„Știţi ceva? Dat fiind că, aşa am citit, Facebook-ul e un drog, iar eu am nevoie de o doză nouă, vin încă de săptămâna asta cu un nou artist pe-aici. Nu de alta, dar curând începe FILIT, iar zidul meu virtual va trebui să facă faţă cu brio evenimentului. Aşa încât poftim ce-mi vine să zic acum: IRLO. Adică acel IRLO pe care mai toată lumea îl cunoaşte ca muralist, cum îi place (şi) lui să-şi spună.” – Lucian Dan Teodorovici
Un articol de Petre Ivan|2 septembrie 2019
Iar dacă, să zicem, totuși nu-l știu chiar toți după renumele „de scenă”, cu siguranță cei mai mulți au auzit de scandalul cu poneiul roz de la New York (el a fost parte a trio-ului realizator al acelei expoziții) sau, ceva mai recent, de scandalul cu trafaletul Patriarhului (muralul denumit „Sfântul Gheorghe și dragonul jucăuș”, realizat de IRLO împreună cu Obie Platon și Kero, a fost șters rapid de pe zidul său bucureștean la solicitarea reprezentanților unei biserici).
S-ar zice deci că se lovesc scandalurile publice de el. Sau invers. Dar IRLO e de fapt un tip foarte fain, iar eu aș spune chiar că e mult prea modest. Un tip pe care, din păcate, am senzația că mai puțini îl știu și din pictura lui pe pânză, deși ar merita.
Un ciudat pentru cei mai mulți, postmodern până-n pânzele albe, de fapt până-n alea ochios colorate, cu o ironie ce se transformă deseori în satiră, cu recontextualizarea „sacrului”, cu un ludic aparent, cu o tristețe de fond cât se poate de serioasă, IRLO e chiar foarte tare, după părerea mea.
Și mi-am zis că nu strică s-o și scriu aici, alături de deja obișnuitele 9 imagini cu picturi.
A, și dacă tot am marcat până acum și locul de unde provin artiștii, să zic totuși că IRLO e bistrițean. Sau timișorean. Sau bucureștean. Sau ceva de genul, că nu mai știu nici eu.
(via Lucian Dan Teodorovici)
Foto: IRLO – facebook