Asociaţia Film România: „Nea Mărin Miliardar”, mai mulţi spectatori decât toate cele 200 de filme româneşti de după ’89
https://www.ziarulmetropolis.ro/asociatia-film-romania-nea-marin-miliardar-mai-multi-spectatori-decat-toate-cele-200-de-filme-romanesti-de-dupa-89/

Pelicula „Nea Mărin Miliardar”, în regia lui Sergiu Nicolaescu, din 1979, a avut mai mulţi spectatori în cinematografele din România decât toate cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 la un loc, a declarat, vineri, Constantin Fugaşin, preşedintele Asociaţiei Film România (AFR).   „Cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 nu […]

Un articol de Andrada Văsii|10 ianuarie 2013

Pelicula „Nea Mărin Miliardar”, în regia lui Sergiu Nicolaescu, din 1979, a avut mai mulţi spectatori în cinematografele din România decât toate cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 la un loc, a declarat, vineri, Constantin Fugaşin, preşedintele Asociaţiei Film România (AFR).

 

„Cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989 nu au atras – toate la un loc! – numărul de spectatori înregistrat de un singur film al lui Sergiu Nicolaescu – «Nea Mărin Miliardar»„, a spus Constantin Fugaşin.

„Nea Mărin Miliardar”, care l-a avut în rolul principal pe regretatul actor Amza Pellea, a avut circa 7,5 milioane de spectatori în cinematografele din România, a declarat, pentru MEDIAFAX, Constantin Fugaşin.

În schimb, toate cele aproape 200 de filme româneşti realizate după 1989, inclusiv filmele realizate de Nicolaescu după Revoluţie, au strâns împreună sub 7 milioane de spectatori în cinematografele din România, a explicat Constantin Fugaşin.

Pe de altă parte, potrivit lui Constantin Fugaşin, filmul „Nea Mărin Miliardar” a fost difuzat de zeci de ori la televizor după 1989.

„Numărul total al spectatorilor români care au văzut cele 60 de filme regizate de Sergiu Nicolaescu este de zece ori cât populaţia României – aproape 200.000.000„, a mai spus Constantin Fugaşin.

El a precizat că filmele lui Sergiu Nicolaescu au fost difuzate de zeci de ori şi de diferite televiziuni. „După părerea mea se mai strâng încă 50 de milioane de spectatori care au văzut la televizor filmele lui Sergiu Nicolaescu, după 1989”, a mai spus Fugaşin.

„M-am gândit la toate aceste cifre după ce i-am auzit pe detractorii lui Sergiu Nicolaescu. El a scris istorie în cinematografia din România, nu va putea fi şters niciodată„, a mai spus Constantin Fugaşin, precizând totodată că este foarte posibil să nu se mai facă niciodată filme de complexitatea peliculelor „Mihai Viteazul” şi „Mircea”, două dintre cele mai importante şi dificile filme făcute de Sergiu Nicolaescu.

 

Sursa: Mediafax

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”