Al patrulea an de experiment teatral Laboratorul de Teatru DENS – ediția a IV-a (28 iunie – 5 iulie)
https://www.ziarulmetropolis.ro/al-patrulea-an-de-experiment-teatral-laboratorul-de-teatru-dens-editia-a-iv-a-28-iunie-5-iulie/

Cinci zile de lucru intens, trei regizori ruşi, actori de la Teatrul Nottara şi colaboratori, texte din dramaturgia rusă contemporană – cel mai provocator eveniment teatral al anului, Laboratorul de Teatru DENS, ajuns la cea de-a patra ediţie, organizat de Primăria Municipiului Bucureşti, prin Teatrul Nottara, oferă din nou cadrul ideal pentru ieşirea din rutină şi pentru experiment.

Un articol de Petre Ivan|29 iunie 2019

Laboratorul, inițiat în 2016, sub coordonarea lui Oleg Loevski – critic, profesor, producător de teatru, director artistic, membru al Asociației Internaționale a Teatrelor pentru Copii și Tineret din Rusia, director adjunct al Teatrului pentru Tineret din Ekaterinburg –, propune anul acesta, în perioada 28 iunie – 5 iulie, un nou experiment teatral, pornind de la trei texte din dramaturgia rusă contemporană, semnate de Iaroslava Pulinovici, Mihail Durnekov și Iulia Pospelova.

La fiecare ediție, regizorii invitați sunt personalități din mediul teatral rus și internațional, câștigători ai prestigioaselor Premii Masca de Aur sau profesori la cele mai renumite facultăți de teatru din Rusia.

Regizorii care vor lucra cu actorii români anul acesta – Boris Pavlovici, Ruslan Malikov și Dmitri Volkostrelov – sunt artiști care vin cu o viziune proaspătă asupra lucrului la un spectacol, îmbină clasicul și experimentul și au experiență în diferite medii artistice, ca dramaturgi, scenariști, regizori, actori.

Boris Pavlovici (n. 1980) este absolvent al Universității de Teatru din Sankt-Petersburg, iar în prezent este coordonatorul proiectelor social-educaționale la Teatrul Dramatic G.A. Tovstonogov din Sankt Petersburg. A montat spectacole pe texte clasice (Molière, Lope de Vega, Jean Cocteau, A. Pușkin) și contemporane, în diverse teatre din Sankt Petersburg, Tallin, Saratov, Kirov etc. Are două nominalizări la Premiile Masca de Aur pentru un spectacol montat la Teatrul din Kirov.

Ruslan Malikov (n. 1972), regizor, scenarist și producător de teatru, a transformat Centrul Cultural al Universității din Moscova în teatru, unde a și montat mai multe spectacole. A fost membru în echipele de organizare a celor mai importante concursuri de dramaturgie din Rusia, Liubimovka și Noua dramă, și a lucrat pentru mai multe seriale de televiziune și a montat spectacole de teatru, în special piese contemporane, în teatre din  Moscova, la Teatrul Națiunilor, la Teatrul Praktica sau la Teatr.doc.

Dmitri Volkostrelov (n. 1982) este regizor și actor, a fost studentul lui Lev Dodin la Universitatea de Artele Spectacolului din Sankt Petersburg, iar în 2011 a înființat, la Sankt Petersburg, compania independentă „teatr post”, care nu are un spațiu propriu, dar joacă în cluburi, muzee, conace boierești etc. spectacole experimentale pe texte de Pavel Priajko sau Ivan Vîrîpaev.

Laboratorul de Teatru DENS s-a dovedit a fi unul dintre cele mai de succes proiecte ale Teatrului Nottara: la prima ediție, toate cele trei spectacole rezultate în urma Laboratorului, Iubirea la oameni de Dmitri Bogoslavski, în regia Evgheniei Berkovici, 8 femei de Robert Thomas, în regia lui Andreas Merz-Raykov, Burlaci şi burlăciţe de Hanoch Levin, în regia Alessandrei Giuntini, au intrat în repertoriul teatrului, ediția următoare, câștigătorul a fost Roman Feodori, cel mai tânăr regizor rus cu patru Premii Masca de Aur, și s-a întors în 2018, pentru a monta MOLIÈRE/ERÉILOM, o poveste inedită despre viața și opera lui Moliere, care fost recent invitat de onoare la  Festivalul Nauruz din Kazan.

Anul trecut, au fost invitați patru regizori ruși din generația matură (Aleksandr Ogariov, Piotr Șereșevski, Elena Nevejina și Semion Serzin), care au lucrat pe texte rusești scrise în trei secole diferite. Spectacolul lui Piotr Șereșevski, Căsătoria, a avut deja o participare internațională, la Festivalul Pușkin din Pskov, iar Elena Nevejina, al cărei spectacol Fiul cel Mare de A. Vampilov a ieșit câștigător, va veni în toamnă pentru a-l monta în regim normal.

