Anvers: Opt staruri internaţionale îl vor reinterpreta pe George Enescu, din perspectiva jazzului
https://www.ziarulmetropolis.ro/anvers-opt-staruri-internationale-il-vor-reinterpreta-pe-george-enescu-din-perspectiva-jazzului/

Pianistul Lucian Ban şi alte şapte staruri internaţionale vor reinterpreta din perspectiva jazzului compoziţii ale lui George Enescu, pe 8 noiembrie, la Anvers, pe scena complexului DeSingel, cel mai reprezentativ centru dedicat artelor contemporane din Flandra, informează un comunicat al ICR. Muzician de jazz complet pianist, compozitor, aranjor), afirmat rapid în ultimii ani pe scenele […]

Un articol de |21 septembrie 2012

Pianistul Lucian Ban şi alte şapte staruri internaţionale vor reinterpreta din perspectiva jazzului compoziţii ale lui George Enescu, pe 8 noiembrie, la Anvers, pe scena complexului DeSingel, cel mai reprezentativ centru dedicat artelor contemporane din Flandra, informează un comunicat al ICR.


Muzician de jazz complet pianist, compozitor, aranjor), afirmat rapid în ultimii ani pe scenele europene şi americane, Lucian Ban a susţinut, în 2009, pe scena Ateneului Român, concertul „Enesco Re-Imagined”, înregistrat apoi şi pe CD. Acest concert va fi reluat, pe 8 noiembrie, de la ora 20.00, la Anvers, cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Bruxelles.

Reinterpretate în cheie jazzistică, bucăţi muzicale celebre compuse de George Enescu – „Octetul pentru coarde op. 7” şi „Sonata pentru vioară şi pian op. 25” în caracter popular românesc, dar şi mai puţin cunoscutele „Simfonia nr. 4 (neterminată)” şi „Aria şi scherzino” – vor fi supuse de Lucian Ban şi celebrul contrabasist John Hebert unei surprinzătoare transformări.

Grupul condus de Lucian Ban este alcătuit din: Mark Helias (contrabas), Badal Roy (tobe indiene şi percuţie), Ralph Alessi (trompetă), Gerald Cleaver (tobe), Mat Maneri (violă, vioară electrică, vioară bariton), Tony Malaby (saxofon tenor), Albrecht Maurer (vioară), cu toţii muzicieni de clasă ai jazzului contemporan. Lui Badal Roy, percuţionist indian care a lucrat cu Miles Davis şi John McLaughlin, i se datorează adaptarea tablas-ului pentru muzica de jazz, instrument care intervine admirabil în sonorităţile enesciene.

După succesul obţinut cu acest proiect, Lucian Ban spunea: „Enescu Re-Imagined ne-a intrat în sânge, ne place să-l cântăm în continuare, pentru că niciun concert nu seamănă cu celălalt. Avem multă libertate de improvizaţie. Aşa l-am gândit de fapt de la început. Suntem muzicieni de jazz modern. Şi facem « instant composition ». Proiect creativ”.

Jazz Times descrie albumul drept „o muzică vizionară … Această înregistrare îi aşază pe Ban şi Hebert printre marii interpreţi ai secolului 21”. La fel de elogios reacţionează şi The Guardian: „Este o combinaţie rară de solistică dezlănţuită dar coerentă şi improvizaţie colectivă, de aranjament subtil şi uluitoare scriitură tematică”.

 

Sursa: Mediafax

30
/01
/24

Într-un spectacol-colaj mod portret, „Caracatița“, care marchează și prima întâlnire artistică a Catincăi Drăgănescu cu Teatrul Masca, regizoarea stratifică familia disfuncțională contemporană, în care părintele se cunoaște prin „Copilul meu, niciodată!”, iar copilul pare mai degrabă nevoit să se crească singur și, deloc întâmplător, să-și găsească refugiul în abuzul de substanțe.

30
/01
/24

Pentru pasionații de muzică cultă, apare o noutate pe segmentul evenimentelor live: o nouă serie de concerte va avea loc periodic, la Sala Dalles din Capitală, sub titulatura Musical Extravaganza: evenimentele aduc intensitatea şi culoarea operei și operetei într-un cadru mai personal, prin concerte cu repertoriu specific dar şi alte tipuri de sonorităţi, în adaptare clasică şi interpretarea unor nume consacrate ale scenei lirice.

30
/01
/24

Universul magic al filmelor de animație pentru copii își deschide porțile pentru publicul cu deficiențe de auz din România. Ochi și urechi, noul proiect pus la cale de Animest, cu sprijinul Fundației Orange, le va oferi spectatorilor o experiență de vizionare adaptată nevoilor lor, accesibilă atât în sala de cinema, cât și în sălile de clasă sau în fața ecranelor de acasă.

29
/01
/24

Duminică, 11 februarie 2024, de la ora 19:00, violoncelistul Marin Cazacu și Ansamblul Violoncellissimo vor susține un concert extraordinar pe scena Filarmonicii din Sofia, cu un program foarte divers: muzică de toate genurile, adaptată pentru violoncel, de la coloana sonorǎ a unor  filme celebre, la valsuri, marșuri și lucrări de Mozart în variantă... rock.

29
/01
/24

Primul concert al lunii februarie la Sala Radio vă invită la o frumoasă călătorie muzicală prin Viena imperială. Vineri, 2 februarie 2024 (19.00), veți asculta creații semnate de doi mari compozitori austrieci, care și-au desfășurat o mare parte din activitatea lor artistică în spațiul vienez – MOZART și BRUCKNER – lucrări interpretate de ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO, sub bagheta dirijorului vienez SASCHA GOETZEL.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.