Allegro ma non troppo, de Ion Minulescu, în premieră la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/allegro-ma-non-troppo-de-ion-minulescu-in-premiera-la-tnb/

Comedia „Allegro, ma non troppo”, de Ion Minulescu, în regia lui Răzvan Popa, va avea premiera oficială pe 16 şi 18 ianuarie, de la ora 20.00, la Sala Pictura a Teatrului Naţional din Bucureşti (TNB).

Un articol de Petre Ivan|10 ianuarie 2015

Allegro ma non troppo” este o comedie sentimentală, cu încurcături amoroase şi suspansuri dramatice, o satiră de moravuri cu un milionar, o soţie şi un dramaturg, alături de alte personaje pitoreşti – o amantă, un samsar, o slujnică -, care va ţine publicul, timp de o oră şi jumătate, captivat de farmecul şi savoarea epocii interbelice, notează Mediafax.

Apariţii neaşteptate şi răsturnări de situaţie, un ingenios melanj între teatru şi realitate, un adulter care se comite sub ochii soţului, sub masca unei piese fictive, o pledoarie pentru firescul în teatru, care trebuie să se inspire din viaţă sunt elementele care caracterizează spectacolul „Allegro, ma non troppo”.

Autor dramatic jucat cu mare succes pe vremea sa, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926, Ion Minulescu (1881 – 1944) este cunoscut astăzi mai ales ca poet al „Romanţelor”.

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Ion Minulescu, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926

Cu toate că, în timpul vieţii, scriitorul credea că posteritatea îl va recunoaşte mai ales pentru piesele sale, istoria literaturii i-a ales un alt destin. Teatrul său merită a fi redescoperit şi astăzi, după decenii de la primele montări la Naţionalul bucureştean, pentru dialogurile vii, umorul alert, naturaleţea poveştii, verva intelectuală şi originalitatea scriiturii, se mai arată în comunicatul citat.

Printre piesele cele mai jucate se numără „Manechinul sentimental”, „Pleacă berzele”, „Amantul anonim” şi „Allegro, ma non troppo”, o comedie ce a fost reprezentată şi la Bratislava şi la Buenos Aires.

În distribuţia spectacolului, actori cunoscuţi prilejuiesc întâlnirea publicului cu savoarea personajelor şi a situaţiilor minulesciene: Gavril Pătru, Marius Rizea, Eugen Cristea, Costina Ciuciulică, Aylin Cadîr, Victoria Dicu, sub îndrumarea regizorală a lui Răzvan Popa.

Scenografia este semnată de Florilena Popescu-Fărcăşanu şi Maxim Corciova.

Această premieră inaugurează anul 2015 la Teatrul Naţional „I. L.Caragiale” din Bucureşti.

Foto: Allegro ma non troppo, Ion Minulescu – wikipedia, tnb

30
/08
/14

Televiziunea culturală europeană ARTE a lansat un site dedicat celor pasionaţi de cinematografie, pe care pot fi vizionate filme, scurtmetraje şi emisiuni despre pelicule, potrivit broadbandtvnews.com.

30
/08
/14

Eugen Doga va susține primul său concert în aer liber la București, duminică, 31 august, la ora 18.00, în Parcul Titan. Cele mai frumoase compoziții ale sale vor putea fi ascultate în cadrul Zilei limbii române, eveniment organizat de Centrul Cultural Casa Artelor, al Primariei sectorului 3.

29
/08
/14

Casa de Producţie TVR a programat luni, 1 septembrie, de la ora 19.45, difuzarea pe TVR 2 a spectacolului cu piesa „Fii cuminte, Cristofor!” de Aurel Baranga, în regia Dianei Lupescu, o producţie a Teatrului „George Ciprian” din Buzău, înregistrată în studiourile TVR.

29
/08
/14

Actorul şi cântăreţul american Harry Belafonte, scenaristul francez Jean-Claude Carriere, regizorul japonez de filme de animaţie Hayao Miyazaki şi actriţa irlandeză Maureen O'Hara vor fi recompensaţi cu câte un Oscar onorific (Governors Awards) de către Academia de film americană.

28
/08
/14

Astăzi, începând cu ora 17.00, se desfăşoară ultima LecTURA de vacanță pe pajiştea din Parcul Izvor. Iubitorii de carte şi pasionații de citit vor putea face schimb de cărți, vor beneficia de o sală de lectură în aer liber, de ateliere și concursuri cu premii istețe, anunţă organizatorii.

27
/08
/14

CRONICĂ DE FILM. „Camera groazei”, un film danez cu succes la publicul din țara sa, este un thriller care bifează corect, dar fără vervă și originalitate, mărcile genului. Filmul lui Mikkel Norgaard se păstrează într-o zonă mainstream și afișează o sfioșenie surprinzătoare, atât narativ, cât și vizual.