Anvers: Opt staruri internaţionale îl vor reinterpreta pe George Enescu, din perspectiva jazzului
https://www.ziarulmetropolis.ro/anvers-opt-staruri-internationale-il-vor-reinterpreta-pe-george-enescu-din-perspectiva-jazzului/

Pianistul Lucian Ban şi alte şapte staruri internaţionale vor reinterpreta din perspectiva jazzului compoziţii ale lui George Enescu, pe 8 noiembrie, la Anvers, pe scena complexului DeSingel, cel mai reprezentativ centru dedicat artelor contemporane din Flandra, informează un comunicat al ICR. Muzician de jazz complet pianist, compozitor, aranjor), afirmat rapid în ultimii ani pe scenele […]

Un articol de |21 septembrie 2012

Pianistul Lucian Ban şi alte şapte staruri internaţionale vor reinterpreta din perspectiva jazzului compoziţii ale lui George Enescu, pe 8 noiembrie, la Anvers, pe scena complexului DeSingel, cel mai reprezentativ centru dedicat artelor contemporane din Flandra, informează un comunicat al ICR.


Muzician de jazz complet pianist, compozitor, aranjor), afirmat rapid în ultimii ani pe scenele europene şi americane, Lucian Ban a susţinut, în 2009, pe scena Ateneului Român, concertul „Enesco Re-Imagined”, înregistrat apoi şi pe CD. Acest concert va fi reluat, pe 8 noiembrie, de la ora 20.00, la Anvers, cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Bruxelles.

Reinterpretate în cheie jazzistică, bucăţi muzicale celebre compuse de George Enescu – „Octetul pentru coarde op. 7” şi „Sonata pentru vioară şi pian op. 25” în caracter popular românesc, dar şi mai puţin cunoscutele „Simfonia nr. 4 (neterminată)” şi „Aria şi scherzino” – vor fi supuse de Lucian Ban şi celebrul contrabasist John Hebert unei surprinzătoare transformări.

Grupul condus de Lucian Ban este alcătuit din: Mark Helias (contrabas), Badal Roy (tobe indiene şi percuţie), Ralph Alessi (trompetă), Gerald Cleaver (tobe), Mat Maneri (violă, vioară electrică, vioară bariton), Tony Malaby (saxofon tenor), Albrecht Maurer (vioară), cu toţii muzicieni de clasă ai jazzului contemporan. Lui Badal Roy, percuţionist indian care a lucrat cu Miles Davis şi John McLaughlin, i se datorează adaptarea tablas-ului pentru muzica de jazz, instrument care intervine admirabil în sonorităţile enesciene.

După succesul obţinut cu acest proiect, Lucian Ban spunea: „Enescu Re-Imagined ne-a intrat în sânge, ne place să-l cântăm în continuare, pentru că niciun concert nu seamănă cu celălalt. Avem multă libertate de improvizaţie. Aşa l-am gândit de fapt de la început. Suntem muzicieni de jazz modern. Şi facem « instant composition ». Proiect creativ”.

Jazz Times descrie albumul drept „o muzică vizionară … Această înregistrare îi aşază pe Ban şi Hebert printre marii interpreţi ai secolului 21”. La fel de elogios reacţionează şi The Guardian: „Este o combinaţie rară de solistică dezlănţuită dar coerentă şi improvizaţie colectivă, de aranjament subtil şi uluitoare scriitură tematică”.

 

Sursa: Mediafax

28
/02
/24

Filmul documentar AMAR, regizat de Diana Gavra, va avea putea fi văzut în premieră în cinematografe din 8 martie, iar până atunci spectatorii se vor putea întâlni cu regizoarea și parte din echipa filmului în două evenimente speciale:

28
/02
/24

Romanian Design Week, festivalul multidisciplinar dedicat industriilor creative, organizat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, lansează apelul de înscrieri în circuitul RDW Design GO!.

28
/02
/24

Diana Vasile, PhD, psihoterapeut și Președinte al Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei (ISTT), lansează astăzi cartea Anatomia traumei. Cum să ai o viață mai bună când sufletul te doare, publicată la editura Bookzone. Rezultatul a peste 25 de ani de studiu, practică și cercetare în domeniul psihotraumatologiei, cartea oferă o perspectivă completă asupra impactului traumei în viețile noastre, dar și asupra modalităților de recuperare post-traumatică.

28
/02
/24

Asociația Tangent, în parteneriat cu Teatrul Excelsior, Teatrul Național „I.L. Caragiale”, Casa Kerim și LiterNet, a lansat miercuri, 21 februarie, un open call pentru actori și actrițe din București, cu vârste cuprinse între 20 și 30 de ani, pentru formarea distribuției spectacolului EMAUS, după romanul omonim al scriitorului italian Alessandro Baricco.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

Luna martie aduce un nou spectacol în repertoriul Teatrului Ion Creangă. „Amintiri din copilărie“ are avanpremiera și premiera vineri, 1 martie, de la ora 10:00, respectiv 18:00, la Sala Mare din Piața Amzei nr. 13. Spectacolul marchează, în același timp, începutul celei de-a doua ediții a evenimentului „Luna lui Ion Creangă – Povești și Amintiri din copilărie“.

28
/02
/24

“Lacul Lebedelor”, cel mai faimos spectacol de balet al tuturor timpurilor, revine în acest weekend pe scena Sălii Palatului din București, având în rolurile principale pe balerinii Rin Okuno și Robert Enache, alături de ansamblul Operei Naționale București. Reprezentația de la începutul lunii decembrie a fost primită cu entuziasm de către publicul prezent, aceasta fiind sold-out.

28
/02
/24

Editura Humanitas Fiction vă așteaptă miercuri, 28 februarie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Numărul 2 de David Foenkinos – recent apărut în colecția „Raftul Denisei“ coordonată de Denisa Comănescu, în traducerea Iulianei Glăvan – ce aduce în prim-plan povestea unui destin atipic, a celui care a pierdut rolul lui Harry Potter în una dintre cele mai celebre ecranizări din toate timpurile. Este posibil ca un eșec să devină o sursă de putere? Romanul scriitorului francez oferă în locul unui răspuns o minunată parabolă despre virtuțile reconstruirii sinelui.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Scriitorul francez Édouard Louis, autor al cărții „Cine l-a ucis pe tata?”, a fost spectator al producției cu același nume, pusă în scenă de Andrei Măjeri la Teatrul Metropolis, în seara de vineri, 23 februarie 2024. În urma vizionării, publicul și oamenii de teatru prezenți în sală s-au bucurat de o conferință cu acesta, moderată de Mihaela Michailov, autoarea dramatizării.