Atelier de benzi desenate cu Robert Obert și Felix Tzele
https://www.ziarulmetropolis.ro/atelier-de-benzi-desenate-cu-robert-obert-si-felix-tzele/

Atelierul organizat de Revista de Povestiri se află la a doua ediţie şi îi are ca antrenori pe ilustratorul Robert Obert şi pe scenaristul şi scriitorul Felix Tzele. Înscrierile sunt deschise până pe 4 februarie, iar perioada de desfăşurare este 7 februarie – 22 martie.

Un articol de Petre Ivan|27 ianuarie 2015

Atelier de benzi desenate / Întâlnirile vor avea loc în weekend, de la 15:00 la 17:00 la Subsol Bar, în București.

Benzile desenate sunt un sector în dezvoltare al industriilor creative în România, un mod vizual de a spune o poveste. Pentru a crea o bandă desenată, e nevoie de cineva care să inventeze o poveste și de cineva care să o deseneze.

Uneori, banda desenată e creată de un singur om, alteori de 20, dar celula de bază e echipa formată dintr-un scenarist și un ilustrator.Atelier de benzi desenate

Ca să devii scenarist de BD, trebuie să știi să gândești o poveste care urmează să fie desenată și să te antrenezi în tehnicile specifice genului – accentul pe personaj, structura poveștii pe plot, alegerea momentelor-cheie pentru storyboard, dialoguri.

Ca să devii ilustrator de BD, ai nevoie de antrenament la fel de specific: cadre și compoziție, storyboard, efecte speciale, pencilling, apoi ajungi la culori. E nevoie de pasiune și de răbdare!

„Nu cred că există reguli după care să spun bine o poveste, doar nişte principii pe care le ştiu de la scriitorii care-mi plac (şi astea discutabile de la un punct încolo). După aceea urmează procesul „tehnic” de transformare a poveştii într-un scenariu. Când scriu benzi desenate, lucrez tot timpul în echipă cu un desenator. (…) Sunt multe lucruri de discutat, dar d-aia s-au inventat atelierele!”, spune interviu Felix Tzele, scenarist de BD.

Costul atelierului este de 500 de lei și înscrierea se face prin trimiterea unui demo (desene sau povestiri, în funcție de rolul dorit în echipele de BD).

Mai multe detalii aici.

Foto: Atelier de benzi desenate – revistadepovestiri.ro/bd

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.

05
/10
/20

O expoziție de fotografie, proiecții de filme, teatru, recital de saxofon – programul Institutului Cervantes din București pentru luna octombrie include o serie de evenimente artistice care evidențiază creativitatea și caracterul inovator al mediului artistic de limbă spaniolă, o formă de a marca Ziua Națională a Spaniei, celebrată pe 12 octombrie. Totodată, octombrie înseamnă și reluarea activităților cu prezență la sediul instituției, din Bulevardul Regina Elisabeta 38.

01
/10
/20

În ciuda restricțiilor contextului pandemic, 32.405 de persoane au participat la ediția a 7-a Art Safari, finalizată duminică noapte, probabil cel mai mare eveniment dedicat artei în România, unic ca amploare, concept și structură. Muzeul temporar, deschis pentru două săptămâni, de data aceasta în Victoria Tower, a ocupat cu artă o suprafață de 6.000 de metri pătrați și a găzduit 800 de opere în valoare totală de peste 12 milioane de euro.

28
/09
/20

Când arta devine o formă de a pătrunde dincolo de vizibil, în adâncurile nevăzute ale ființei, artistul accede la o conectare profundă cu el însuși prin accesarea părților nevăzută ale Sinelui. Creația capătă un substrat mult mai profund, iar artistul devine mai mult decât un simplu imitator al conținutului realității. Cel care lasă emoția să se manifeste pe pânză, invită privitorul spre expresivități și trăiri care compun un întreg ansamblu de stări ale creatorului.

24
/09
/20

Fundația Calea Victoriei aduce o mulțime de noutăți în programul de cursuri online al lunii octombrie, ca să te bucuri de seri reușite și energizante. Istorie și artă urbană, dicție și cetăți medievale, negociere și literatură sau comedie sunt doar câteva posibilități.