Atunci când moare Robin Williams
https://www.ziarulmetropolis.ro/atunci-cand-moare-robin-williams/

Când eram mai tânăr începusem să scriu o nuvelă în care toţi oamenii care se sinucideau ajungeau în rai, unde însuşi Bunul Dumnezeu îi întâmpina călduros şi îi felicita, ca pe singurii care înţeleseseră cu adevărat calea. Luciditatea îi îndemna pe toţi la decenţa gestului final.

Un articol de Andrei Crăciun|13 August 2014

Erau acolo, în raiul acela, poeți, ingineri, gospodine, adolescenți, curve, îndrăgostiți, clovni, ba chiar și copii. Îi simțeam pe toți aproape. Încercam să îi înțeleg, să îi explic, să le dau dreptate, să îi neg, să îi povestesc ca pe oameni, nu ca pe personaje ale unei ficțiuni.

Mult mai târziu mi-am regăsit o idee, aș spune chiar Constituția vieții mele, la mătușa unei scriitoare geniale care s-a sinucis și ea, foarte tânără. Fraza era, în spiritul ei, aceasta: “Fiecare om are un motiv ca să moară”. Am renunțat să o mai termin. Nu m-am simțit demn de ea, deși era desigur o lucrare minoră, dar scandaloasă, căci dintre toate formele de totalitarism, aceasta, impunerea vieții, fericirea obligatorie, oda existenței cu orice preț, este cea mai agresivă. Nu te joci cu arhanghelii vieții. Nu ai voie.

Moartea, ultima noastră afacere privată, este atât de murdărită de gura lumii încât de fiecare dată îți vine să îi dai dreptate bietului sinucigaș, să îl îmbrățișezi, fie și în vis, ca pe un frate. Vom trăi – fie și cu forța. Raiul e aici. O înspăimântătoare uniformitate a gândirii străbate, chiar acum, mapamondul.

Actorul plecat, unul dintre puținii noștri contemporani care chiar a existat, a preferat liniștea, e o alegere în fața căreia nu se cuvine nimic altceva în afara unei tăceri. De unde atâta lipsă de respect în fața intimității alegerii unui om? Cum ne-o permitem? Cine suntem?

Moartea lui Robin Williams ne-a prins nepregătiți, dar, uite, radicali. Cu ce drept? De ce confiscăm aceste dispariții? Actorul ne-a oferit destul din el însuși, a fost generos, ni s-a dăruit risipitor, îl știm în atâtea ipostaze pe care ne putem sprijini când ne va fi greu în tunelurile proprii.

A fost acel băiat care n-a vrut să mai crească, a fost acel psiholog vorbind cu sinceritate până și despre importanța bășinilor în viața de cuplu, a fost și acea femeie în casă, fără de care nu mai putem gândi comedia timpurilor noastre, a fost în societatea poeților dispăruți. A căzut în patima alcoolului, a făcut pași pe drumul care nu duce nicăieri, și-a îndurat umbrele, iar la sfârșit s-a eliberat. Pentru un destin, ar trebui să fie suficient. Chiar nu e nevoie și de noi în piesa aceasta.

18
/09
/18

Marlon Brando (Stanley Kowalski) și Vivien Leigh (Blanche DuBois), în anul 1951, în filmul „Un tramvai numit dorință” / „A Streetcar Named Desire”, realizat după piesa omonimă a dramaturgului american Tennessee Williams. Filmul regizat de Elia Kazan a avut premiera în urmă cu 67 de ani, într-o zi de 18 septembrie.

17
/09
/18

„Banii sunt bani” / „Money’s money”, noul thriller al regizorului georgian Géla Babluani, explorează același teritoriu noir cu care ne-a obișnuit de la debutul său premiat la Sundance: lumea ascunsă a violenței, relația oamenilor cu banii și capcanele pe care unii și le pot construi, dacă se lasă ghidați de lăcomie.

15
/09
/18

Am recuperat abia acum, cu nepermisă întârziere, asta și pentru că am vrut să îl văd pe ecran mare, odată cu lansarea în cinematografe, „O creatură delicată” (2017), de Serghei Loznița. Este pur și simplu un film mare!

14
/09
/18

Patrick Swayze și soția sa dansând în 1994, la "World Music Awards", pe piesa  lui  Whitney Houston "All the man that I need".  Cei doi s-au cunoscut în 1970, Houston Ballet Dance Company, pe când Lisa Niemi avea 14 ani. Patrick, fiul proprietarului și directorului companiei de dans, avea 18 ani.

13
/09
/18

Unul dintre cele mai anticipate lungmetraje de animație ale anului, „Isle of dogs", în regia îndrăgitului regizor și scenarist american Wes Anderson, va fi proiectat la Anim’est, toamna aceasta, în prezența key animator-ului Marjolaine Parot. Aflați care sunt animațiile-hit și programele speciale din afara competiției la Anim’est 2018!

12
/09
/18

CRONICĂ DE FILM A doua parte a unei preconizate trilogii (prima, „Dragoste 1. Câine”, a avut premiera la Sarajevo”), „Dragoste 2. America”, de Florin Șerban, urmărește o posibilă ultimă întâlnire între doi iubiți, într-o casă dintr-o pădure. Un film cu dialoguri artificiale, dar cu o imagine (Oleg Mutu) impunătoare.

11
/09
/18

Robert Redford, 82 de ani, a fost ovaţionat, aseară, la Toronto, la premiera filmului "The Old Man and the Gun", despre care actorul a spus că este ultimul în care a jucat. Criticii nu exclud ca rolul să îi aducă lui Redford o nominalizare la Oscar.

Page 1 of 21512345...102030...Last »