Apologia Medeei – spectacol de Teatrul sub egida AMBASADEI REPUBLICII ELENE din BUCUREȘTI
https://www.ziarulmetropolis.ro/apologia-medeei-spectacol-de-teatrul-sub-egida-ambasadei-republicii-elene-din-bucuresti/

O psihografie a eroinei tragice a lui EURIPIDE bazată pe sunet, cuvânt şi mişcare. Adaptarea de Amalia Strinopoulou se bazează pe traducerea lui PANTELIS PREVELAKIS. La Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” din Bucureşti, Sala Pictura, luni 14 martie, 2022 ora 20:00.

Un articol de Petre Ivan|7 martie 2022

Când războiul se dezlănțuie în Ucraina vecină și alicele lui ajung la ușa noastră, când criza pandemică a decimat popoarele pe întreaga planetă, când criza economică strânge zilnic lațul în jurul gâtului nostru, pare indiferență și lipsă de sensibilitate anunțul unui spectacol de teatru.

Un fel de rezistență s-ar putea spune că este și nevoia de a ne sustrage pentru puțin din coșmar și de a ne lăsa gândirea să hoinărească pe alte drumuri, pe alte cărări. Spectacolul MEDEEI funcționează ca o astfel de ieșire.

Euripide, mereu actual, cel mai tragic dintre toți, conform opiniei lui Aristotel, îndrăzneț și inovator, intelectual și poet, transferă în tragedie psihologia femeii care se revoltă din cauza trădării, se opune ordinelor absurde ale puterii, se depășește pe sine, încalcă valori și violează bariere morale pe altarul iubirii și al devoțiunii absolute, dar este neîndurătoare, până la autodistrugere, când este vorba să-i pedepsească pe cei care au nedreptățit-o.

Ambasada Elena din Bucureşti a încurajat și sprijinit statornic proiectele noastre artistice, al căror scop este promovarea culturii grecești în societatea românească, urmărind osmoza celor două culturi și strângerea relațiilor dintre greci și români.

Conviețuirea și conlucrarea celor doua popoare, contopirea tradițiilor, viziunile comune, creația artistica, reprezinta cel mai bun mod de a aduce alaturi oameni din culturi si cu obiceiuri diferite astfel încât împreuna sa deschidă drumuri, sa găsească noi moduri de exprimare, sa evolueze.

Teatrul, muzica și dansul sunt domenii prin care toate aceasta se pot realiza.

 

APOLOGIA MEDEEI

Distribuție:

Adaptarea: Se bazează pe traducerea lui Pantelis Prevelakis

Regie-Interpretare: Amalia Strinopoulou

Muzica: Petros Theodorou.

Traducere în română: Elena Lazăr

Instructor de voce: Stela Guțanu

Video fundal: George Ivanov

Video filmare, montaj: Vlad Diaconu

Teatrul Național „I. L. Caragiale” din București, Sala Pictura,

luni 14 martie, 2022 ora 20:00

Bilete: 40 lei; 25 lei pentru elevi, studenți și pensionari,

Bilete Disponibile: La www.mystage.ro , și la Casieria Teatrului Național „I.L. Caragiale” din București

Sustitrare: română.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!