Andrei Şerban, premieră la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/andrei-serban-premiera-la-teatrul-odeon/

Iubitorii teatrului sunt aşteptaţi în zilele de 1, 2, 3, 5, 6 şi 7 iulie, de la ora 19.00, la sala Majestic a Teatrului Odoen, pentru a-l vedea la lucru pe marele regizor Andrei Şerban, într-o serie de repetiţii deschise cu public, penru spectacolul Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul).

Un articol de Petre Ivan|30 iunie 2016

Comedia Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul) a fost scrisă de Bernard Shaw când avea 38 de ani şi a fost reprezentată pentru prima dată, în anul în 1894, la Londra.

Succesul nu a întârziat să apară chiar de la premieră, iar opinia despre Shaw ca fiind unul dintre cei mai inteligenţi dramaturgi din Londra a fost unanimă. Deşi nu a fost mai deloc jucată în România, în lume a rămas una dintre cele mai populare şi mai des montate comedii.

Despre divizare, naţionalism şi xenofobie

Deşi a fost scrisă cu un secol în urmă, Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul) este o piesă extrem de actuală, care vorbeşte despre divizarea Europei, despre naţionalism şi xenofobie, despre iluzia păcii, dar şi despre iluzia dragostei de a înfrumuseţa realitatea; un spectacol care te face să simţi diferenţa dintre dragostea adevărată şi cea de pe scenă, ca la operă.

George Bernard Shaw

George Bernard Shaw

Acţiunea este plasată în 1885 în Bulgaria. O tânără, Raina, nu este atât speriată, cât furioasă când un soldat inamic intră în casa ei pe fereastră, sperând să scape de urmăritorii lui şi de o moarte sigură. Considerându-l iniţial pe ofiţerul murdar şi epuizat un laş, Raina descoperă cu timpul că acesta are mult mai multe calităţi nobile decât galantul eu logodnic Sergei, aflat şi el pe front, iar sentimentele ei se schimbă.

Anul trecut, Andrei Şerban a montat „Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul)” la celebrul Teatru Maly din Sankt Petersburg, condus de Lev Dodin.

Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul) – INFO

Regia – Andrei Şerban

Scenografia – Anka Lupeş

Coloana sonoră: fragmente din Ernani de Verdi

Cu: Sabrina Iaşchevici/ Nicoleta Lefter, Irina Mazanitis/ Antoaneta Zaharia, Alina Berzunţeanu/ Ana Bianca Popescu, Alexandru Papadopol/ Gabriel Pintilei, Marius Damian/ Cezar Antal, Gelu Niţu/ Constantin Cojocaru, Conrad Merricofer/ Cătălin Babliuc, Dimitrii Bogomaz.

Foto: Soldatul de ciocolată (sau Armele şi omul), Andrei Şerban – Teatrul Odeon

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.