Arhitectul brazilian Oscar Niemeyer a murit la varsta de 104 ani
https://www.ziarulmetropolis.ro/arhitectul-brazilian-oscar-niemeyer-a-murit-la-varsta-de-104-ani/

Arhitectul brazilian Oscar Niemeyer, care a conceput unele dintre cele mai celebre clădiri ale secolului al XX-lea, a murit miercuri, într-un spital din Rio de Janeiro, la vârsta de 104 ani.   O slujbă în memoria sa va avea loc la palatul prezidenţial din Brasilia joi, ca urmare a unei decizii luate de preşedintele brazilian […]

Un articol de Andrada Văsii|6 decembrie 2012

Arhitectul brazilian Oscar Niemeyer, care a conceput unele dintre cele mai celebre clădiri ale secolului al XX-lea, a murit miercuri, într-un spital din Rio de Janeiro, la vârsta de 104 ani.

 

O slujbă în memoria sa va avea loc la palatul prezidenţial din Brasilia joi, ca urmare a unei decizii luate de preşedintele brazilian Dilma Rousseff, informează bbc.co.uk.

„Brazilia şi-a pierdut unul dintre genii. Este o zi în care plângem moartea sa. Este o zi în care sărbătorim viaţa sa”, a transmis Rousseff într-un comunicat remis familiei arhitectului.

De asemenea, primarul oraşului Rio de Janeiro, Eduardo Paes, a instituit trei zile de doliu în localitatea natală a lui Niemeyer.

 

 

Sursa: Mediafax

02
/11
/21

Joi, 4 noiembrie, are loc la MNȚRplusC, în cadrul Muzeului Național al Țăranului Român (Str. Monetăriei nr. 3), deschiderea expoziției „Nu vorbim despre sclavie modernă”, cea de-a doua din seria „Politici ale non-acțiunii”, semnată de artista Nona Șerbănescu în colaborare cu curatorul Eugen Rădescu.

01
/11
/21

CRONICĂ DE FILM În „A Hero” (2021), noul său lungmetraj, câştigător ex-aequo al Grand Prix la Cannes, regizorul iranian Asghar Farhadi îşi recâştigă inspiraţia creatoare care l-a consacrat printre marii autori de cinema contemporani.

31
/10
/21

Nu se poate spune că regizorul Gaspar Noé a avut vreodată o viziune luminoasă asupra vieţii. Dimpotrivă – cinema-ul său s-a inspirat întotdeauna din cele mai tulburătoare pulsiuni umane, pe care le-a transformat într-un combustibil extrem de inflamabil. Însă „Vortex”, prezentat anul acesta la Cannes în afara competiţiei, este probabil cel mai întunecat film al său, oricât de ciudat ar suna asta.

30
/10
/21

Întâmplarea a făcut să văd în aceeaşi zi de la „Les Films de Cannes a Bucarest” două titluri din Rusia, ambele incluse în secţiunea Un Certain Regard a ediţiei din acest an a evenimentului de pe Croazetă - „Unclenching the Fists”, de Kira Kovalenko, şi House Arest”, de Aleksei Gherman Jr.