Alexandru Bogdan: Dacă îţi faci meseria bine, totul se aranjează
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-bogdan-daca-iti-faci-meseria-bine-totul-se-aranjeaza/

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Într-o după-amiază întunecată de ianuarie am ajuns la Teatrul Apropo, un nou spaţiu neconvenţional al teatrului independent, unde talentele actoriceşti şi regizorale se conturează în voie. Astfel, am văzut piesa Night on Earth de Jim Jarmusch în regia lui Dragoş Muşoiu, din a cărui distribuţie face parte Alexandru Bogdan (27), a cărui […]

Un articol de Judy Florescu|11 februarie 2013

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Într-o după-amiază întunecată de ianuarie am ajuns la Teatrul Apropo, un nou spaţiu neconvenţional al teatrului independent, unde talentele actoriceşti şi regizorale se conturează în voie. Astfel, am văzut piesa Night on Earth de Jim Jarmusch în regia lui Dragoş Muşoiu, din a cărui distribuţie face parte Alexandru Bogdan (27), a cărui pasiune pentru teatru se exprimă atât profesional, cât şi din punct de vedere academic prin cei aproape zece ani de studii în arte.

În urma absolvirii Facultăţii de Actorie, Alexandru Bogdan a fost admis la Facultatea de Regie-Teatru şi a luat castingul pentru a face parte din trupa de actori a serialului de comedie Mondenii, iar de atunci timpul său se împarte cu succes între filmări şi proiectele şcolii.

„La Mondenii, ironizăm aceste caricaturi de oameni care apar la televizor şi sunt luate drept modele. Înainte să introducem un personaj în serial, scenaristul, regizorul si noi, actorii, facem un brainstorming şi ne gândim ce ar merge şi ce n-ar merge,” spune Alexandru Bogdan, care a venit cu propunerea îndrăzneaţă şi ingenioasă de a face a un personaj total diferit de conceptul de vedetă al zilelor noastre, un contramonden şi o personalitate absolută: domnul Radu Beligan.

Fost campion naţional la atletism, Alexandu Bogdan spune că nu a visat să ajungă actor, dar că lucrurile s-au legat de la sine în acest sens: “ Pur şi simplu lucrurile au curs. Depinde de tine cum îţi faci meseria: bine sau prost. Nu mai ai răgazul să zici: nu fac nu ştiu ce…Trebuie să faci orice ţine de actorie şi să faci bine. Atât de simplu e.”

În prezent Alexandru Bogdan urmează cursurile Masteratului de Actorie din cadrul UNATC, iar din munca alături de colegii săi a rezultat spectacolul „cvilingv” Cântăreaţa Cheală, jucat pe jumătate în limba franceză şi pe jumătate în limba română, cu replici inserate din germană, portugheză, spaniolă şi italiană, cu care au mers la Conservatorul de Artă Dramatică din Paris printr-un schimb cultural studenţesc.

“Generaţia mea de la UNATC trebuie neapărat promovată pentru că e o generaţie extrem de bună, cu care îmi doresc să lucrez în continuare.”

Una dintre cele mai mari provocări pentru tinerii actori este să joace în spaţii care se află în aceeaşi situaţie ca ei – sunt la început de drum, iar publicul, necunoscându-i nici pe ei, actorii, dar nici locaţia, ajunge mai greu la piesele de teatru. De aceea pentru promovarea spectacolelor sale, Alexandru Bogdan  se foloseşte de latura specială a talentului său: imitaţia. „Pentru spectacolul Night on Earth de la Teatrul Apropo am făcut un filmuleţ care se chema Recomandări teatrale , în care eu imitam vocea domnului Ion Caramitru şi invitam oamenii la teatru – un fel de publicitate mai altfel. Facem orice pentru promovare în limita bunul simţ.”

Singura soluţie după terminarea studiilor teatrale este să râmâi activ în meserie, să te afirmi prin forţele proprii, iar opţiunea ideală în opinia lui Alexandru Bogdan este: „Aduni câţiva colegi, prieteni, te apuci să faci un spectacol, îl joci undeva, e bine, te vede un regizor, care are nevoie de tine, te ia, apoi faci un spectacol într-un teatru profesionist, îl faci bine, de acolo vine alt regizor, te vede, te ia şi acela, şi uite aşa ajungi să joci trei piese pe seară ca Marius Manole.„

Talentul i-a prilejuit colaborarea cu oameni pe care îi admiră: Marius Stănescu, Ionel Mihăilescu, Antoaneta Zaharia, Oana Ştefănescu, şi care l-au inspirat pe Alexandru Bogdan să îşi dorească un ritm de muncă alert, continuu, crescător şi înfloritor, refuzând, din principiile sale profund optimiste, încrâncenarea şi partea goală a paharului în ceea ce priveşte meseria de actor.

