Alain Delon: Sunt mai iubit în lumea întreagă decât în Franţa
https://www.ziarulmetropolis.ro/alain-delon-sunt-mai-iubit-in-lumea-intreaga-decat-in-franta/

“Sunt mai iubit în lumea întreagă decât în Franţa. Este adevărat. În Franţa, întotdeauna am deranjat”, a spus Alain Delon într-o conferinţă de presă la Cluj-Napoca, unde primeşte Premiul pentru întreaga carieră la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF).

Un articol de Ionuţ Mareş|10 Iunie 2017

Filmul care a reprezentat cea mai mare provocare din cariera sa.

Nu pot vorbi de un singur film care să fie cea mai mare provocare. Ar fi vorba de vreo zece filme, printre care „Ghepardul”, „Plein soleil”, „Piscina”, „Rocco şi fraţii săi”, filmele lui Melville. Nu pot să fac o distincţie între ele şi să aleg unul singur.

Despre dragoste.

E lucrul cel mai important în viaţă. E lucrul care mă interesează cel mai mult. Iubesc femeia. Femeia e iubirea. Încă nu sunt gay.

Despre ideea de a scrie o carte de memorii.

Mi s-a propus de mult timp asta. Şi o voi face înainte de a muri. Dar voi scrie pentru copiii mei, pentru ca ei să mă cunoască.

Despre faptul că nu mai joacă pe scenă şi în cinema.

Am oprit activitatea cinemtografică pentru că toţi oamenii pe care îi iubeam şi care m-au învăţat ceva au dispărut. Perioada actuală nu are foarte multe personalităţi care să mă intereseze. Rămân cu amintirile mele. Înainte de a pleca definitiv, mai am un proiect de teatru şi unul cinematografic.

Un sfat pentru un tânăr actor sau o tânără actriţă.

Am un sfat care m-a urmărit toată viaţa. Când mi s-a propus primul film, am spus că nu asta e cariera mea, dar am acceptat. În dimineaţa de dinainte de prima zi de filmare, regizorul Yves Allégret mi-a spus: „Alain, ascultă. O să îţi spun ceva foarte important şi trebuie să faci aşa: fii cea ce eşti, priveşte cum priveşti tu, zâmbeşte cum zâmbeşti tu (…) Nu juca. Fii tu însuţi. Trăieşte!”

Despre viitorul Europei.

Extrem de rău. Responsabilii politici şi noul preşedinte (francez – n.r.) nu iau măsuri suficient de repede şi cu fermitate pentru a pune capăt la ceea ce se întâmplă, la ceea ce ni se face.

Portretul partenerei ideale.

Nu există un portret ideal.

Dacă s-a îndrăgostit de vreo femeie din România.

Nu, dar cred că se va întâmpla. Femeile de aici sunt foarte frumoase.

Despre faptul că în România se purta o haină care îi purta numele.

Mi s-a explicat asta. Nu ştiam. Aici, ieri, am aflat. Mi s-a spus că era haina pe care o purtam în „A fost cândva hoţ”. Nu mi s-a spus niciodată că se chema aşa.

De ce nu mai lucrează în cinematografia franceză.

În toate domeniile, lucrurile evoluează tot timpul. În cinema, nu mai sunt oamenii pe care i-am cunoscut cu mulţi ani în urmă, oameni extraordinari, cum ar fi autori, scriitori, regizori. Pentru mine, mai sunt, să spunem, două persoane importante în Franţa: Besson şi Polanski. Ceilalţi s-au dus cu toţii. Prefer să trăiesc cu amintirile mele, decât să fac lucruri care nu îmi plac.

Despre regizorul Jean-Pierre Melville.

Melville a fost unul dintre marii regizori cu care am lucrat. Nu am spus că e cel mai mare. Cel mai mare regizor cu care am lucrat a fost Rene Clement. Melville este un personaj de excepţie.

Despre experienţa de regizor.

Am făcut asta pentru că aşa am vrut. Am vrut să cunosc toate faţetele meseriei. (Dar nu a regizat decât patru filme pentru că) am vrut să fac lucrurile bine. Este dificil să faci lucrurile bine făcând filme şi ca regizor, şi ca actor.

Despre cinema-ul românesc.

Cunosc foarte puţin. Am văzut „Bacalaureat”. Un film foarte frumos. Îi păstrez o amintire frumoasă.

Nu merg la Cannes. Probabil că nu mă mai plac cei de la Cannes şi nici eu pe ei. A devenit un festival de publicitate, mai mult american.

