Audrey Hepburn şi cel mai scump obiect din lumea filmului
https://www.ziarulmetropolis.ro/audrey-hepburn-si-cel-mai-scump-obiect-din-lumea-filmului/

Rochia albă purtată de Audrey Hepburn în filmul “My Fair Lady” (1964) este cel mai scump obiect din lumea filmului vândut vreodată la licitaţie, potrivit unui top realizat de Picollecta, un site dedicat colecţionarilor.

Un articol de Petre Ivan|10 martie 2015

Ţinuta Ascot, formată din rochie şi pălărie, purtată de Audrey Hepburn în filmul regizat de George Cukor, este o creaţie a designerului Cecil Beaton şi a fost vândută la licitaţie, în 2011, pentru suma de 4,5 milioane de dolari.

Filmul este bazat pe piesa lui George Bernard Shaw “Pygmalion” şi a fost recompensat cu opt premii Oscar, informează dailymail.co.uk.

Topul realizat de Picollecta a fost lansat pentru a marca recent încheiata ceremonie a premiilor Oscar, care a avut loc pe 22 februarie.

Pe poziţia a doua în acest top s-a situat automobilul Aston Martin DB5 care a apărut în două filme din seria “James Bond”, “Goldfinger” (1964) şi “Operaţiunea Thunderball/ Thunderball” (1965), ambele cu Sean Connery. Automobilul a fost vândut cu 4,1 milioane de dolari la o licitaţie organizată în 2010.

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Podiumul este completat de pianul portocaliu cu motive marocane din “Casablanca” (1942), de Michael Curtiz, vândut la licitaţie, anul trecut, pentru suma de 3,4 milioane de dolari.

Urmează în acest top: costumul leului cel fricos din “Vrăjitorul din Oz/ The Wizard of Oz” (1939), realizat din piele şi blană de leu – 3,07 milioane de dolari, premiul Oscar câştigat de Orson Welles pentru cel mai bun scenariu, cel al filmului “Cetăţeanul Kane/ Citizen Kane” (1942) – 861.542 de dolari, rochia purtată de Julie Andrews în rolul Maria din “Sunetul muzicii/ The Sound of Music” (1965) – 676.500 de dolari, camera Panavision PSR 35 mm folosită de George Lucas la realizarea filmului “Războiul stelelor/ Star Wars” (1977) – 625.000 de dolari, sabia Anduril a lui Aragorn din “Stăpânul inelelor/ Lord of the Rings” (2003) – 437.000 de dolari, costumul ceremonial purtat de Charlton Heston în “Ben-Hur” (1959) – 393.600 de dolari şi rochia purtată de Kate Winslet în “Titanic” (1997) – 275.000 de dolari.

Foto: Audrey Hepburn rochie, Aston Martin DB5 – cinemagia

26
/11
/21

INTERVIU „Cu fiecare film am impresia că învăţ ceva nou despre meseria de actor”, afirmă într-un interviu cunoscutul actor franco-algerian Kad Merad, progatonist în comedia „Succes de public” („Un triomphe”, 2020), regizată de Emmanuel Courcol şi disponibilă în prezent în cinematografele din România.

22
/11
/21

„Titane”, cel mai șocant film al anului, ajunge în cinematografele din România din 3 decembrie, distribuit de Independența Film. Catalogat drept thriller psycho-sexy, „Titane” a stârnit valuri de șoc la Cannes, mai mulți spectatori pierzându-și cunoștința în timpul proiecției.

22
/11
/21

Primele trei filme din seria „Matrix” vor fi difuzate de Warner TV în luna decembrie, în așteptarea celui de-al patrulea lungmetraj, „Renașterea/ Resurrections”, care va fi lansat în preajma Crăciunului.

22
/11
/21

Viaţa grea din Gaza, violenţele asupra palestinienilor din teritoriile ocupate, agresiunile asupra femeilor în lumea arabă sau problema refugiaţilor se numără printre subiectele tratate de o serie de documentare care completează programul ediţiei din acest a Festivalului Filmului Palestinian.

17
/11
/21

Regizat de britanicul Edgar Wright, „Last Night in Soho” (2021) stă pe o idee grozavă. Ia un reflex des întâlnit al multora dintre noi, idealizarea unei anumite perioade, şi îl aruncă în aer cu stil.

10
/11
/21

CRONICĂ DE FILM Mi-e neaşteptat de greu să scriu despre „La civil” (2021), deşi e un film pe care am fost nerăbădător să îl văd. „Waiting for August” (2014), documentarul cu care a debutat Teodora Mihai, regizoare din Belgia, dar de origine română, m-a impresionat când l-am văzut şi încă îi port o amintire puternică.

04
/11
/21

Ce-mi place foarte mult la cinema-ul furios al lui Nadav Lapid este că nu ştii niciodată unde te va duce şi în ce fel te va învălui. Singurul lucru pe care poţi să îl anticipezi este că vei fi surprins. Nu-ţi rămâne decât să te laşi purtat de ideile sale neconvenţionale şi incomode.