Alexander Nanau, elogiat de The Hollywood Reporter
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexander-nanau-elogiat-de-the-hollywood-reporter/

“Toto şi surorile lui”, un film regizat de Alexander Nanau şi proiectat la Festivalul de la San Sebastian, oferă o perspectivă “chinuitoare, dar necesară” asupra “vieţilor precare din rândul celor mai întunecate trepte de pe scara socială a Uniunii Europene”, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|30 Septembrie 2014

Renunţarea la sentimentul datoriei reprezintă o temă predilectă în filmul “Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau, se spune într-o cronică realizată de prestigioasa publicaţie The Hollywood Reporter, notează Mediafax.

Potrivit aceleiaşi publicaţii, pelicula lui Alexander Nanau “oferă o perspectivă chinuitoare, dar necesară asupra vieţilor precare din rândul celor mai de jos şi mai întunecate trepte de pe scara socială din Uniunea Europeană”.

Filmul “Toto şi surorile lui” a fost selectat în secţiunea New Directors a evenimentului cinematografic de la San Sebastian, care s-a desfăşurat între 19 şi 27 septembrie.

În filmul “Toto şi surorile lui”, Alexander Nanau prezintă o extraordinară poveste de dragoste a unei familii. Totonel, în vârstă de 10 ani, şi surorile lui trăiesc într-o zonă foarte săracă şi aşteaptă ca mama lor să se întoarcă acasă din închisoare.

Astfel, urmărind vreme de mai multe luni vieţile dificile pe care le au trei fraţi dintr-un cartier din Bucureşti, un loc bântuit de infracţionalitate, “filmul, realizat în colaborare cu Policy Center for Roma and Minorities, beneficiază de un grad remarcabil de încredere între cineast şi actorii lui, persoane marginalizate din punct de vedere economic”, mai spune The Hollywood Reporter.

“Bine primit în secţiunea New Directors de la San Sebastian, realizat în stilul intitulat fly-on-wall, «Toto şi surorile lui» este un film surprinzător, care va avea «o

"Toto şi surorile lui",  de Alexander Nanau

“Toto şi surorile lui”, de Alexander Nanau

viaţă» îndelungată în circuitul festivalier”, precizează The Hollywood Reporter.

De asemenea, “Toto şi surorile lui” prezintă “un mediu sumbru, afectat de droguri, boli, gunoi şi mizerie în general, care nu va fi pe placul tuturor spectatorilor, care conţine şi umor, dar şi momente autentice, o exaltare obţinută cu eforturi mari, aceste calităţi reprezentând motive pentru care distribuitorii din ţări precum Franţa, Germania ar trebui măcar să se intereseze de acest film”.

Nanau este din nou interesat de situaţia “outsiderilor” din Bucureşti, acest lucru fiind ilustrat prin intermediul celor trei copii ai Siminicăi, o femeie de etnie romă, care la începutul filmului săvârşise deja peste patru ani din sentinţa de şapte ani primită pentru trafic de droguri.

“În această perioadă, copiii Siminicăi, Ana, de 17 ani, Andreea, de 14 ani, şi Gabriel (Totonel), în vârstă de 10 ani, sunt, în teorie, îngrijiţi de doi unchi, dar cum aceştia sunt drogaţi apatici este de înţeles că trioul s-a obişnuit să aibă singur grijă de el”, se mai arată în articolul citat.

Nanau şi camera lui sunt în mijlocul evenimentelor din apartamentul aglomerat unde locuiesc copiii, un mediu riscant, unde pericolul cel mai mare îl reprezintă acele folosite de consumatorii de droguri şi un aragaz construit dintr-o bucată de beton şi câteva role de sârmă.

Alexander Nanau, scurta biografie

Alexander Nanau s-a născut în România şi a trăit în Germania o lungă perioadă de timp. Este absolvent al Academiei de Film şi Televiziune din Berlin. A lucrat, în principal ca regizor secund, la mai multe producţii de televiziune şi filme, printre care “Taking Sides”, în regia lui Istvan Szabo (2001).

Din 2002 până în 2006, el a lucrat cu Petert Zadek la mai multe producţii teatrale puse în scenă în Europa. Producţia sa “Peer Gynt”, în regia lui Peter Zadek, a fost proiectată la festivaluri de film din Germania şi Franţa.

În 2010, documentarul “Lumea văzută de Ion B.”, produs de HBO România şi regizat de Alexander Nanau, a fost premiat la categoria “Arts Programming”, la cea de-a 38-a ediţie a premiilor Emmy. De asemenea, “Lumea văzută de Ion B.” a câştigat premiul Gopo pentru cel mai bun film documentar în 2010.

Foto: Alexander Nanau, Toto şi surorile lui – HBO, cinemagia

20
/03
/19

Paul Schrader, David Lowery și Kent Jones sunt trei dintre regizorii ale căror filme vor fi proiectate în premieră în România în cadrul American Independent Film Festival. Ediția a 3-a a festivalului va avea loc între 12 și 18 aprilie, la Cinema PRO și Cinema Muzeul Țăranului din București, iar biletele vor fi disponibile în curând pe eventbook.ro și în rețeaua Eventbook.

20
/03
/19

OPINIE Pentru al doilea an consecutiv, trofeul Gopo pentru cel mai bun film ajunge la un lungmetraj care s-a remarcat în special prin succes la public, și mai puțin prin prezențe în festivaluri sau elogiile criticii. În acest caz, „Moromeții 2”, de Stere Gulea. Este reconfirmarea unei schimbări în receptarea filmului românesc.

15
/03
/19

Privind în ochi trecutul apropiat... La 30 de ani de la căderea regimurilor comuniste, discursul antisemit pare să revină în forţă în ţările Europei Centrale şi de Est. Pentru a readuce în memorie câteva dintre lecţiile uneori uitate ale trecutului, între 16 şi 19 martie, Festivalul Internaţional de Documentar și Drepturile Omului „One World Romania” şi Forumul Cultural Austriac Bucureşti propun o „Retrospectivă extraordinară Ruth Beckermann”.

15
/03
/19

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe organizează cu ocazia ediției a treia a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 12-18 aprilie 2019, concursul de scenarii intitulat: WRITE A SCREENPLAY FOR.

15
/03
/19

Rulează în cinematografe (distribuit de Bad Unicorn) filmul „Păsări călătoare”, regizat de Ciro Guerra și Cristina Gallego. E o peliculă columbiană care arată douăzeci de ani din istoria tribului Wayuu din deșertul Guajira. Și ce treabă avem noi cu Wayuu și Guajira? Avem.

14
/03
/19

Vă scriu după ce am văzut a doua oară, tot la cinema, acolo unde ar trebui vizionate toate filmele dvs., „Sub umbra părului sălbatic”. Prima dată am văzut acest film minunat în octombrie, la Les Films de Cannes à Bucharest, din primul rând, cu o sală Cinema PRO plină.

Page 1 of 23112345...102030...Last »