't Think I'll Scream”, 2019), debutul regizorului francez Frank Beauvais, este un excelent documentar eseu, potrivit și pentru perioada bizară pe care o trăim.

11
/07
/20

Presa franceză laudă Malmkrog, noua peliculă semnată de Cristi Puiu: „Regizorul ne dăruiește un film unic și curajos”, „o adevărată lecție de punere în scenă”.

10
/07
/20

De vineri, 10 iulie, timp de zece zile, cele mai recente documentare de mediu, din 14 țări, vor fi difuzate gratuit, în premieră națională, pe online.pelicam.ro, în cadrul celei de-a 9-a ediții Pelicam - Festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni, desfășurată exclusiv online.

10
/07
/20

Joi, 16 iulie, de la ora 21.00, în grădina Rezidenței BRD Scena9 (Str. I.L. Caragiale 32), va fi proiectat filmul artistic senegalez „Black Girl”, regizat și scris de Ousmane Sembène, în cadrul programului de proiecții de film în aer liber CINEVARA.

07
/07
/20

PREVIEW Două cinecluburi în aer liber - F-SIDES şi CINEVARA - le oferă cinefililor din Bucureşti şansa să vadă filme realizate de femei şi filme din patrimoniul cinematografiei.

07
/07
/20

Mai bogată ca niciodată în premiere, selecția de filme românești de la cea de-a 19-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania cuprinde un număr record de 21 de lungmetraje și 16 scurtmetraje, care vor fi proiectate, în prezența realizatorilor, între 31 iulie și 9 august, la Cluj-Napoca.

05
/07
/20

CRONICĂ DE FILM Scris și regizat de Nicolas Bedos, „La Belle Époque” (2019), prezentat anul trecut la Cannes în afara competiției și programat să deschidă ediția amânată din acest a TIFF-ului clujean, este o comedie tipic franceză cu vedete. Eternul subiect al cuplurilor în criză este ambalat puțin diferit, însă fără nimic memorabil.

04
/07
/20

S-a deschis Grădina cu Filme – Cinema & More: film românesc, documentare despre mari coregrafi, muzicieni sau creatori de modă, concerte, teatru, spectacole de improvizație și dezbateri, într-un program special în aer liber.

01
/07
/20

O incursiune în lumea lui Ingmar Bergman, creionată de scriitoarea norvegiană Linn Ullmann, fiica regizorului, în romanul „Neliniște”, publicat în 2015 și apărut recent și în limba română, la Editura Polirom.

30
/06
/20

OPINIE Desfăşurată în aer liber, după o amânare de trei luni din cauza pandemiei, gala Premiilor Gopo a avut câştigători previzibili. Deşi inevitabil mai puţin spectaculos ca de obicei, evenimentul a fost important prin simplul fapt că s-a desfăşurat şi că le-a permis câtorva sute de cineaşti să se reîntâlnească, într-un context dificil pentru filmul românesc.

Pagina 10 din 273« Prima...89101112...203040...Ultima »