Apel pentru contribuţii la primul muzeu dedicat violenţei domestice în pandemie
https://www.ziarulmetropolis.ro/apel-pentru-contributii-la-primul-muzeu-dedicat-violentei-domestice-in-pandemie/

„Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile” pregăteşte o nouă expoziţie dedicată pandemiei, de data aceasta cu accent pe drama violenţei domestice ce a marcat multe familii din România din martie 2020 până în prezent.

Un articol de Liliana Matei|2 februarie 2022

Iniţiatorii proiectului, Reţeaua Naţională a Muzeelor din România invită pe cei care vor să participe la apelul deschis „Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile. Valul 2” să înscrie online, în perioada 1 februarie – 15 martie 2022, obiecte și experiențe personale dramatice/traumatizante/sensibile de violență domestică. Obiectele selectate vor fi expuse la ARCUB Gabroveni, în perioada mai – iunie 2022, în prima expoziţie despre violenţa domestică în pandemie „Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile. Valul 2”, organizată de Reţeaua Naţională a Muzeelor din România, în parteneriat cu Primăria Capitalei prin ARCUB și Teatrul Apropo.

După expoziţia „Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile” din 2020 de la Rezidenţa BRD Scena9 despre rutinele şi comportamentele modificate sau anulate în pandemie, „Muzeul Pandemiei” pro-pune anul acesta un nou proiect participativ axat pe ilustrarea violenței domestice (re)simțită individual de către femeile din România în contextul pandemic. De la agresiuni sexuale, la violenţe fizice sau verbale, toate aceste experienţe dureroase conturate de pandemie pot fi cuprinse într-un obiect-memorie în cadrul proiectului „Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile. Valul 2”. Oricine poate trimite un obiect cu care asociază experiența de violență domestică trăită în această perioadă. Fiecare donator povestește prin obiectul donat despre propria dramă trăită, iar acest lucru se întâmplă pentru că muzeul îi oferă șansa de a depăși un colaps emoțional prin creativitate și prin atitudine.

„Într-o lume dominată de adevăruri personale și de puncte de vedere radicale, muzeele au un rol vi-tal, acela de a încuraja conversația, de a face posibile dezbaterile necontaminate ideologic și de a ne ghida, cu prietenie, către acea empatie necesară pentru a-l înțelege pe cel de lângă noi,” declară Andreea Lupu, curatorul expoziției.

„Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile. Valul 2” de la ARCUB va prezenta de asemenea un eve-niment teatral conex în spațiul expozițional. Producția teatrală independentă realizată de Tea-trul Apropo transpune dramaturgic experiențe de violență domestică trăite în bula familială din timpul pandemiei.

Proiectul de inovație și educație muzeală „Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile. Valul 2” va fi inclus în programul celei de-a optsprezecea ediții a Nopții Muzeelor de la București, un important fenomen socio-cultural care evidențiază politicile și tendințele în inovația și educația muzeală.

Toate donațiile acceptate în proiect vor fi expuse cu sursă anonimă și nu sunt returnabile. Obiectele donate pot fi cât mai variate și vor fi mai întâi trimise în formă digitală, completând formularul de donație existent pe site-ul www.identitatifragile.com până pe 15 martie 2022. Fiecare obiect va fi însoțit de povestea lui (maximum 800 de caractere). Obiectele selectate de curatorul expoziţiei vor fi ulterior trimise în formă fizica la ARCUB unde urmează să fie expuse în perioada mai – iunie 2022. Toate obiectele donate acceptate de echipa curatorială vor deveni parte din colecţia online a „Muzeului Pandemiei. Identităţi fragile”. Echipa proiectului îşi rezervă dreptul de a accepta sau refuza înscrieri.

Detalii despre proiectul „Muzeul Pandemiei. Identităţi fragile. Valul 2” pot fi solicitate la [email protected]. Varianta online a expoziției „Identități fragile. Valul 2” va fi disponibilă pe www.identitatifragile.com unde vor fi expuse toate contribuțiile primite și acceptate în colecție.

05
/12
/13

CRONICĂ DE FILM „Majordomul”, în regia lui Lee Daniels, este un film croit pe placul Academiei Americane, dar şi al unui public dornic de poveşti motivaţionale. Transpunerea vizuală a scenariului este, însă, cât se poate de convenţională.

04
/12
/13

În 1983, cu doi ani înainte de moartea lui Octavian Cotescu, Fănuş Neagu îi descria viaţa într-un adevărat poem în proză în care amintea despre marile lui roluri, despre pasiunea pentru teatru şi despre actorii pe care i-a format.

04
/12
/13

Lungmetrajele „Poziţia copilului“, de Călin Peter Netzer, ,,Când se lasă seara peste Bucureşti...", de Corneliu Porumboiu, şi ,,Sunt o babă comunistă", de Stere Gulea, vor fi proiectate, în perioada 10 decembrie - ianuarie 2014, la cea de-a IV-a ediţie a Zilelor Filmului Românesc de la Madrid.