„Bacalaureat”, cel mai bun film într-o limbă străină – National Society of Film Critics
https://www.ziarulmetropolis.ro/bacalaureat-cel-mai-bun-film-intr-o-limba-straina-national-society-of-film-critics/

„Bacalaureat”, cel mai bun film într-o limbă străină – National Society of Film Critics

Un articol de Petre Ivan|8 ianuarie 2018

Pelicula, recompensată cu premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Film de la Cannes 2016, a concurat cu „Faces Places”, de Agnès Varda, şi „120 Battements par minute”, de Robin Campillo.

Anul trecut, „Toni Erdmann”, coproducţie cu participare românească, regizată de Maren Ade, a fost aleasă de National Society of Film Critics cel mai bun film într-o limbă străină.

Lungmetrajul „Lady Bird”, regizat de Greta Gerwig, a fost recompensat, cu patru trofee de către National Society of Film Critics, inclusiv la categoria „cel mai bun film”.

Pelicula, cu Saoirse Ronan în rol principal, a obţinut premii şi la categoriile „cel mai bun regizor”, „cel mai bun scenariu” (Gerwig) şi „cea mai bună actriţă în rol secundar” (Laurie Metcalf).

Cea mai bună actriţă în rol principal a fost desemnată Sally Hawkins, pentru interpretările din „The Shape of Water” (r. Guillermo del Toro) şi „Maudie” (r. Aisling Walsh).

Daniel Kaluuya a fost recompensat pentru rolul principal din „Get Out”, iar cel mai bun actor în rol secundar a fost desemnat Willem Dafoe, pentru „The Florida Project”.

În 2017, „Moonlight” a fost marele câştigător al premiilor oferite de critici. Lungmetrajul lui Barry Jenkins a primit patru trofee, inclusiv pentru cel mai bun film.

Foto: Bacalaureat – facebook

14
/12
/22

O carte fundamentală de teorie a filmului, "Ce este cinematograful?", de André Bazin, a apărut în sfârşit integral în limba română, într-un parteneriat între editurile Polirom şi UNATC Press şi sub coordonarea criticului şi profesorului Andrei Gorzo. O lectură obligatorie.

29
/11
/22

Cinematografia română se pregăteşte să celebreze în 2023 o sută de ani de la naşterea lui Ion Popescu Gopo, printr-o serie de retrospective cu filmele celebrului cineast, prin expoziţii cu desenele şi afişele operelor sale şi prin lansări de carte.

28
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Sunt mari cineaşti la ale căror filme te uiţi pentru a vedea cu ce vin nou şi cum se reinventează (sau dacă reuşesc asta). Şi sunt mari cineaşti care nu mai au nimic de demonstrat şi pe ale căror noi filme le cauţi pentru a regăsi un stil şi un univers artistic care îţi sunt familiare şi în care ştii că te vei simţi confortabil.

15
/11
/22

Ambasada Republicii Cuba în România și Institutul Cervantes din București organizează „Zilele culturii cubaneze la București”, în perioada 21-25 noiembrie.

09
/11
/22

CRONICĂ DE FILM Cineastul suedez Ruben Östlund a râs dintotdeauna de ridicolul şi prostia oamenilor, pornind de la compatrioţii săi şi mai ales de la cei din clasele de sus. În “Triangle of Sadness” (2022), filmul care i-a adus în acest an un al doilea Palme d`Or la Cannes, satira e împinsă la extrem.