Andrei Şerban, premieră la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/andrei-serban-premiera-la-teatrul-odeon/

Iubitorii teatrului sunt aşteptaţi în zilele de 1, 2, 3, 5, 6 şi 7 iulie, de la ora 19.00, la sala Majestic a Teatrului Odoen, pentru a-l vedea la lucru pe marele regizor Andrei Şerban, într-o serie de repetiţii deschise cu public, penru spectacolul Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul).

Un articol de Petre Ivan|30 iunie 2016

Comedia Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul) a fost scrisă de Bernard Shaw când avea 38 de ani şi a fost reprezentată pentru prima dată, în anul în 1894, la Londra.

Succesul nu a întârziat să apară chiar de la premieră, iar opinia despre Shaw ca fiind unul dintre cei mai inteligenţi dramaturgi din Londra a fost unanimă. Deşi nu a fost mai deloc jucată în România, în lume a rămas una dintre cele mai populare şi mai des montate comedii.

Despre divizare, naţionalism şi xenofobie

Deşi a fost scrisă cu un secol în urmă, Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul) este o piesă extrem de actuală, care vorbeşte despre divizarea Europei, despre naţionalism şi xenofobie, despre iluzia păcii, dar şi despre iluzia dragostei de a înfrumuseţa realitatea; un spectacol care te face să simţi diferenţa dintre dragostea adevărată şi cea de pe scenă, ca la operă.

George Bernard Shaw

George Bernard Shaw

Acţiunea este plasată în 1885 în Bulgaria. O tânără, Raina, nu este atât speriată, cât furioasă când un soldat inamic intră în casa ei pe fereastră, sperând să scape de urmăritorii lui şi de o moarte sigură. Considerându-l iniţial pe ofiţerul murdar şi epuizat un laş, Raina descoperă cu timpul că acesta are mult mai multe calităţi nobile decât galantul eu logodnic Sergei, aflat şi el pe front, iar sentimentele ei se schimbă.

Anul trecut, Andrei Şerban a montat „Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul)” la celebrul Teatru Maly din Sankt Petersburg, condus de Lev Dodin.

Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul) – INFO

Regia – Andrei Şerban

Scenografia – Anka Lupeş

Coloana sonoră: fragmente din Ernani de Verdi

Cu: Sabrina Iaşchevici/ Nicoleta Lefter, Irina Mazanitis/ Antoaneta Zaharia, Alina Berzunţeanu/ Ana Bianca Popescu, Alexandru Papadopol/ Gabriel Pintilei, Marius Damian/ Cezar Antal, Gelu Niţu/ Constantin Cojocaru, Conrad Merricofer/ Cătălin Babliuc, Dimitrii Bogomaz.

Foto: Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul), Andrei Şerban – Teatrul Odeon

11
/11
/13

Regizorul Andrei Gruzsniczki și actorii Ofelia Popii, Sorin Leoveanu și Florin Piersic Jr. vor lua parte la proiecția în premieră mondială a filmului „Quod Erat Demonstrandum” azi, la Festivalul Internațional de Film de la Roma (8 – 17 noiembrie).

11
/11
/13

Cea mai nouă producție a companiei independente de teatru și film Create.Act.Enjoy, din Cluj-Napoca, este un spectacol de teatru-dans, creat pentru spații alternative. ,,Lost in Transition” pornește de la ideea că societatea de astăzi se află într-un moment de răscruce: între comoditate și acțiune, între stagnare și reacție, între rutină și inovație.

11
/11
/13

Marți, 12 noiembrie, de la ora 19.00, la Institutul Francez, Sala Elvire Popesco, are loc lansarea albumului Sonoro Conac, care cuprinde lucrările fotografului Șerban Mestecăneanu și texte scrise de Luiza Zamora, cu un concept grafic semnat de Corina Duma.

11
/11
/13

CRONICĂ DE CONCERT „Un artist îşi asumă riscuri”, aşa s-ar putea sintetiza ceea ce pianista Valentina Lisitsa a împărtăşit cu jurnaliştii şi publicul bucureştean pe parcursul zilei de 5 noiembrie 2013, la Ateneul Român.

11
/11
/13

Timp de trei zile, între 14 și 16 noiembrie, la Sala Union („Paul Călinescu”) a Cinematecii Române, vor putea fi vizionate cele mai interesante și expresive scurtmetraje și mediu metraje ale studenților și absolvenților școlilor de film din București (promoțiile 2012, 2013).

11
/11
/13

CRONICĂ DE FILM Inspirat din nuvela cu acelaşi titlu a lui Mircea Eliade şi promovat ca primul horror românesc, „Domnişoara Christina”, în regia lui Alexandru Maftei, este un film de o platitudine regretabilă, care nu doar că nu produce fiorii scontaţi, dar frizează uneori şi ridicolul.