Avishai Cohen trio. Sau jazz cu 3 istraelieni: Cohen, Dor şi Mor
https://www.ziarulmetropolis.ro/avishai-cohen-trio-sau-jazz-cu-3-istraelieni-cohen-dor-si-mor/

Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază sau artificii. Pe 10 şi pe 11 octombrie, Avishai Cohen a susţinut la Sala Radio din Bucureşti două concerte de promovare a noului său album ’’From Darkness’’, o formulă de trio – contrabas, pian şi percuţie.

Un articol de Corina Dima|20 octombrie 2015

Concertele se înscriu în seria ’’Jazz Night Out’’ promovate de Twin Arts. Avishai Cohen (45 ani) a cântat alături de Omri Mor şi Daniel Dor, 2 tineri istraelieni bursieri ai fundaţiei culturale israeliano-americane (timp de 5, respectiv 3 ani).

Concertul a stat sub semnul comunicării şi a muzicii de calitate. Mai exact, am putut să vedem şi să ascultăm un adevărat trio – unde fiecare muzician comunică permanent, prin fiecare por cu ceilalţi membri ai ansamblului, iar improvizaţia se naşte natural, firesc cu multă coerenţă şi rafinament. Cohen a susţinut permanent acest filon al comunicării între părţile echipei. Nu a vrut parcă să fie el solistul, să iasă în evidenţă el, a vrut să fie toţi solişti, să fie împreună.

Concertul s-a construit uşor, gradual, în jurul pieselor din noul album. Întâi cu piese mai lirice, apoi treptat cu piese din ce în ce mai ritmate. Dinamismul pieselor a fost susţinut permanent de ruperi or schimbări bruşte de ritm (binar, ternar şi combinaţii dintre acestea), în cadrul aceleiaşi piese. Iar momentele de improvizaţie au făcut ca Sala Radio să tresalte de bucurie. Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază ori artificii. Muzicieni în adevăratul sens al cuvântului. Un filon al jazz-ului scandinav a răzbătut în tot albumul – probabil producătorul Lars Nilsson (care a făcut şi mastering, mixing) şi-a adus o contribuţie relevantă la acest album.

Cohen a cântat la contrabas mai tot timpul fără arcuş, era contopit parcă cu instrumentul său şi s-a lăsat în voia volutelelor armonice, surprinzându-ne permanent cu bucuria pe care o emana cântând. Deseori cotrabasul s-a transformat şi în instrument de percuţie, Avishai a folosit cutia de rezonanţă a contrabasului ca să sublinieze diverse ritmuri şi cadenţe în improvizaţii. Proaspăt, dinamic, prezent.

Avishai Cohen comunică, empatizează atât de firesc, atât cu publicul, cât şi cu ceilalţi muzicieni de pe scenă. A prezentat concertul, piesele, a fost lider, conducător, dar şi liant şi element care se contopeşte în întreg; a lăudat, a glumit cu publicul (îşi va căuta în arborele genealogic strămoşii români), dar a şi atenţionat momente mai puţin politicoase (cineva din primul rând care trimitea mesaje în timpul concertului). După care s-a împăcat la scenă deschisă cu nepoliticoşii.

Avishai cohen

La final, ropotului de aplauze care nu mai contenea, trio-ul i-a răspuns cu trei bis-uri: o piesă mai veche, o piesă interpretată vocal de Avishai şi o piesă cu roluri schimbate între instrumentişti. Cohen ne-a oferit şi un moment surpiză – a interpretat la un instrument de percuţie improvizat din pupitrul de partituri aflat pe scenă.

Jos pălăria Avishai Cohen trio!

FOTO: Miluta Flueras

17
/04
/24

După succesul recitalurilor din Iaşi, Suceava, Botoşani şi Neamţ, elevii bucureșteni vor avea ocazia întâlnirii directe cu muzica clasică interpretată de violonistul de talie internaţională Răzvan Stoica. Împreună cu vioara Stradivarius ex-Ernst din 1729 și acompaniat de pianista Andreea Stoica, Răzvan va fi prezent la Colegiul Sfântul Sava pe 22 aprilie şi la la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, pe 25 aprilie, în cadrul programului „Muzica Inspiră”, inițiat de Fundația Culturală Gaudium Animae.

10
/04
/24

Massive Attack, Bring Me The Horizon, Queens of The Stone Age, Chase and Status, Sean Paul și Paolo Nutini – așa arată capul de afiș al celei de-a 10-a ediții a festivalului Electric Castle. Alți 300 de artiști din toate genurile muzicale vor fi prezenți la castelul Banffy, din Bonțida, între 17 și 21 iulie, pentru a crea o nouă ediție epică, eclectică, exotică, explozivă.

09
/04
/24

Sorin Zlat Trio propune iubitorilor de jazz un nou concert pe scena Sălii Mari de la ARCUB – Hanul Gabroveni, Changing Times, un mix între cool jazz, post-bop, jazz contemporan și muzică de avangardă, pe 24 aprilie, de la ora 19.00.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

28
/02
/24

Primăvara sosește la Sala Radio cu abonamente și bilete pentru ultimele 3 luni ale stagiunii cu numărul 95 pe scena Radio România! Abonamentele pentru perioada aprilie - iunie 2024 vor fi disponibile la vânzare în perioada 28 februarie – 5 martie 2024. Biletele individuale vor fi puse în vânzare începând din data de miercuri, 6 martie 2024.

28
/02
/24

“Mamma Mia!”, cel mai faimos musical din România, revine weekend-ul acesta pe scena Sălii Palatului din Capitală, într-o nouă reprezentație de zile mari, asta după ce în ultimii cinci ani spectacolul a fost văzut de peste 80.000 de români. Până acum producția a avut nu mai puțin de 33 de reprezentanții în țara noastră, în nouă orașe, dintre care doar 20 în București, unde fiecare spectacol a fost sold-out de fiecare dată.

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.