Alina Grigore, Ileana Bîrsan și Florin Iepan, în juriul Ceau, Cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/alina-grigore-ileana-birsan-si-florin-iepan-in-juriul-ceau-cinema/

Actriţa Alina Grigore, criticul de film Ileana Bîrsan şi regizorul Florin Iepan vor face parte din juriul competiţiei Ceau, Cinema! A cincea ediţie a festivalului de film va avea loc în perioada 19-22 iulie la Timişoara şi Gottlob.

Un articol de Petre Ivan|5 iunie 2018

Cei trei membri ai juriului competiţiei vor decerna Marele Premiu, redenumit din acest an Trofeul „Ceau, Cinema! Răzvan Georgescu”, în valoare de 1.500 de euro.

Alina Grigore

Născută în 1984, Alina Grigore a absolvit Actoria la UNATC, clasa Adrian Titieni. A debutat în teatru la vârsta de 19 ani. A urmat cursuri de regie și pedagogie în SUA, timp în care s-a întors de câteva ori în România pentru a juca în diverse producții, printre care „Aurora” (2010, regia Cristi Puiu) și „Din dragoste, cu cele mai bune intenții” (2011, regia Adrian Sitaru).

 La revenirea în România în 2011 a deschis școala de actorie InLight, ale cărei experimente au dus la realizarea filmului „Ilegitim” (2016), pe care Alina Grigore l-a scris alături de regizorul Adrian Sitaru și în care are unul din rolurile principale. Odată cu dezvoltarea lungmetrajului de debut a devenit absolventă a mai multor programe de regie și scenaristică, printre care Berlinale Talents 2018 (Berlinale Film Festival) și PLOT 2018 (IndieLisboa).

*
Ileana Bîrsan a absolvit Facultatea de Filologie din București și a urmat studii de film la Universitatea din Zürich. A fost editor al paginilor de film ale revistelor TimeOut București, BeWhere! și Șapte Seri și a semnat articole despre cinema în publicații precum Dilema Veche, Observator cultural, LaPunkt.ro, TheChronicle.ro.

Ileana Bîrsan

Începând din 2009, participă ca lector în diverse programe de educație cinematografică. Este fondatorul Filmikon, ateliere de educație cinematografică și de educație prin cinema. A realizat împreună cu regizorul Claudiu Mitcu filmul documentar „Procesul” (2017). În prezent, Ileana Bîrsan este doctorand la CESI (Centrul de Excelență în Studiul Imaginii).

*

Născut la Timișora, Florin Iepan a regizat și produs peste 50 de filme documentare, seriale TV, docudrame, reality show-uri, coproducții internaționale. A fondat Sub-Cult-Ura, una din primele companii de producție independente din România, specializată în realizare de filme documentare.

A absolvit UNATC, Discovery Campus Masterschool, internshipHBO și DCTV cu Jon Alpert. În 2007 a fondat Documentor, asociație a autorilor de film documentar pe care o conduce. Cele mai cunoscute filme regizate de Florin Iepan sunt „Unicul, adevăratul Tarzan” (2004), „Născuți la comandă – Decrețeii” (2005), „Bela Lugosi: Vampirul căzut” (2007) și „Odessa” (2013).

*

În afara Trofeului „Ceau, Cinema!Răzvan Georgescu” stabilit de juriu, spectatorii vor vota, tot dintre filmele din competiţie, Premiul Publicului, în valoare de 500 euro. În urma exprimării votului, spectatorii filmelor din competiție pot câștiga, prin tragere la sorți, o bicicletă oferită de Pegas.

La fel ca la ediţiile precedente, va fi acordat şi un Trofeu Vitas România pentru film independent sau pentru primul sau al doilea film, în valoare de 1.000 de euro. Filmele din toate secţiunile festivalului sunt eligibile pentru acest premiu, care va fi decis de echipa Ceau, Cinema!şi Vitas România.

Florin Iepan

În 2017, Trofeul Ceau, Cinema! a fost câştigat de filmul „Mister Universo” (Austria-Italia), de Tizza Covi şi Rainer Frimmel. Premiul a fost decis de juriul format din producătorul Anamaria Antoci, actorul Alexandru Potocean şi criticul de film Cătălin Olaru. Premiul Publicului a fost obţinut de filmul bulgar „Gloria”, de Kristina Grozeva şi Petar Valchanov. Trofeul Vitas România a fost acordat producţiei italiene „Ultimele lucruri”, debutul tinerei regizoare Irene Dionisio.

Competiţia Ceau, Cinema!, care va avea şase filme, a fost concepută să ofere un cadru de exprimare cineaştilor din ţările cu minorităţi tradiţionale în regiunea Banatului (Armenia, Austria, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Germania, Israel, Italia, Polonia, Republica Moldova, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina, Ungaria). Selecţionerul competiţiei este criticul de film Ionuţ Mareş.

Ceau, Cinema! este un festival dedicat filmului european, organizat de Asociaţia Marele Ecran şi Asociaţia Pelicula Culturală.

Proiectul este organizat cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei (CNC) și al Consiliului Județean Timiș.

Evenimentul este realizat de voluntari, cu susținerea: Vitas România, Institutul Francez din Timișoara, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timișoara, Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, Direcția Județeană de Cultură Timiș, Bicicletele Pegas, Institutul Polonez din România, AMBASADA, MISC.

Foto: Ceau, Cinema! – facebook
31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.