Audrey Hepburn şi cel mai scump obiect din lumea filmului
https://www.ziarulmetropolis.ro/audrey-hepburn-si-cel-mai-scump-obiect-din-lumea-filmului/

Rochia albă purtată de Audrey Hepburn în filmul „My Fair Lady” (1964) este cel mai scump obiect din lumea filmului vândut vreodată la licitaţie, potrivit unui top realizat de Picollecta, un site dedicat colecţionarilor.

Un articol de Petre Ivan|10 martie 2015

Ţinuta Ascot, formată din rochie şi pălărie, purtată de Audrey Hepburn în filmul regizat de George Cukor, este o creaţie a designerului Cecil Beaton şi a fost vândută la licitaţie, în 2011, pentru suma de 4,5 milioane de dolari.

Filmul este bazat pe piesa lui George Bernard Shaw „Pygmalion” şi a fost recompensat cu opt premii Oscar, informează dailymail.co.uk.

Topul realizat de Picollecta a fost lansat pentru a marca recent încheiata ceremonie a premiilor Oscar, care a avut loc pe 22 februarie.

Pe poziţia a doua în acest top s-a situat automobilul Aston Martin DB5 care a apărut în două filme din seria „James Bond”, „Goldfinger” (1964) şi „Operaţiunea Thunderball/ Thunderball” (1965), ambele cu Sean Connery. Automobilul a fost vândut cu 4,1 milioane de dolari la o licitaţie organizată în 2010.

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Aston Martin DB5, Goldfinger (1964) Thunderball (1965)

Podiumul este completat de pianul portocaliu cu motive marocane din „Casablanca” (1942), de Michael Curtiz, vândut la licitaţie, anul trecut, pentru suma de 3,4 milioane de dolari.

Urmează în acest top: costumul leului cel fricos din „Vrăjitorul din Oz/ The Wizard of Oz” (1939), realizat din piele şi blană de leu – 3,07 milioane de dolari, premiul Oscar câştigat de Orson Welles pentru cel mai bun scenariu, cel al filmului „Cetăţeanul Kane/ Citizen Kane” (1942) – 861.542 de dolari, rochia purtată de Julie Andrews în rolul Maria din „Sunetul muzicii/ The Sound of Music” (1965) – 676.500 de dolari, camera Panavision PSR 35 mm folosită de George Lucas la realizarea filmului „Războiul stelelor/ Star Wars” (1977) – 625.000 de dolari, sabia Anduril a lui Aragorn din „Stăpânul inelelor/ Lord of the Rings” (2003) – 437.000 de dolari, costumul ceremonial purtat de Charlton Heston în „Ben-Hur” (1959) – 393.600 de dolari şi rochia purtată de Kate Winslet în „Titanic” (1997) – 275.000 de dolari.

Foto: Audrey Hepburn rochie, Aston Martin DB5 – cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.