Avishai Cohen trio. Sau jazz cu 3 istraelieni: Cohen, Dor şi Mor
https://www.ziarulmetropolis.ro/avishai-cohen-trio-sau-jazz-cu-3-istraelieni-cohen-dor-si-mor/

Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază sau artificii. Pe 10 şi pe 11 octombrie, Avishai Cohen a susţinut la Sala Radio din Bucureşti două concerte de promovare a noului său album ’’From Darkness’’, o formulă de trio – contrabas, pian şi percuţie.

Un articol de Corina Dima|20 octombrie 2015

Concertele se înscriu în seria ’’Jazz Night Out’’ promovate de Twin Arts. Avishai Cohen (45 ani) a cântat alături de Omri Mor şi Daniel Dor, 2 tineri istraelieni bursieri ai fundaţiei culturale israeliano-americane (timp de 5, respectiv 3 ani).

Concertul a stat sub semnul comunicării şi a muzicii de calitate. Mai exact, am putut să vedem şi să ascultăm un adevărat trio – unde fiecare muzician comunică permanent, prin fiecare por cu ceilalţi membri ai ansamblului, iar improvizaţia se naşte natural, firesc cu multă coerenţă şi rafinament. Cohen a susţinut permanent acest filon al comunicării între părţile echipei. Nu a vrut parcă să fie el solistul, să iasă în evidenţă el, a vrut să fie toţi solişti, să fie împreună.

Concertul s-a construit uşor, gradual, în jurul pieselor din noul album. Întâi cu piese mai lirice, apoi treptat cu piese din ce în ce mai ritmate. Dinamismul pieselor a fost susţinut permanent de ruperi or schimbări bruşte de ritm (binar, ternar şi combinaţii dintre acestea), în cadrul aceleiaşi piese. Iar momentele de improvizaţie au făcut ca Sala Radio să tresalte de bucurie. Jazz de calitate, curat, interpretat fără emfază ori artificii. Muzicieni în adevăratul sens al cuvântului. Un filon al jazz-ului scandinav a răzbătut în tot albumul – probabil producătorul Lars Nilsson (care a făcut şi mastering, mixing) şi-a adus o contribuţie relevantă la acest album.

Cohen a cântat la contrabas mai tot timpul fără arcuş, era contopit parcă cu instrumentul său şi s-a lăsat în voia volutelelor armonice, surprinzându-ne permanent cu bucuria pe care o emana cântând. Deseori cotrabasul s-a transformat şi în instrument de percuţie, Avishai a folosit cutia de rezonanţă a contrabasului ca să sublinieze diverse ritmuri şi cadenţe în improvizaţii. Proaspăt, dinamic, prezent.

Avishai Cohen comunică, empatizează atât de firesc, atât cu publicul, cât şi cu ceilalţi muzicieni de pe scenă. A prezentat concertul, piesele, a fost lider, conducător, dar şi liant şi element care se contopeşte în întreg; a lăudat, a glumit cu publicul (îşi va căuta în arborele genealogic strămoşii români), dar a şi atenţionat momente mai puţin politicoase (cineva din primul rând care trimitea mesaje în timpul concertului). După care s-a împăcat la scenă deschisă cu nepoliticoşii.

Avishai cohen

La final, ropotului de aplauze care nu mai contenea, trio-ul i-a răspuns cu trei bis-uri: o piesă mai veche, o piesă interpretată vocal de Avishai şi o piesă cu roluri schimbate între instrumentişti. Cohen ne-a oferit şi un moment surpiză – a interpretat la un instrument de percuţie improvizat din pupitrul de partituri aflat pe scenă.

Jos pălăria Avishai Cohen trio!

FOTO: Miluta Flueras

13
/09
/23

Ediția cu numărul 11 a Jazz in the Park 2023 a adus pe cele cinci scene, amplasate în ,,Muzeul Satului” din Cluj-Napoca, 50 de nume ale muzicii internaționale și românești, majoritatea reprezentanți ai jazzului contemporan, dar și câteva legende ale industriei.

12
/09
/23

Unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați dirijori ai lumii, Vladimir Jurowski revine la București alături de Orchestra Operei de Stat Bavareze pentru a susține două concerte în cadrul Festivalului Internațional George Enescu, eveniment desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României și finanțat de Guvernul României prin Ministerul Culturii.

08
/09
/23

Seria Concertelor de la Ateneu continuă azi cu concertul Orchestrei de cameră Franz Liszt, de la ora 16:30, alături de dirijorul István Várdai și pianistul Pierre-Laurent Aimard. Lucrările incluse în programul concertului sunt compuse de György Ligeti, Béla Bartók și George Enescu.