Laboratorul de Teatru DENS este un proiect unic în mediul teatral din România și prin atenția îndreptată asupra spectatorilor, care primesc un rol active, votul lor fiind hotărâtor în alegerea montării care va intra în repertoriul Teatrului în viitoarea stagiune, singura condiție pentru a deveni spectator-votant fiind aceea de a viziona toate cele trei reprezentații.

*

Marți, 2 iulie 2019, de la ora 14:30, la CafeNott, va avea loc o conferință de presă, la care sunt invitați Oleg Loevski și regizorii, alături de unii dintre actorii din distribuții. După conferință, când va începe partea a doua a repetițiilor, vă invităm să asistați și la procesul de lucru, pentru o experiență autentică a Laboratorului de Teatru DENS.

Cele trei schițe de spectacol sunt programate, la cele două săli ale teatrului, pe 4 iulie (ora 18.00 și 20.15) și 5 iulie (ora 19.00).

Foto: Laboratorul de Teatru DENS – facebook

 

 

 

02
/04
/14

Cinci filme intense pe subiecte ca poliția politică, anii de închisoare ai lui Nelson Mandela, consecințele consumerismului și intruziunea politicului în viețile personale vor fi proiectate la Festivalul Internaţional de Film Cinepolitica (8 – 13 aprilie), în secțiunea Panorama, într-o subsecțiune dedicată Eye on Films.

02
/04
/14

Filmul Cainele japonez, regizat de Tudor Cristian Jurgiu, care a fost proiectat la Festivalul New Directors/ New Films, de la New York, este "portretul fascinant al unei drame acute care se naşte din ritmurile vieţii reale", scrie prestigioasa publicaţie IndieWire.

02
/04
/14

ŞTIAŢI CĂ..., dacă ar mai fi trăit, legendarul cântăreţ Gica Petrescu ar fi împlinit astăzi 99 de ani? A început să cânte în 1930, pe când avea 15 ani, fiind descoperit la o serbare şcolară de compozitorul Ion Vasilescu, care l-a dus la Radio. S-a oprit din cântat 76 de ani mai târziu, în dimineaţa zilei de 18 iunie 2006, când a murit. În acea zi de duminică, în cadrul galei „Premiile muzicale Radio România Actualități” tocmai urma să se acorda un premiu special - „Cântecul e viața mea”, dedicat lui Gică Petrescu.

01
/04
/14

Mulți oameni sunt reticenți să apeleze la psiholog sau la psihiatru când se confruntă cu o problemă de viață sau cu o tulburare psihică. Motivele pot fi multe, de la frica de a nu fi catalogat „nebun” de ceilalți până la faptul că se îndoiesc că psihologul sau psihiatrul ar putea să îi ajute cu adevărat.

01
/04
/14

Este ora șapte şi îţi ocupi locul în sală, la Teatrul Foarte Mic. În faţa ta, pe scenă, zece oameni stau înşiraţi, aşteptând o execuţie. Le auzi gândurile învolburându-se în cascade răsunătoare de regrete şi frământări. Au murit de mult, dar continuă să existe în memoria colectivă a clasei unde s-au cunoscut. Sunt zece fantome care-şi deplâng trupurile sfâşiate de unghiile nedreptăţii.

01
/04
/14

Marţi, 1 aprilie, începând cu ora 19.00, Librăria Humanitas de la Cişmigiu va fi gazda unei seri dedicate romanului Ultimul nud de Ellis Avery, unul dintre cele mai îndrăzneţe romane publicate în 2012. Volumul reînvie atmosfera boemă din Parisul anilor nebuni, evocând atât figura fascinantă şi scandaloasă a pictoriţei Tamara de Lempicka, cât şi pe cea a celebrului ei model, Rafaela, care i-a fost marea iubire.

01
/04
/14

Despre Cătălin Naum s-a scris şi s-a vorbit foarte mult. Mulţi spun că avea atributele unui regizor de geniu. Cu toate acestea, obişnuia să spună: „Eu nu sunt regizor”. Şi asta pentru că, înainte de toate, el a fost profesor, pedagog.

01
/04
/14

În ultimii ani, pe piaţa de entertainment din Bucureşti (şi nu numai) au apărut numeroase echipe şi trupe de teatru, de stand-up comedy şi de improvizaţie. Publicul, însă, cere tot mai mult.

01
/04
/14

Grupul Trei parale se pregătește de lansarea unui nou proiect. Gândit în urmă cu mulți ani, anunțat de vreo 3-4, muncit mai ales în ultimii doi, programul Ciobanul care și-a pierdut oile este gata de a fi prezentat. Lansarea va avea loc în duminica de Florii, 13 aprilie 2014, de la ora 19.00, la Sala Arcub.