„Alice în țara minunilor” devine „Alice în țara minunilor digitale”, la 150 de ani de la lansare
https://www.ziarulmetropolis.ro/alice-in-tara-minunilor-devine-alice-in-tara-minunilor-digitale-la-150-de-ani-de-la-lansare/

La un secol şi jumătate de la lansare, „Alice în ţara minunilor” este transformată într-un spectaculos music-hall plasat sub semnul digitalului, cu ajutorul rockerului Damon Albarn. Inspirat din capodopera lui Lewis Carroll, spectacolul de aproape două ore şi jumătate, intitulat „wonder.land”, în stilul unui e-mail, se joacă de la începutul săptămânii la National Theatre din Londra, urmând să fie prezentat şi pe scena Theatre du Chatelet din Paris, în iunie 2016

Un articol de Petre Ivan|26 noiembrie 2015

Musicalul cu arii de operă rock începe în camera lui Aly, adolescentă metisă complexată, aflată în conflict cu părinții și hărțuită de colegii de clasă, care încearcă să îi distrugă reputația postând mesaje insultătoare pe rețelele de socializare.

Pentru a scăpa, ea se conectează cu telefonul mobil la „wonder.land”, lume virtuală care reconstituie „țara minunilor” imaginată de reverendul englez Charles Lutwidge Dodgson — numele real al lui Lewis Carroll — acum un secol și jumătate, în 1865.

În universul de pixeli care îi promite să „îi împlinească visurile”, Aly o creează pe Alice, avatarul său, pe care o înzestrează cu calitățile care, după părerea ei, îi lipsesc: frumusețe, inteligență, aptitudinea de a fi iubită.

Ideea (de a transfera spectacolul într-o lume virtuală) este o reacție la relația fiicei mele cu rețelele de socializare și cu alte lucruri pe care le găsește pe internet și pe care eu nu le înțeleg întotdeauna. – Damon Albarn

Prima scenă dă tonul spectacolului: când Aly tastează pe telefon, imaginile electronice din „wonder.land” sunt proiectate pe un ecran, interacționând cu actorii.

Regizorul Rufud Norris încearcă să ilustreze prin montarea asociată cu digitalul raporturile sociale induse de noile tehnologii sau felul în care aparatele mobile ajung să fie prelungiri ale oamenilor și aspirațiilor lor.

„Wonder.land” vorbește și despre dificultățile adolescenței, despre greutatea de a-și construi o identitate, de a se accepta: „Urăsc ceea ce sunt”, spune Aly.

Foto: Alice în țara minunilor – Damon Albarn / Facebook

12
/02
/24

La început de primăvară, Opera Națională București propune publicului spectacolul „Carmen” de Georges Bizet în dublă reprezentație, pe 1 și 3 martie, cu o distribuție de excepție: mezzosoprana Ruxandra Donose invitată în rolul titular, tenorul Ramón Vargas invitat în rolul Don José, baritonul Mihai Damian invitat în rolul Escamillo. În rolul Micaela va evolua soprana Operei Marta Sandu Ofrim. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

07
/02
/24

Band-ul internațional TIME IN OUR HANDS TRIO va prezenta sâmbătă, în premieră în România, noul său program cu compozițiile celor trei membri, într-un concert marcat de improvizație conceptuală, de la jazz la baroc european și, interesant, muzică tradițională românească.

07
/02
/24

Eyedrops și Pinholes, trupe de rock alternativ, pleacă într-un turneu ce cuprinde nouă orașe prin țară dar și în Republica Moldova, începând cu data de 8 februarie, din Timișoara, urmând să transforme într-o petrecere, pe rând, alte opt puncte geografice importante.

05
/02
/24

Vineri, 9 februarie 2024 (19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va fi dirijată de RADU PAPONIU, director artistic și muzical al ansamblului Southwest Florida Symphony Orchestra, dirijor asociat al Filarmonicii din Naples (Florida – S.U.A.) și director muzical al Orchestrei de Tineret din același oraș american. Din 2017, Radu Paponiu a dirijat Filarmonica din Naples în peste 100 de evenimente diferite de muzică clasică, pop sau în proiecte educaționale.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.