Despre reacţia entuziastă a publicului de la TIFF de la proiecţia de vineri seară din Piaţa Unirii a filmului „Pour la peau d’un flic”, în prezenţa sa.

Am văzut ceva ce nu se mai vede în Franţa: 3.500 de oameni într-o piaţă publică (pentru un film). Nu sunt preşedintele Republicii. Este impresionant şi foarte gratifiant. Mi-a făcut o foarte mare plăcere. Şi e foarte frumos, mai ales că nu se întâmplă la tine acasă. Sunt mai iubit în lumea întreagă decât în Franţa. Este adevărat. În Franţa, întotdeauna am deranjat.

De ce este atât de bine să fii Alain Delon?

Nu am spus niciodată că este atât de bine. Mă bucur să fiu Alain Delon, pentru că am făcut toată viaţa tot ce am vrut. Toată viaţa a fost aşa pentru mine. Este fabulos.

Despre Jean Gabin şi Jean-Paul Belmondo.

Gabin a fost primul meu maestru. Chiar maestru a fost. Mi-a dat foarte mult. M-a învăţat foarte mult. Era foarte emoţionant. Era o persoana care fie iubea, fie detesta. Pe mine m-a iubit. Spre finalul carierei mele, mi-a făcut onoarea să mă lase să îi spun Jean. Şi nu „domnul”, ca până atunci. Înainte de a muri mi-a dedicat o fotografie din „Clanul sicilienilor”.

Am debutat împreună cu Belmondo. Acum 55 de ani. De atunci nu ne-am părăsit niciodată. Am survolat un anume tip ce cinema care este al nostru. 50 de ani de meserie şi prietenie. Ne mai întâlnim, dar destul de rar, pentru că e bolnav.

Dacă a învăţat germană pentru Romy Schneider.

Nu, dar a învăţat ea franceză. Eu ştiu câteva cuvinte în germană: „iubirea mea”, „te iubesc”. Ea a jucat teatru cu mine şi cu alţii în franceză.

Despre faptul că nu a jucat foarte mult în comedie.

Nu e din cauza mea, ci din cauza publicului, care voia să mă vadă într-un rol foarte precis: fie bandit, fie poliţist. Şi trebuia întotdeaua să mor la final. Oamenilor asta le plăcea, asta voiau şi asta le-am dat. Dacă nu făceam asta, nu aş fi fost aici.

Despre actriţa Elvira Popesco.

A fost una dintre femeile pe care le-am admirat cel mai mult în această meserie. Alături de Simone Signoret, a fost foarte importantă pentru începutul carierei mele. Am debutat în teatru cu Elvira Popesco. 57 de ani au trecut de atunci. Am jucat cu ea un spectacol în care regizor era Visconti.

Despre faptul că nu a lucrat cu nicio femeie regizor.

Nu mi s-a cerut. Mi-ar plăcea să lucrez cu o femeie regizor înainte de a pleca.

20
/12
/18

Trofeul NexT 2018 a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, în timp ce Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraților.

19
/12
/18

CRONICĂ DE FILM În cel mai nou lungmetraj al său, „The House That Jack Built” (2018), cu care și-a făcut revenirea la Cannes (în afara competiției), danezul Lars von Trier se pune în mintea un criminal în serie. Rezultatul: un film teribil de ambițios, deopotrivă amuzant, grav și inconfortabil.

18
/12
/18

"Cred că fericirea este supraestimată. Să fii satisfăcut, împăcat cu tine, sunt ţeluri în viaţă mult mai realiste decât visatul la fericire." - Brad Pitt

18
/12
/18

Câștigător al unui premiu Oscar (1993, Cel mai bun actor în rol principal pentru "Scent of a Woman"), Al Pacino a împlinit, anul acesta, 78 de ani. Iată un frumos omagiu (Epic Tribute) realizat de prietenul publicației noastre, Alexandru Catrina.

17
/12
/18

20 dintre cele mai bune scurtmetraje prezentate la ediția 2018 a Bucharest International Dance Film Festival* pot fi văzute în cadrul maratonului cinematografic dedicat filmelor de dans - [RE]TRACING. Evenimentul va avea loc miercuri, 19 decembrie, la LINOTIP - Centru Independent Coregrafic (București), începând cu ora 19.00.

