Alcool – Muzica, așa cum o face Ada Milea, este actorie pură
https://www.ziarulmetropolis.ro/alcool-muzica-asa-cum-o-face-ada-milea-este-actorie-pura/

Teatrul Nottara a programat pentru miercuri, 15 februarie 2017, de la ora 19:00, la Sala Horia Lovinescu – “ALCOOL”, un spectacol realizat de către regizorul Mihai Măniuţiu pe versurile lui Ion Mureşan şi muzica Adei Milea.

Un articol de Petre Ivan|14 februarie 2017

Un poet consacrat, un regizor reper, creator de şcoală, un compozitor şi o voce recognoscibilă oriunde şi oricând, un artist coregraf simbol al dansului contemporan, o minunată trupă de actori şi instrumentişti … Un musical cu de toate, marca Mihai Măniuţiu.

Poemele lui Ion Mureșan din volumul „Cartea Alcool“ adună inventiv şi curajos poveştile tulburi ale alcoolicilor fără frontiere. Şi fără frontiere de limbaj. Au fost transpuse în muzică de Ada Milea, care explorează cu voluptate expresivitatea versului, jonglează cu subtilitate între un umor sănătos şi o beţie lirică.

Vava Ştefănescu aduce, prin dans, substanţa de contrast pentru a marca ludicul şi profunzimile, contorsionările de trup şi suflet, tuşa filozofică şi virilitatea poeziei. Aici, pe scena ca un templu al farmecelor, sufletele se joacă şi plâng, cântă şi râd, ne conduc într-un vis care ar putea să le şi să ne desluşească lumea.

Am lucrat cu mare plăcere la Alcool. Chiar dacă afirmația mea sugerează oareșice plăceri bahice, ea se referă, în realitate, la întâlnirea, pe absolută trezie, cu atât de captivantele cântece compuse de Ada Milea, pe versurile totodată abrupte și translucide ale poetului Ion Mureșan. Nu e prima oară când stilul Adei Milea, felul în care ea raportează cuvântul la sonurile muzicale mă cucerește și mă inspiră. Acestei întâlniri i se adaugă aceea cu o trupă exemplară de actori ‒ o trupă, aș zice, ideală pentru acest spectacol. – Mihai Măniuțiu

„Expresivitatea corporală, în același timp noduroasă și fluidă a Vavei Ștefănescu, finețea poantilistă, cu reale sugestii de ab
is interior, a jocului lui Alexandru Jitea, naivitatea însorită, plină de culoare, a personajului creat de Ioana Calotă, melancolia umbroasă, cu bine dozate accente jubilatorii, a lui Gabriel Răuță, abureala plină de farmec a Crenguței Hariton, intervențiile decis-scorpionice, de forță, ale Adei Navrot ‒‒ alături de prestația impecabilă a muzicienilor Ada Milea, Bobo Burlăcianu, Alexandru Neagu și Vladimir Ivanov ‒ mi-au prilejuit o
mare bucurie. Ceea ce le doresc și spectatorilor!”, mai spune Mihai Măniuțiu, regizorul spectacolului.Alcool

“Montată sau nu, muzica Adei Milea are o doză de teatralitate intrinsecă născută din jocul de cuvinte, de sunete,
de instrumente, de voci. Cântecele sunt aproape piese cu personaje, sunt povești care nu sună niciodată la fel și pe care le poți vizualiza cu ochii minții fie că ești într-un bar la subsol, în aer liber sau într-o sală de teatru” (Oana Bogzaru, Yorick.ro)

ALCOOL – info

pe versurile lui Ion Mureșan

Regia: Mihai Măniuțiu

Scenografia: Adrian Damian

Coregrafia: Vava Stefanescu

Muzica originală: Ada Milea

Light-design: Cristi Șimon

Cu: Ada Milea, Vava Ștefănescu, Ada Navrot, Crenguţa Hariton, Ioana Calotă, Gabriel Răuţă, Alexandru Jitea, Bobo Burlăcianu, Alex Neagu, Vladimir Ivanov.

Foto: ”Alcool” – Adi Bulboacă

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!