„Dacă faci foarte multe, nici nu apuci să respiri şi nu te gândeşti. Actoria te consumă, dar te şi încarcă. Aş vrea să lucrez cu regizori tineri, tineri în sensul în care nu s-au oprit din căutări, adică să nu vină cu spectacolul gata făcut de acasă. Un om care e viu şi care te ia ca atare, te lasă să te acomodezi şi să descoperi… Sunt foarte mulţi oameni cu care aş vrea să lucrez, dar depinde de cum te duce drumul. Mi-ar plăcea să joc într-un film din perioada în care se întâlneau Eminescu, Caragiale şi Creangă. Sau Matei Millo, începuturile…”

 

08
/06
/17

Între 20-27 mai, Buzăul a devenit scena Festivalului ”Buzău Iubește Teatrul”, un ”nou festival vechi” împrospătat cu un nume și un concept de organizare nou. Spectacole dintre cele mai noi și apreciate din București, dar și două spectacole din Piatra Neamț și Suceava, o secțiune pentru studenți și alta pentru copii, spectacole de stradă și conferințe. L-am prins pe foarte activul director Adrian Găzdaru în mijlocul festivalului și l-am rugat să-și tragă puțin sufletul și să ne povestească despre FBIT.

05
/06
/17

Dramaturgul Saviana Stănescu, născută în România și stabilită în Statele Unite ale Americii, a fost invitată recent să țină, alături de Matei Vișniec, un workshop de scriere dramatică în cadrul programului POINT New Writing, desfășurat la festCO 2017. Despre întâlnirea sa cu tinerii dramaturgi de la noi, dar și despre cum se scrie teatru azi, în rândurile care urmează...

02
/06
/17

"Limitările financiare pot fi luate ca un imbold creativ, dar numai dacă integrezi constrângerile bugetare de la început în procesul creativ", afirmă Antoine Le Bos, consultant de scenariu în cadrul "Less is More", o platformă europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat, care va desfăşura la TIFF un workshop.

30
/05
/17

Diana Cavallioti (31 de ani), rolul principal feminin din filmul românesc de mare succes „Ana, mon amour”, are, mai ales, o frumoasă carieră în teatru. În linii mari, toate acestea se cunosc. Din interviul care urmează veți afla detaliile. Cine, ce, de ce, unde, când, cum. Ca la Ziar.

29
/05
/17

INTERVIU „Secondo Me” a fost prezentat în 2016 la Locarno. În iunie, documentarul, care are în centru doi garderobieri (de la Viena şi Milano) şi o garderobieră (de la Odessa), va putea fi văzut la TIFF. Regizorul Pavel Cuzuioc, născut în Republica Moldova şi stabilit în Austria, vorbeşte despre film şi despre cum a ajuns cineast.

18
/05
/17

Scriitorul din Basarabia se află în plină mică trilogie a marginalilor, din care a publicat primele două volume: „Sectanții” și „Bandiții”. Atenție, urmează un interviu neconvențional! Despre cultură și războaie, despre cărți, tineri și nostalgie. Se pune chiar și întrebarea: „Ești un agent al Kremlinului, Vasile?“

16
/05
/17

Este unul dintre profesorii fondatori ai şcolii de teatru clujene și a instruit cinci generaţii de absolvenţi ai secţiei române de actorie. Miklós Bács vorbește despre povestea sa de viață și teatru și rolul Faust din spectacolul cu același nume în regia lui Silviu Purcărete, jucat la Teatrul Național ''Radu Stanca'' din Sibiu.

11
/05
/17

Profitând de lansarea în limba română a romanului „Cel mai frumos loc din lume e chiar aici” (ed. Humanitas, 2017), de Care Santos și Francesc Miralles, am provocat-o pe celebra scriitoare catalană la un exercițiu de rememorare a traseului său – de la primul concurs literar câștigat, pe când era elevă, la cum arată o zi obișnuită pentru ea acum, ca autoare a unor cărți traduse în peste 20 de limbi.

04
/05
/17

„Încă nu m-am îndepărtat de concluzia asta, că cinema-ul este inutil. Pe de altă parte, îl îmbrăţişez nemăsurat”, spune regizorul Gabriel Achim, al cărui debut, „Visul lui Adalbert” (2011), este acum disponibil pe platforma Cinepub. Noul său film, „Ultima zi”, va rula din 12 mai în cinematografe.

04
/05
/17

Un interviu neconvențional cu ziaristul (colaborator al Ziarului Metropolis) și scriitorul Andrei Crăciun, despre cea mai recentă dintre cărțile sale – „Aleea Zorilor” (publicată la Editura Polirom), care este o carte despre copilărie, scrisă într-o singură frază.

28
/04
/17

Lavinia Pele (25 de ani), nominalizată la Premiile UNITER pentru debut (cu rolul Doruleț din spectacolul „Visul unei nopți de iarnă”, de la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște). A studiat Teatrul la Cluj-Napoca (la clasa lui Miklos Bacs) și a făcut masterul la UNATC. Joacă și în „Zece pentru New York”, spectacolul aniversar de la Teatrul Metropolis. Ea este Fefe.