„Aida”, „Bărbierul din Sevilla”, „Samson și Dalila”, pe scena Operei Naționale
https://www.ziarulmetropolis.ro/aida-barbierul-din-sevilla-samson-si-dalila-pe-scena-operei-nationale/

Vă invităm să urmăriţi spectacolele de operă „Aida” de Giuseppe Verdi, „Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini şi „Samson şi Dalila” de Camille Saint-Saëns din cadrul Stagiunii Centenare a Operei Naţionale Bucureşti.

Un articol de Petre Ivan|12 mai 2022

Joi, 19 mai, ora 18:30, vă așteptăm la spectacolul cu opera „Aida” de Giuseppe Verdi. La pupitrul dirijoral se va afla în calitate de invitat maestrul Victor Dumănescu, dirijor și profesor la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj, muzician cu o bogată activitate dirijorală, desfășurată cu mari succese în țară și în străinătate, în cadrul căreia a colaborat cu mulți artiști valoroși atât români cât și străini. Distribuția reprezentației: Aida – Lăcrimioara Cristescu (invitată), Radames – Daniel Magdal, Amneris – Sidonia Nica (debut), Amonasro – Cătălin Toropoc, Ramfis – Leonard Bernad (debut), Regele – Filip Panait, Mesagerul – Valentin Racoveanu, Marea Preoteasă – Simona Neagu. Cu participarea Orchestrei, a Corului și a Ansamblului de Balet al Operei Naționale București.

Sâmbătă, 21 mai, ora 18:30, vă invităm la spectacolul cu opera „Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini, capodoperă a teatrului liric menținută în repertoriul teatrelor și în sufletul
publicului din întreaga lume de peste două secole câte au trecut de la premiera absolută. Cesare Sterbini a preluat comedia omonimă a lui Beaumarchais aplicându-i o tratare sintetică într-un libret care l-a stimulat pe Rossini să scrie nemuritoare pagini vocale pentru toate personajele integrate cu umor și bun gust într-o acțiune fascinantă. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu. Distribuția reprezentației: Figaro – Adrian Mărcan, Rosina – Oana Andra, Contele Almaviva – Bogdan Mihai (invitat), Don Bartolo – Iustinian Zetea, Don Basilio – Marius Boloș, Berta – Daniela Cârstea (invitată), Fiorello/Sergentul – Daniel Filipescu, Notarul – Andrei Bolohan. Cu participarea Orchestrei și a Corului Operei Naționale București.

Duminică, 22 mai, ora 18:30, vă așteptăm la spectacolul cu opera „Samson și Dalila” de Camille Saint-Saëns. Grandioasa capodoperă vocală și muzicală a lui Saint-Saëns a fost inițial proiectul unui oratoriu biblic; inspirația fantastică a unui talent componistic neobișnuit a făcut ca amploarea structurilor muzicale și a liniilor vocale să depășească limite oratoriale, devenind o extraordinară grand opéra cu o tratare orchestrală de factură simfonică. Arii, duete și scene de ansamblu de mare bogăție stilistică oferă soliștilor satisfacția unor momente artistice de mare intensitate interpretativă a unor pagini vocale care au atins o deosebită popularitate. Scenele de balet grandioase din actul al treilea reprezintă o evoluție în care frumusețea muzicii se împletește admirabil cu eleganța ansamblului de balet. Este una dintre operele care oferă totdeauna publicului emoțiile unei seri memorabile. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea. Invitata specială a serii va fi mezzosoprana Hermine May, artistă născută în România, la Timișoara, dar plecată de timpuriu în străinătate; a studiat la Academia de Muzică din Stuttgart devenind imediat solistă a ansamblului Operei din Berlin unde a avut prilejul unei eficiente ucenicii artistice timp de trei ani, după care a devenit o artistă cu o carieră internațională îmbogățită an de an atât în privința repertoriului cât și a marilor nume cu care a colaborat precum dirijorii Zubin Mehta, Marek Janowski, Sylvain Cambreling, Rafael Frühbeck de Burgos, Gustav Kuhn, Pinchas Steinberg, Marcello Viotti în teatre prestigioase și improtante festivaluri; în repertoriul său eclectic în care se află compozitori precum Wagner, Strauss, Brahms, Mahler, atât în repertoriul operistic cât și în cel vocal simfonic, rolul Dalila ocupă o poziție specială datorită vocii sale bogată în expresivități și a figurii sale scenice de semnificativă eleganță și frumusețe. Distribuția reprezentației: Samson – Daniel Magdal, artist valoros care s-a impus cu mare succes în acest rol, Dalila – Hermine May (invitată), Marele Preot – Vicențiu Țăranu, Abimeleh – Filip Panait, Un bătrân evreu – Horia Sandu, Solul – Andrei Lazăr, Filistean I – Valentin Racoveanu, Filistean II – Daniel Filipescu. Cu participarea Orchestrei, a Corului și a Ansamblului de Balet al Operei Naționale București.

Bilete pe http://tickets.operanb.ro/ și de la Casa de Bilete a Operei Naționale București.

08
/09
/23

Seria Concertelor de la Ateneu continuă azi cu concertul Orchestrei de cameră Franz Liszt, de la ora 16:30, alături de dirijorul István Várdai și pianistul Pierre-Laurent Aimard. Lucrările incluse în programul concertului sunt compuse de György Ligeti, Béla Bartók și George Enescu.

06
/09
/23

În prag de toamnă iubitorii de operă şi operetă sunt invitaţi să se bucure de un eveniment de înaltă ţinută, în care muzica clasică, tradiţia şi eleganţa se îmbină pentru o experienţă unică şi memorabilă: MH Orchestra prezintă, în premieră, concertul de “De la Operă la Operetă”, o fascinată incursiune sonoră printre cele mai îndrăgite arii şi cele mai aplaudate duete, din lucrări ce se joacă cu casa închisă pe scenele din întreaga lume.

04
/09
/23

Care-i faza cu muzica, adolescenții, societatea? La aceste întrebări își propune să răspundă Arhiva de Sunet în noul sezon al podcastului Arhiva de Sunet – Arhiva ZET, derulat alături Asociația Minitremu și Studiourile Ferentari, ce explorează rolul muzicii în viața noilor generații, din perspectiva adolescenților și tinerilor din Timișoara și București

04
/09
/23

În cadrul Seriei Concertelor de la Ateneu are loc azi de la 17:00 al doilea concert al Orchestrei Cameristi della Scala, sub bagheta dirijorului Wilson Hermato, într-o formulă cu trei soliști: violoncelistul Daniel Müller-Schott și doi laureați ai Concursului Internațional George Enescu 2022, violonistul Ștefan Aprodu și pianistul George Todică.

02
/09
/23

Cum se simte Dora Gaitanovici după un concert bun? Parcă plutește. Mental, rămâne pe scenă multe alte zeci de minute după ce a coborât în lumea reală.