Balerinele de la Balşoi, Putin și loviturile de departajare. MONDIALUL Metropolis – ep 28
https://www.ziarulmetropolis.ro/balerinele-de-la-balsoi-putin-si-loviturile-de-departajare-mondialul-metropolis-ep-28/

Au trecut câteva zile de când n-am mai primit veşti de la fratele nostru Gogol, cel care ne trimisese câteva însemnări în prima parte a Mondialului. Avem totuşi ceva de Nicolai Vasilievici, o fotografie inedită, realizată duminică, la Teatrul Balşoi, în timpul spectacolului „Raymonda”…

Un articol de Pantacruel|3 Iulie 2018

Fotografia ne-a parvenit via Cinesseur, care obținut-o (numai el știe cum) de la un anume Max Brod, prieten foarte bun al lui Kafka. Apropo, azi e ziua lui, a lui Franz, motiv pentru care ne așteptăm la niște rezultate stranii în ultimele două optimi de finală ale Mondialului rusesc.

Revenind la imaginea surprinsă de Gogol, aceasta înfățișează (cum lesne se poate observa) câteva balerine talentate și cabrate, dar mai ales bine cambrate,  în culisele faimosului teatrul moscovit, urmărind loviturile de departajare de la finalului meciului Spania – Rusia.

Cum spuneam, totul se petrece în timpul spectacolului „Raymonda”… Pentru degustătorii de cifre exacte, curiozități și statistici, „Raymonda” este un spectacol de balet în trei acte în coregrafia lui Marius Petipa (1898), pe muzica lui Aleksandr Glazunov, premiera mondială a avut loc pe 7 ianuarie 1898, la Teatrul Mariinsky din Sankt Petersburg.

Și încă ceva de la același meci, Rusia – Spania, de duminică.

De această dată, pe surse (via Andrei Ujică): “Se pare că în minutul 115 al meciului, cînd tehnicienii VAR analizau faza la care doi jucători spanioli au fost faultați în careu de apărătorii ruși, Vladimir Putin a transmis arbitrilor următorul mesaj: “Dacă acordați penalty, vă trecem fetele pe nota de plată de la hotel!”

Mondialul Metropolis

Foto: Balerinele de la Balşoi, Putin și loviturile de departajare, MONDIALUL Metropolis – facebook

23
/06
/14

Wilhelm Worringer, ilustru istoric de artă german, spunea cam aşa, într-o memorabilă încercare de despărţire a apelor cu toiagul terminologic: „Manierismul este ceea ce apare într-o operă de artă datorită voinţei creatorului ei, iar stilul este ceea ce apare fără voia lui şi de multe ori împotriva voinţei lui.”

18
/06
/14

Pantacruel s-a strecurat aseară în dormitorul conului Leonida şi al nevesti-sii, Efimiţa. Cum Efimiţa (Mariana Mihuţ) a adormit buştean înaintea partidei Rusia - Coreea de Sud, Rebengiuc şi-a ieşit din pepeni şi mai ales din rol şi s-a dus să urmărească meciul la o bodegă alături de fi-su, Mimi Brănescu, afacerist, că tot trebuia să se vadă pentru nişte treburi urgente.

17
/06
/14

Aseară, la Salvador, în meciul cu Germania, Cristiano Ronaldo a tratat fotbalul ca pe o scrumieră. Ursuz şi sâcâit de ceva, probabil şi de acea potenţială accidentare care a făcut valuri în presă înainte de începerea Cupei Mondiale, Cristiano Ronaldo sau CR7, cum a fost esenţializat de roboţeii marketingului abreviativ, a fost exact asta: un acronim într-o echipă de anonimi vopsiţi conjunctural în culorile Portugaliei.

16
/06
/14

Nu există festin culinar format doar dintr-un unic fel de mâncare, fie el şi excelent. Într-o crăpelniţă adevărată, nu mă refer la „Marea Crăpelniţă” pentru că nu ne-am propus să murim intoxicaţi cu fotbal, la finalul unei mese cu prelungiri şi lovituri de departajare, chiar dacă ai ingurgitat până atunci pateuri fine, somon, păstrăvi afumaţi, muşchiuleţ de viţel, o zeamă de varză bine simţită poate face minuni, inclusiv din punctul de vedere al perspectivelor.

15
/06
/14

Era de cu seară la Manaus, în al doilea meci din Grupa Morţii. Gianluigi Buffon, accidentat, ieşise la marginea gazonului să asculte vuietul de tablă galvanizată al Arenei Amazônia, în timp ce, în vechiul centru al Bucureştilor, un cârd de gâsculiţe scurmau cu boticul într-o şaormă de vită. Cu de toate. Pe alocuri mirosea a mraniţă, a lambadă ieftină şi a boştină fiartă. Într-un colţ al terenului, dintre firele verzi de iarbă, mijea o idee înţepătoare în mintea netedă a lui Mario Balotelli.

14
/06
/14

Că tiki-taka era în pierdere de turaţie şi strălucire o dovedea cu vârf şi îndesat şi Los amantes pasajeros, film plat şi fără zvâc în care însuşi întemeietorul incontestabil al sistemului era înfrânt de propria creaţie. De limitele ei, mai exact!

13
/06
/14

Suflet de artist, văzând atât de mulţi croaţi în preajmă, arbitrul japonez Yuichi Nishimura şi-a închipuit, în două, trei faze, că joacă în una din piesele lui Miroslav Krleža, o comedie carnaval, care se petrece într-o singură noapte şi în care toate regulile sunt aruncate în aer.

Page 5 of 512345