14
/12
/18

Singurul film românesc prezent anul acesta la prestigioasele Premii ale Academiei Europene de Film (echivalentul Oscarurilor pentru industria cinematografică europeană), TOUCH ME NOT a fost nominalizat la European Discovery – Premiul FIPRESCI pentru cel mai bun debut în lung-metraj.

13
/12
/18

În 2019, Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) atinge, oficial, vârsta maturității. Cea de-a 18-a ediție va avea loc între 31 mai și 9 iunie, iar organizatorii au deja vești bune pentru cinefili: primele filme confirmate în program au fost lansate în cele mai importante festivaluri ale toamnei și vor avea premiera românească la Cluj-Napoca.

12
/12
/18

20 scurtmetraje din toată lumea și 10 scurtmetraje românești concurează anul acesta pentru trofeele NexT. Selecția filmelor pentru Competiția Internațională și Competiția Națională a fost realizată și în acest an de către Oana Ghera și Massimiliano Nardulli. Selecționerii au ales voci noi care onorează încă o dată misiunea festivalului la această ultimă ediție, aceea de a descoperi și aduce în prim-plan atât filmele scurte cu adevărat inovatoare, cât și pe cei care le creează.

12
/12
/18

TOP Documentarele își fac cu greu loc în cinematografe. Așa că pentru a viziona cele mai noi filme de nonficțiune nu ne rămân decât festivalurile și diferitele platforme. Am ales 10 documentare care m-au impresionat cel mai mult dintre cele văzute în 2018. Sunt filme extrem de stimulante și de îndrăznețe.

11
/12
/18

Ziua Internaţională a Tangoului, sărbătorită în 11 decembrie începând din anul 1977, a fost proclamată în onoarea a două figuri legendare ale muzicii argentiniene: Carlos Gardel, Regele Tangoului şi Julio De Caro, ambii născuţi într-o zi de 11 decembrie/ În 1935 Carlos Gardel compunea „Por una cabeza”, unul dintre cele mai cunoscute tangouri din istoria muzicii. 

10
/12
/18

A 22-a ediție a Festivalului Internațional de Film Studențesc CineMAiubit și-a desemnat câștigătorii sâmbătă, 8 decembrie 2018, într-o atmosferă emoționantă și plină de exuberanță. Premiul pentru cel mai bun film a revenit peliculei belgiene PABLO, în regia lui Sergio Guataquira Sarmiento.

10
/12
/18

METROPOLIS VIRAL. Filmul "Avengers: Endgame" bate recorduri chiar înainte de apariția sa în cinematografe. Lansat pe 7 decembrie, trailerul de aproape două minute și jumătate a înregistrat 289 milioane de vizualizări pe YouTube, Facebook și Twitter,  devenind cel mai vizionat trailer în primele 24 de ore de la lansare.

10
/12
/18

Bucharest Art Film Festival (BAFF) va proiecta în perioada 10-12 decembrie filme de(spre) artă la Galeria Halucinarium, din Calea Giulești 14. Art Film Festival încearcă la această a III-a ediție să creeze experiența ideală destinată publicului de cinema și zone conexe, aducându-l într-o galerie de artă timp de 3 seri. Programul fiecărei zile începe la ora 19:00, intrarea la proiecții fiind liberă în limita locurilor disponibile.

09
/12
/18

TOP Am ales cele mai relevante filme românești ale anului, din cele 25 de titluri de ficțiune care au ajuns în 2018 în cinematografe. Nu a fost un an rău: cinema-ul românesc a continuat să impresioneze în festivaluri, iar unul dintre filme, „Moromeții 2”, a stabilit chiar un record de spectatori.

07
/12
/18

CRONICĂ DE FILM Cu fizicul său firav, care sugerează o supunere cvasi-reflexă față de ceilalți, și cu chipul său caraghios, aproape imperturbabil dacă nu ar fi străpuns uneori de câte un zâmbet forțat, Marcello setează din start atmosfera de comedie neagră ce domină noul film al italianului Matteo Garrone, „Dogman” (2018).

07
/12
/18

Filmul Belgian GIRL, nominalizat la Globurile de Aur pentru Cel mai bun film străin, va deschide Oscar Weekend (18 - 20 ianuarie 2019, Cinema Elvire Popesco). "Oscar Weekend" are loc înaintea anunțării nominalizărilor la cea de-a 91-a ediție a premiilor Oscar (22 ianuarie), trofeele Oscar 2019 urmând să fie acordate în cadrul Galei din 24 februarie 2019. 

Page 2 of 22612345...102030...Last »