Andrei și Andreea Grosu, unteatru: „În spațiile libere se întâmplă totul fără compromisuri”
https://www.ziarulmetropolis.ro/andrei-si-andreea-grosu-unteatru-in-spatiile-libere-se-intampla-totul-fara-compromisuri/

La ceas de vară aproape toamnă, când încă tânjim după stagiunile teatrelor, am discutat cu regizorii Andrei şi Andreea Grosu, artizanii unteatru, despre zona independentă şi festivalul Undercloud, cu curajul, frumuseţea şi normalitatea evoluţiei lor.

Un articol de Cristina Enescu Aky|23 august 2019

Cum vedeți voi ca regizori și ca creatori ai manageri ai unui teatru privat starea de sănătate a teatrului independent, privat, experimental din România?

Se întâmplă lucruri bune zona independență, de experiment, socială. Tinerii au multe de spus și aleg teatrul ca limbaj prin care își declară sincer frustrările, iubirile, ideile. E un sector extrem de valoros și credem că orice stat sănătos ar trebui să susțină vocea nouă în artă, cultură, în arealul social. În spațiile libere se întâmplă totul fără compromisuri. Vă invităm să urmăriți mișcarea independentă în toate formele ei, ea poate stabili un dialog onest cu nouă generație.

Credeți că (mai) are publicul reticențe/ panici față de teatrul independent?

Oamenii încă mai cred că un spațiu neconvențional schimbă tot ce înseamnă teatru. Sau că o sală fără cortine nu poate surprinde cu un spectacol de calitatea unuia jucat într-un cadru instituționalizat. Dar din fericire încet-încet se dizolvă această percepție despre  teatrul independent. Au descoperit aici produse de calitate, uneori mai asumate și mai atent lucrate decât cele din instituțiile de teatru bine cunoscute.

La ceas de vară aproape indiană, când aerul miroase a vacanță pe sfârșite iar stagiunile teatrelor încă ne lasă să tânjim după ele, teatrul independent ne face oferte tentante. Și nu doar acum. Am discutat cu regizorii Andrei și Andreea Grosu, demiurgii teatrului unteatru, despre farmecul teatrului independent, festivalul Undercloud și, in extenso, calitatea teatrului.

Ce relație este între unteatru respectiv voi, Andreea și Andrei Grosu că regizori, și Festivalul de teatru independent Undercloud? Cum a fost experiența voastră la festival în anii anteriori?

Unteatru și Undercloud au o istorie împreună deja. Sunt mulți ani de când ne tot revedem la sfârșitul verii sub cerul liber. Ne bucurăm de invitație și ne bucurăm că există, e dovada faptului că lucrurile făcute cu credință rezistă. Întotdeauna ne-am simțit ca acasă la Undercloud, e o atmosfera relaxată, liberă și făcătoare de bine. Ne bucurăm și anul acesta de ea.

Ce relevanță are un astfel de festival independent în teatrul bucureștean și românesc? Reușește să miște ceva, să construiască ceva?

Avem toată speranța ca festivalurile de teatru să reușească să adune atenție asupra fenomenului de cultură, chiar dacă se întâmplă vara. Cultura nu are vacanță. E important ca oamenii să afle că există teatru și în afară instituțiilor de teatru, iar asta e normalitate.

Zgândăriți-ne curiozitatea față de spectacolele prezentate de voi, cuplul de regizori și voi, unteatru, la această a XII-a ediție a festivalului.

Badtalks – one man show, scris, jucat și regizat de același om. Una dintre cele mai personale propuneri. Cataclisma– Andrea Gavriliu prima dată la unteatru, o întâlnire minunată. Persona – un experiment curajos care combină două tipuri de limbaje, cel teatral și cel cinematografic. Proof – un proiect tare drag nouă, care a devenit foarte personal și sincer pentru fiecare dintre noi. O întâlnire minunată cu doi oameni cu care nu mai lucraserăm Dana Rogoz și Marian Ralea, de care ne-am îndrăgostit. La fel de minunată și cu prietenii mai vechi Florentina Țilea și Ionuț Vișan.

