Alexandru Tomescu recomandă: 10 concerte de neratat în Festivalul Enescu 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/alexandru-tomescu-recomanda-10-concerte-de-neratat-in-festivalul-enescu-2017/

Ziarul Metropolis vă prezintă în premieră programul Festivalului Internaţional „George Enescu“ – ediţia 2017, dar şi 10 recomandări pe care le face cunoscutul violonist Alexandru Tomescu.

Un articol de Ziarul Metropolis|8 februarie 2016

37 de lucrări de George Enescu vor fi interpretate în cadrul ediției 2017, în timp ce „Oedipe”, cea mai cunoscută și apreciată operă a marelui compozitor român, va deschide Festivalul, în versiune concertantă, într-un moment cu valoare de simbol. Sub bagheta lui Vladimir Jurowski, care va dirija London Philarmonic Orchestra, și cu o distribuție care îl include și pe apreciatul tenor român Marius Vlad Budoiu.

Iată şi recomandările violonistului Alexandru Tomescu – 10 concerte de neratat în Festivalul Enescu (2-24 septembrie 2017)! Click aici pentru a vedea programul complet!

1. Opera „Oedipe”, LPO, Jurowski

Va fi o plăcere să reascult opera Oedipe de George Enescu, din câte știu, pentru prima dată în concert, într-o distribuție de excepție.

2. Recitalul Lang Lang

Sunt sigur că sala Ateneului va fi neîncăpătoare pentru cei care vor să-l asculte live pe celebrul pianist. Lang Lang trebuie și văzut, nu doar ascultat. L-aș pune alături de Maxim Vengerov, la acest capitol.

3. Ansamblul l’Arpeggiata

„A band like no other” se recomandă pe site-ul propriu, și au dreptate! Stilul lor vă va lăsa cu siguranță cu gura căscată; arată încă o dată forța și vitalitatea muzicii, indiferent de secolul în care a fost compusă și indiferent de instrumentele sau stilul în care este redată.

4. Gergiev – Andrei Ioniță

Abia aștept să îl ascult în concert pe Andrei Ioniță, câștigătorul concursului Ceaikovski de la Moscova, despre care am auzit atâtea lucruri fantastice în ultima vreme. Cu siguranță, avându-l pe Valery Gergiev alături, va fi o seară perfectă.

5. Dutoit – Argherich – Royal Philharmonic

În acest concert nu este vorba doar despre interpreți legendari, programul ales este printre preferatele mele: impresioniștii francezi, avându-l alături, pe bună dreptate, pe George Enescu, cu una dintre cele mai celebre lucrări ale sale.

1009_petersburg_eftenie37

Click pe imagine pentru a vedea programul Festivalului „George Enescu“ – ediţia din 2017

6. Leonidas Kavakos si Kiril Gerstein – Enescu: impresii din copilărie

Kavakos este unul dintre violoniștii pe care îi admir în mod special, cu precădere în repertoriul de virtuozitate. Cred că va fi o redare a „impresiilor“ foarte temperamentală, cu verva și energia ce îl caracterizează.

7. Orchestra Română de Tineret – Domingo Hindoyan

Am ascultat de multe ori Orchestra Română de Tineret cântând piese de mare popularitate, cu o energie, o creativitate și o bucurie a muzicii pur și simplu contagioasă. Va fi fără îndoială un concert de o mare încărcătură emoțională.

8. Orchestre de Chambre Lausanne – Ritivoiu – Shostakovich. Concertul Nr. 1 cu trompetă

Mi-aș dori să văd mult mai des pe scenele de concert din România laureații Concursului Enescu. Succesul lor reprezintă cea mai bună carte de vizită a competiției. Mihai Ritivoiu a ales o lucrare strălucitoare a lui Șostakovici – va fi cu siguranță o delectare!

9. Munchner – Gergiev – Trifonov – Rahmaninov, Concertul Nr.3 pentru pian

Unul dintre cele mai romantice concerte pentru pian, în interpretarea unui pianist parcă anume făcut pentru această muzică.

10. Camerata Salzburg – Soare

Tiberiu Soare este fără îndoială liderul noii generații de dirijori români. Îl admir fiindcă are curajul și energia de a promova muzica contemporană; ar trebui să fie o sursă de inspirație pentru toți muzicienii.

Foto: Eugen Oprina

19
/04
/21

După „Iubita mea doarme” și ”Fata cu ochii verzi”, Toulouse Lautrec continuă să lucreze la material nou și revin acum cu o nouă piesă – „Revin in 5 minute”! Pentru acest cântec actorul Victor Rebengiuc a tras vocea de pe intro, iar pentru filmul de fundal trupa a folosit "found footage" cu fete din anii 60 care dansează la bustul gol - inspiraţia şi nebunia tinereţii actualilor noştri bunici.

16
/04
/21

SoNoRo Interferenţe, programul educativ al Festivalului Internațional de Muzică de Cameră SoNoRo, ajunge în 2021 la 15 ani de existență. Anul acesta vor fi acordate în premieră burse pentru cursuri de canto, muzica de cameră cu voce fiind una dintre perlele repetoriului muzical clasic. Astfel, elevii și studenții la canto vor avea șansa de a participa la acest program, alături de colegii care studiază un instrument.

16
/04
/21

Anul 2021 stă sub semnul intersectării destinelor unora dintre cei mai importanți compozitori din istoria muzicii. Aniversările și comemorările din acest an realizează o panoplie componistică extraordinară, întinsă pe mai bine de două secole, din baroc până în zilele noastre. Astfel, comemorarea celor 280 de ani de la moartea lui Antonio Vivaldi la Viena, devine punctul de referință al turneului internațional online JAZZT Vivaldi., orașul nașterii lui Vivaldi – Veneția și cel al dispariției sale – Viena, fiind incluse în această incursiune în evoluția creației sale.

16
/04
/21

Spectacolul va fi transmis online duminică, 18 aprilie, începând cu orele 19:00. Biletele se pot achiziționa de pe https://tickets.operanb.ro/ până miercuri, 21 aprilie, orele 19:00. Înregistrarea va fi disponibilă spre vizionare timp de 72 de ore, începând de duminică, 18 aprilie, orele 19:00.

06
/04
/21

Sâmbătă, 10 aprilie 2021, de la ora 18.30, Opera Brașov vă invită să vizionați online, în transmisiune directă, spectacolul cu opera bufă „La Cenerentola” de Gioachino Rossini.

05
/04
/21

În aşteptarea întâlnirii cu publicul, spectacolul „Maria Tănase. O poveste”, pus în scenă de regizoarea Carmen Lidia Vidu la Teatrul de Stat din Constanţa, şi-a avut repetiţia generală, într-un weekend înnorat şi friguros. O vreme ce poate amplifica dezolarea pe care i-o sugerează unui nou-venit multe din clădirile în paragină din centrul oraşului.

01
/04
/21

Opera bucureșteană sărbătorește astăzi, 1 aprilie 2021, un moment important din istoria sa: chiar dacă existența unei Companii de Operă găzduite de Teatrul Național de pe Calea Victoriei datează încă din 1885, la 1 aprilie 1921 are loc instituționalizarea acesteia sub titulatura Opera Română din București, printr-un decret guvernamental care îl avea printre semnatari pe Ministrul Culturii din acea vreme, poetul Octavian Goga.