Anvers: Opt staruri internaţionale îl vor reinterpreta pe George Enescu, din perspectiva jazzului
https://www.ziarulmetropolis.ro/anvers-opt-staruri-internationale-il-vor-reinterpreta-pe-george-enescu-din-perspectiva-jazzului/

Pianistul Lucian Ban şi alte şapte staruri internaţionale vor reinterpreta din perspectiva jazzului compoziţii ale lui George Enescu, pe 8 noiembrie, la Anvers, pe scena complexului DeSingel, cel mai reprezentativ centru dedicat artelor contemporane din Flandra, informează un comunicat al ICR. Muzician de jazz complet pianist, compozitor, aranjor), afirmat rapid în ultimii ani pe scenele […]

Un articol de |21 septembrie 2012

Pianistul Lucian Ban şi alte şapte staruri internaţionale vor reinterpreta din perspectiva jazzului compoziţii ale lui George Enescu, pe 8 noiembrie, la Anvers, pe scena complexului DeSingel, cel mai reprezentativ centru dedicat artelor contemporane din Flandra, informează un comunicat al ICR.


Muzician de jazz complet pianist, compozitor, aranjor), afirmat rapid în ultimii ani pe scenele europene şi americane, Lucian Ban a susţinut, în 2009, pe scena Ateneului Român, concertul „Enesco Re-Imagined”, înregistrat apoi şi pe CD. Acest concert va fi reluat, pe 8 noiembrie, de la ora 20.00, la Anvers, cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Bruxelles.

Reinterpretate în cheie jazzistică, bucăţi muzicale celebre compuse de George Enescu – „Octetul pentru coarde op. 7” şi „Sonata pentru vioară şi pian op. 25” în caracter popular românesc, dar şi mai puţin cunoscutele „Simfonia nr. 4 (neterminată)” şi „Aria şi scherzino” – vor fi supuse de Lucian Ban şi celebrul contrabasist John Hebert unei surprinzătoare transformări.

Grupul condus de Lucian Ban este alcătuit din: Mark Helias (contrabas), Badal Roy (tobe indiene şi percuţie), Ralph Alessi (trompetă), Gerald Cleaver (tobe), Mat Maneri (violă, vioară electrică, vioară bariton), Tony Malaby (saxofon tenor), Albrecht Maurer (vioară), cu toţii muzicieni de clasă ai jazzului contemporan. Lui Badal Roy, percuţionist indian care a lucrat cu Miles Davis şi John McLaughlin, i se datorează adaptarea tablas-ului pentru muzica de jazz, instrument care intervine admirabil în sonorităţile enesciene.

După succesul obţinut cu acest proiect, Lucian Ban spunea: „Enescu Re-Imagined ne-a intrat în sânge, ne place să-l cântăm în continuare, pentru că niciun concert nu seamănă cu celălalt. Avem multă libertate de improvizaţie. Aşa l-am gândit de fapt de la început. Suntem muzicieni de jazz modern. Şi facem « instant composition ». Proiect creativ”.

Jazz Times descrie albumul drept „o muzică vizionară … Această înregistrare îi aşază pe Ban şi Hebert printre marii interpreţi ai secolului 21”. La fel de elogios reacţionează şi The Guardian: „Este o combinaţie rară de solistică dezlănţuită dar coerentă şi improvizaţie colectivă, de aranjament subtil şi uluitoare scriitură tematică”.

 

Sursa: Mediafax

22
/11
/23

Iosif Paștina joacă în “Disco Regret”, piesă scrisă de Doru Vatavului și regizată de Irisz Kovacs. A terminat U.N.A.T.C-ul în 2020 la clasa profesorilor Marius Gîlea, Bogdana Darie, Ioana Barbu și spune că: "Am avut noroc că am terminat chiar la începerea pandemiei și am avut privilegiul de a apuca să joc de câteva ori licența până la lockdown. Alți colegi n-au fost așa norocoși”.

21
/11
/23

Ce începe clandestin și se termină cel puțin amuzant? O petrecere organizată de barmanul Klaus (Adrian Nicolae) la clubul în care lucrează, unde fratele lui, bodyguard (Cosmin „Micutzu” Nedelcu) e nevoit să dea o mână de ajutor, cu zâmbetul pe buze, e povestea filmului Klaus & Barroso.