Amat Escalante, regizorul care a şocat Cannes, vine în România
https://www.ziarulmetropolis.ro/amat-escalante-regizorul-care-a-socat-cannes-vine-in-romania/

Amat Escalante, unul dintre cei mai provocatori cineaşti contemporani, distins anul acesta cu Premiul pentru regie la Cannes, vine pentru prima dată în România, la cea de-a patra ediţie a Les Films de Cannes à Bucarest.

Un articol de Andrada Văsii|23 septembrie 2013

Unul dintre cei mai provocatori cineaști contemporani, distins anul acesta cu Premiul pentru regie la Cannes, Amat Escalante vine pentru prima dată în România la cea de-a patra ediție a Les Films de Cannes à Bucarest.

Les Films de Cannes à Bucarest va avea loc între 25 – 31 octombrie, la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu și CinemaPRO din București. Controversatul „Heli” va deschide Les Films de Cannes à Bucarest pe 25 octombrie

Cineastul mexican Amat Escalante, câștigătorul Premiului pentru regie la Festivalul de la Cannes cu unul dintre cele mai controversate filme ale ediției, „Heli“, vine pentru prima dată în România, în deschiderea Les Films de Cannes à Bucarest. Regizorul este unul dintre invitații speciali ai ediției, alături de Abdellatif Kechiche, câștigătorul Palme d’Or, care își va prezenta în premieră filmul „La Vie d’Adèle: Chapitres 1 & 2/ Adele: Capitolele 1 și 2”.

Escalante, un autodidact remarcat de la primul său film, realizat la doar 26 de ani, va avea o discuție cu studenții de la școlile de cinema, se va întâlni cu jurnaliștii români și va răspunde întrebărilor spectatorilor la proiecțiile filmelor sale.

Cum a şocat la Cannes Amat Escalante

„Heli”, un film cu o imagine impresionantă și cu scene de violență extremă, a tulburat audiența de la Cannes. Mexicul de azi, o țară a contrastelor și paradoxurilor, e ca un câmp de luptă pe care cad victime familii întregi – circa 70.000 de oameni prinși în războaiele duse de mafia drogurilor au murit în ultimii șapte ani.

„Cu siguranță, este filmul cel mai explicit și mai realist în violența lui din tot ce am văzut la Cannes din 2009 încoace, de la „Kinatay” al lui Brillante Mendoza”, scria „Variety”.

Estella are 12 ani și locuiește cu tatăl, cu fratele ei, Heli, cu soția acestuia și cu copilul lor. Nici prezentul și nici viitorul nu par să le rezerve mare lucru. Un tânăr cadet de 17 ani se hotărăște s-o ia de soție și să fugă împreună, însă are nevoie de bani. Drogurile confiscate de superiorii săi din poliție și oficial distruse i-ar putea aduce bani buni, așa că tânărul decide să le fure. Consecințele vor fi dramatice. 

Regizorul care a învățat de unul singur

A părăsit școala la 15 ani și a intrat în lumea filmului, învățând pe cont propriu. Amat Escalante (34 de ani) a trăit în Barcelona, Los Angeles, Austin, iar acum locuiește în Guanajuato (Mexic). A fost asistent de regie al renumitului regizor mexican Carlos Reygadas (Premiul pentru regie la Cannes 2012 cu Post Tenebras Lux).

Amat Escalante

Amat Escalante vine pentru prima dată în România, la cea de-a patra ediție a Les Films de Cannes à Bucarest.

Celelalte două lungmetraje ale sale, ambele premiate în numeroase festivaluri, au surprins audiența de la Cannes. Debutul „Sangre” (2005), distins cu Premiul criticii internaționale – FIPRESCI în secțiunea Un Certain Regard, este povestea unui tată a cărui rutină de cuplu e întreruptă de venirea fiicei sale dintr-o căsătorie anterioară; „Los Bastardos”, inclus în aceeași secțiune a Festivalului de la Cannes, trei ani mai târziu, urmărește doi imigranți mexicani în Los Angeles care primesc într-o zi o sarcină suspect de bine plătită. „Los Bastardos” va fi proiectat și pentru spectatorii de la București, în prezența regizorului.

Dacă v-a plăcut articolul, urmăriți-ne și pe Facebook!

Info:

„Heli” este distribuit în România de Asociația Macondo și va putea fi văzut  în cinematografele din România din luna noiembrie.

Foto credit: Les Films de Cannes à Bucarest (foto sus – filmul ,,Heli” realizat de Amat Escalante)

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Pagina 20 din 276« Prima...10...1819202122...304050...Ultima »