Atacul de la Pearl Harbour şi prima apariţie TV a lui Elvis, transformate în imagini color
https://www.ziarulmetropolis.ro/atacul-de-la-pearl-harbour-si-prima-aparitie-tv-a-lui-elvis-transformate-in-imagini-color/

Atacul de la Pearl Harbor şi prima apariţie TV a lui Elvis Presley se numără printre momentele istorice pe care Smithsonian Channel le va transforma în imagini color de înaltă rezoluţie, scrie The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|1 aprilie 2017

Smithsonian Channel, reţeaua americană coordonată de Showtime şi Institutul Smithsonian, a lansat unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de restaurare, propunându-şi să ”coloreze” filmările alb-negru din prima jumătate a secolului XX.

Pentru noul serial ”America in Color”, care are o durată de 5 ore, Smithsonian Channel va restaura imagini din perioada Prohibiţiei şi din Epoca Jazz, până la aselenizare şi naşterea rock and roll-ului.

Filmările cuprind imagini cu barurile ilegale din anii 1920, cu preşedintele Franklin Roosevelt în timpul marii crize economice, scene din atacul supriză de la Pearl Harbor şi debutul la televiziune al lui Elvis Presley, la show-ul lui Ed Sullivan.

Compania britanică de producţie Arrow Media, care deţine în palmares ”Live from space” al National Geographic şi documentarul ”Sherpa” nominalizat la BAFTA, este cea care va produce acest serial, se va ocupa de colorizare şi de restaurarea imaginilor la înaltă rezoluţie.

”Acest serial arată America aşa cum nu a mai fost văzută niciodată – ia poveşti pe care toată lumea crede că le cunoaşte şi le spune într-un cu totul alt mod”, a spus Tom Brisley, director de creaţie la Arrow Media.

”America in Color” va debuta la Smithsonian Channel în Statele Unite vara aceasta. Săptămâna viitoare, reţeaua de televiziune va fi prezentă cu acest proiect la târgul de conţinut digital de la Cannes.

Foto: Elvis  – elvis.com

23
/09
/22

The Future Lab este un proiect lansat de rețeaua Centrelor Cehe cu ocazia președinției Cehiei a UE în a doua jumătate a anului 2022. La București, programul va consta în 4 evenimente care abordează sustenabilitatea din diferite perspective - știință și greenwashing, design și inovare, comunități, infrastructură urbană și alimentație.

22
/09
/22

Romanian Jewelry Week 3.0 sărbătorește bijuteria contemporană între 5 și 9 octombrie cu expoziții, conferințe, workshop-uri de bijuterie și târguri și peste 190 de designeri români și internaționali care vor expune mii de creații de bijuterie. Ca în fiecare an, Romanian Jewelry Week oferă posibilitatea pasionaților de bijuterie să cumpere piesele preferate în cadrul Târgului de bijuterie ROJW 3.0 între 8 și 9 octombrie la Biblioteca Națională.

21
/09
/22

În perioada 26 septembrie – 14 octombrie 2022, Institutul Cultural Român de la Paris organizează expoziția „INTROSPECȚII/INTROSPECTIONS” a artiștilor români Suzana Fântânariu (pictură, grafică, instalații), Anca Szönyi Thomas (fotografie, mixed media) și Dorin Crețu (pictură, fotografie digitală). Curatori sunt Ludwig Otte și Anca Szönyi Thomas.

21
/09
/22

Pentru trei zile, 23-25 septembrie 2022, Asociația CRIES a pregătit un spațiu pentru o varietate de experiențe în ritm „la pas" și un program ce oferă multiple perspective despre legăturile dintre hrană, cultură și consum durabil, dorind să inspire comunitatea locală și să se lase inspirați de toate experiențele și acțiunile care ne permit să încetinim ritmul de consumare a resurselor noastre și ale planetei.

20
/09
/22

Goethe-Institut București este în căutare de minți creative pentru dezvoltarea unor jocuri video autentice, relevante din punct de vedere social. În acest scop, organizează un game jam inedit de 48 de ore hibrid, între 7 și 9 octombrie 2022. Dezvoltarea jocului se va desfăşura online iar cei din Bucureşti pot participa la evenimentul de deschidere la sediul Goethe-Institut.

12
/09
/22

GREEN HOURS LIVE(S) caută povești și istorii personale legate de Green Hours, pe care le va transforma într-o instalație multimedia.