Anim’est 2014 – 18 scurtmetraje în competiţia românească
https://www.ziarulmetropolis.ro/animest-2014-18-scurtmetraje-in-competitia-romaneasca/

Anul acesta, la cea de-a noua ediţie a festivalului, 18 scurtmetraje vin să demonstreze revigorarea filmului românesc de animaţie. Foşti absolvenţi ai Animation Worksheep se întorc la Anim’est cu cele mai noi proiecte din portofoliu.

Un articol de Petre Ivan|30 septembrie 2014

Ana Maria Lemnaru înscrie animaţia stop motion Bread, după participarea din 2012 cu A fost odată un copil, Valeriu Căliman revine, după Legacy (2010), cu scurtmetrajul 2D digital Cum s-a inventat…, Corin Iftodi participă cu 3D Robot Love, după Mobilfonul din 2012, iar Laurenţiu Popa revine, după prezenţa din 2013 cu Priveghiul, cu o nouă animaţie, Viu, o frumoasă interpretare a poeziei Tangentă, scrisă de Eugène Guillevic.

Şi alte prezenţe în competiţia românească de anul acesta le vor fi familiare publicului. Andrei Sopon înscria, anul trecut, Becoming, singurul film ce concura atât în competiţia naţională, cât şi în Balkanimation, iar la ediţia din 2012 participă cu CHI-KEN, o animaţie 2D cadru cu cadru despre un erou atipic ce pătrunde într-un templu magic pentru a recupera un obiect misterios.

Klára Balázs înscrie anul acesta Corpo, o animaţie despre descoperirea trupului și convenţiile sociale presante, după participarea din 2011 cu Dansul.

Andreia Dobrotă are deja o istorie bogată de participări la ediţii anterioare ale festivalului: după Moits, selectat în competiţia de Videoclip & Advertising în 2009, şi scurtmetrajele Mad World (2010) şi Unarte (2012), anul acesta revine cu Get Happy or Get Out, o poveste animată despre D, unul dintre ultimii oameni triști dintr-o lume de oameni fericiţi.Anim’est 2014

După Uşor poate oricine, povestea animată a Tăşuleasa Social, proiectată în premieră în cadrul competiţiei naţionale la Anim’est în 2012, Paul Mureşan înscrie Pui de somn, o animaţie 2D ce invită publicul la o călătorie spre locul de joacă ascuns al minții.

Seria producţiilor româneşti e completată de o proiecţie specială în afara competiţiei: Obeliscul, în regia lui Ion Truică, un senior al animaţiei româneşti, cu scenariul semnat împreună cu Laurenţiu Damian, regizor şi scenarist român şi de asemenea, preşedinte al Uniunii Cineaştilor din România.

Competiţia românească va fi proiectată miercuri, 8 octombrie, de la ora 20.30, şi în reluare joi, 9 octombrie, de la ora 14.30, la Cinema Elvira Popescu. Cea de-a noua ediţie Anim’est va avea loc în perioada 3-12 octombrie, la cinematografele Studio şi Elvire Popesco şi la Re:Animation Hub.

Foto: Anim’est 2014 – animest.ro

02
/03
/21

CRONICĂ DE FILM După o serie de filme care investigau trecutul, Radu Jude revine cu „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc” (2021), un lungmetraj polemic care atacă în primul rând ipocrizia societăţii româneşti prezente, mai ales în privinţa sexualităţii.

26
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Problema dureroasă a tăierilor ilegale de păduri din România, pusă în legătură cu situaţii asemănătoare din alte ţări, devine în sfârşit subiectul unui documentar de cinema care îşi aşteaptă în acest an întâlnirea cu publicul larg, „Lemn” (2020), realizat de Monica Lăzurean-Gorgan împreună cu alte două cineaste, Ebba Sinzinger din Austria şi Michaela Kirst din Germania.

23
/02
/21

CRONICĂ DE FILM Cu noul său film, „Servants” („Servitorii”, 2020), distribuit şi la noi în câteva din cinematografele deschise, regizorul slovac Ivan Ostrochovský pare a spune că cinema-ul este în primul rând o chestiune de stil. Însă e suficient asta?

22
/02
/21

UNATC „I.L. Caragiale” București, alături de Ambasada SUA la București, Centrul pentru Politicile Egalității de Șanse, Professional Fellows și American Council for International Education din România vă invită miercuri, 24 februarie, în intervalul orar 13:00-15:00, la dezbaterea online „De Dragobete, despre Loverboy”.

22
/02
/21

Producția Warner Bros. Pictures’ WONDER WOMAN 1984 va avea premiera pe 1 aprilie pe HBO GO. Filmul WONDER WOMAN 1984 va avea premiera în exclusivitate pe HBO GO. Regizat de Patty Jenkins și cu Gal Gadot în rolul principal, acțiunea din Wonder Woman 1984 se petrece în anii ’80, când Wonder Woman se pregătește pentru următoarea ei aventură și vrea să-și împlinească un vis, dar înainte trebuie să aibă de-a face cu Max Lord și Cheetah.

16
/02
/21

OPINIE Cinematografia română este aproape de un moment istoric – cel puţin o nominalizare la Premiile Oscar. În ciuda succesului internaţional uriaş, documentarul „colectiv” al lui Alexander Nanau a împărţit opinia publică din România. Unul dintre motivele de divizare – prezenţa lui Vlad Voiculescu. E bine, totuşi, când un film stârneşte valuri şi nu e primit cu indiferenţă.

11
/02
/21

„Les traducteurs” (2019), în regia lui Régis Roinsard, a intrat în cinematografele de la noi din 5 februarie, distribuit de Independența Film. Un lungmetraj captivant, care țese o adevărată enigmă în jurul unui bestseller, fentându-și spectatorul la fiecare pas.