„Bacalaureat”, cel mai bun film într-o limbă străină – National Society of Film Critics
https://www.ziarulmetropolis.ro/bacalaureat-cel-mai-bun-film-intr-o-limba-straina-national-society-of-film-critics/

„Bacalaureat”, cel mai bun film într-o limbă străină – National Society of Film Critics

Un articol de Petre Ivan|8 ianuarie 2018

Pelicula, recompensată cu premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Film de la Cannes 2016, a concurat cu „Faces Places”, de Agnès Varda, şi „120 Battements par minute”, de Robin Campillo.

Anul trecut, „Toni Erdmann”, coproducţie cu participare românească, regizată de Maren Ade, a fost aleasă de National Society of Film Critics cel mai bun film într-o limbă străină.

Lungmetrajul „Lady Bird”, regizat de Greta Gerwig, a fost recompensat, cu patru trofee de către National Society of Film Critics, inclusiv la categoria „cel mai bun film”.

Pelicula, cu Saoirse Ronan în rol principal, a obţinut premii şi la categoriile „cel mai bun regizor”, „cel mai bun scenariu” (Gerwig) şi „cea mai bună actriţă în rol secundar” (Laurie Metcalf).

Cea mai bună actriţă în rol principal a fost desemnată Sally Hawkins, pentru interpretările din „The Shape of Water” (r. Guillermo del Toro) şi „Maudie” (r. Aisling Walsh).

Daniel Kaluuya a fost recompensat pentru rolul principal din „Get Out”, iar cel mai bun actor în rol secundar a fost desemnat Willem Dafoe, pentru „The Florida Project”.

În 2017, „Moonlight” a fost marele câştigător al premiilor oferite de critici. Lungmetrajul lui Barry Jenkins a primit patru trofee, inclusiv pentru cel mai bun film.

Foto: Bacalaureat – facebook

27
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Martin Scorsese revine cu voluptate la ce i-a fost cel mai drag: filmul cu gangsteri. Produs și lansat de Netflix, adică în afara limitărilor la durată impuse de o distribuție în cinematografe, „The Irishman” i-a permis veteranului regizor să se lăfăie într-o cronică a mafiei de aproape trei ore și jumătate.

23
/11
/19

10 filme internaționale proiectate în premieră la București, un juriu de excepție, 12 masterclass-uri și 2 workshop-uri cu specialiști în cinematografie și actorie, și voie bună fără limite!

21
/11
/19

CRONICĂ DE FILM După două filme ilustrative, fără forță, eșuate, „Poarta Albă” (2014) și „Fals tratat de mântuire a sufletului” (2018), nu aveam mari așteptări de la noul lungmetraj al regizorului Nicolae Mărgineanu, „Cardinalul” (2019), tot despre victimele comunismului. Filmul are însă câteva calități, fără a fi memorabil.

19
/11
/19

CRONICĂ DE FILM Primele două episoade din sezonul al treilea al miniseriei „Umbre”, produs de HBO și scris și regizat de Bogdan Mirică, arată mai bine decât primele două sezoane. Asta nu înseamnă că lipsesc de tot replicile teribiliste sau că narațiunea nu e tot simplistă. Doar că personajele sunt mai închegate.

15
/11
/19

“The Romanians: 30 Years of Cinema Revolution”, cel mai amplu program dedicat vreodată cinematografiei românești în Statele Unite ale Americii, care celebrează în 30 de filme trei decenii de cinema de după căderea regimului comunist, are loc la Film Forum din New York între 15 și 26 noiembrie 2019.

15
/11
/19

Serile de film de la Centrul Ceh se apropie de sfârșit, iar pe 18 noiembrie va fi proiectat penultimul documentar al ediției de toamnă, „Year Without Magor: Genius Cannot Be Faked” și în ziua următoare, pe 19 noiembrie, la Fiction Tuesdays, va rula „The Inheritance or Fuckoffguysgoodday”.

15
/11
/19

Serialele „Narcos”, „4 Blocks”, „O Doutrinador”, „Un gallo para Esculapio” și „El Lobista”, producții realizate în America Latină și Europa vor fi difuzate de postul TNT, începând cu 18 noiembrie. Serile de luni vor fi dedicate băieților răi și vor purta titlul generic de „Lunea Mafioților”.