„Haideți la Festivalul Undercloud și apoi la spectacole de teatru independent pentru că….” (câteva posibile descoperiri foarte faine pe care oamenii le pot face văzând mai mult teatru independent)

Aici puteți să cunoașteți trupe de teatru independent sau chiar teatre independente pe care le puteți urmări ulterior dacă v-au convins cu un conținut de calitate. E momentul în care sărbătorim mișcarea independența în teatrul din România. Credem că e minunat cum, de la an la an, teatrul independent e din ce în ce mai mult și mai consistent.

Fotoc cover credit: www.fnt.ro

28
/01
/20

Joi, 30 ianuarie, de la ora 19.00, librăria Humanitas de la Cișmigiu va fi gazda unui dialog despre Bucureștiul cărților și al scriitorilor. Cele două autoare ale volumului Dicționar de locuri literare bucureștene, Corina Ciocârlie și Andreea Răsuceanu, și invitații lor, criticii literari Dan C. Mihăilescu, Mihai Zamfir și Angelo Mitchievici, vor fi ghizi într-o recartografiere a orașului prin ficțiune.

28
/01
/20

Îndeobște, afacerile premiilor literare din România sunt banale și jalnice reglări de conturi între găști, se desfășoară între oameni care ar intra toți într-o debara sau într-o cabină telefonică. Certuri mari, mize mici.

27
/01
/20

Teatrul Național ”I. L. Caragiale” din București lansează o serie de evenimente dedicate oamenilor de teatru ce au ales să-și dedice viața scenei și publicului spectator. Un prim eveniment de acest gen va avea loc vineri, 31 ianuarie 2020, când se împlinesc 83 de ani de la nașterea actorului Marin Moraru.

27
/01
/20

Teatrul de Comedie prezintă vineri, 7 februarie, de la ora 19.30, la Sala Studio, premiera oficială a producției AFARĂ, DEPARTE, PE CÂMP scenariu dramatic de Cătălin Ștefănescu, regia și scenografia Alexandru Dabija, asistent regie Dorina Chiriac. Distribuția: Dorina Chiriac, Ilona Brezoianu, Andreea Samson, Bogdan Cotleț, Dan Rădulescu, Dragoș Huluba, Liviu Pintileasa, Anghel Damian.

27
/01
/20

Editura Humanitas Fiction vă invită miercuri, 29 ianuarie, ora 19.00, la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (bld. Regina Elisabeta nr.38), la o seară dedicată lui Ezra Pound, poet și eseist, reprezentant de marcă al modernismului literar și unul dintre cei mai inovatori gânditori ai secolului XX. Radu Vancu, scriitor, Cosmin Ciotloș, critic literar și Denisa Comănescu, director general Humanitas Fiction vor prezenta cele două volume ale ediției coordonate de Horia – Roman Patapievici dedicate scriitorului american: Opere I.Poezii 1908 –1920, traduceri de Mircea Ivănescu și Radu Vancu, aflat la al doilea tiraj în limba română după debutul din 2015, și Opere II.ABC-ul lecturii.Ghid spre Kulthură, recent apărut și lansat în cadrul Târgului de Carte Gaudeamus 2019. În partea a doua a evenimentului, actrița Mirela Oprișor va citi din poeziile din Ezra Pound.

27
/01
/20

Spectacolul „Există nervi”, montat în baza textului lui Marin Sorescu la Teatrul Dramaturgilor Români, tratează o realitate de incubator unde experimentul sunt chiar personajele care jubilează într-o scenografie care pare ruptă din arta miniaturii.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

24
/01
/20

Pe 30 ianuarie, „tinerimea universitară” și profesorii UNATC București sărbătoresc ziua Universității și a patronului său, geniul dramaturgiei românești, Ion Luca Caragiale. Sărbătoarea UNATC îi este dedicată în acest an scenografului Radu Boruzescu, căruia Senatul universitar îi va acorda titlul de Doctor Honoris Causa. Ceremonia va avea loc joi, ora 12.00 (Sala „Ileana Berlogea”).

24
/01
/20

Accademia di Romania in Roma, cu sprijinul Institutului Cultural Român, va inaugura luni 27 ianuarie, la ora 19:00, expoziția de fotografie „Ultima Lună” constând într-un portofoliu de lucrări fotografice aparținând artiștilor Nicola Bertasi și Marzio Villa, proiect curatoriat de Valentina Ribaldi.

Page 1 of 85412345...102030...Last »