Ateliere de dans pentru persoane cu deficiențe de auz, susținute de celebrul Pál Frenak, la Timișoara
https://www.ziarulmetropolis.ro/ateliere-de-dans-pentru-persoane-cu-deficiente-de-auz-sustinute-de-celebrul-pal-frenak-la-timisoara/

Teatrul Naţional din Timişoara lansează un nou proiect, asumat în traseul „Vocile oraşului” din Programul Cultural 2019, bidbook TM 2021, program implementat de Asociaţia Timişoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii. Proiectul Central Park îşi propune să demonstreze felul în care oamenii se pot exprima şi se pot face înţeleşi prin dans.

Un articol de Liliana Matei|22 octombrie 2019

Concret, în săptămâna 21 – 26 octombrie 2019, Teatrul Național organizează o serie de ateliere de dans cu persoane cu deficiențe de auz, susținute de reputatul coregraf francez de origine maghiară Pál Frenak, alături de actori ai Naționalului timișorean. Atelierele se vor finaliza cu un performance – un spectacol de teatru-dans, programat sâmbătă, 26 octombrie, de la ora 18, la Sala 2 a Teatrului Național, în care vor evolua, împreună, persoanele cu deficiențe de auz și actorii implicați în proiect. Astfel, Teatrul Național va face un pas mai departe în depășirea barierelor între diferitele comunități, respectiv pentru integrare și coeziune socială.

Nu în ultimul rând, implicarea în acest proiect a marelui coregraf și dansator Pál Frenak, reprezintă un eveniment deosebit, important atât pentru cei implicați în proiect, cât și pentru „cartea de vizită” culturală a orașului. Prin intermediul Teatrului Național, Timișoara a beneficiat de creația acestui extraordinar artist, prin spectacolele realizate la Teatrul Național și, de asemenea, în cadrul FEST – FDR, toate aceste bucurându-se de un succes răsunător.

Proiect cultural realizat în parteneriat cu Asociaţia Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii, finanţat de Ministerul Culturii și Identităţii Naţionale, co-finanţat de Primăria Municipiului Timișoara și Consiliul Local, parte a Programului Cultural TM2021 din anul 2019.

Foto: Adrian Pîclișan / TNTm   

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.

12
/02
/24

Actorul Matei Arvunescu percepe vulnerabilitatea ca pe o lecție de actorie, îl citează pe marele Gabo, încercând să explice cum viața ar putea avea un sens și crede că „revoluție“ e un cuvânt cu mare greutate. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.