„Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini – Tenorul Bogdan Mihai revine pe scena ONB
https://www.ziarulmetropolis.ro/barbierul-din-sevilla-de-gioachino-rossini-tenorul-bogdan-mihai-revine-pe-scena-onb/

Celebrul tenor Bogdan Mihai revine joi, 1 februarie 2018, începând cu ora 18:30 pe scena Operei Naţionale Bucureşti în rolul Contelui Almaviva, din opera „Bărbierul din Sevilla” de Gioachino Rossini, în regia şi scenografia italianului Matteo Mazzoni.

Un articol de |30 ianuarie 2018

Regizorul italian Matteo Mazzoni vine la București cu o propunere inedită de spectacol, care îmbină tradiția teatrului de operă clasic italian cu tendințele contemporane din lumea artelor spectacolului.

Montarea semnată de Mazzoni ca regizor, scenograf și lighting designer este o paralelă interesantă între epoci și stiluri, între mediul în care au apărut persoanjele și lumea contemporană.

Bogdan Mihai pășește în lumea muzicală odată cu studiul viorii, însă datorită calităţilor sale vocale începe să studieze ca bariton la Universitatea de Muzică din București, sub atenta îndrumare a profesorului Nicolae Constantinescu.

În Italia, sub îndrumarea sopranei Mirella Freni descoperă calitățile sale de tenor unde îi este oferită bursa de studii „Nicolai Ghiaurov”.

Debutează în rolul Contelui Almaviva din opera „Il Barbiere di Siviglia” de Rossini, în luna decembrie a anului 2007 pe scena Operei Naționale din București, și include în spectacol scena şi aria finală a tenorului „Cessa di piu resistere”, Bogdan Mihai realizând astfel o premieră absolută în România. Acest rol îi deschide porțile marilor teatre de operă din lume unde astăzi este invitat.

A cântat sub conducerea muzicală a unor dirijori importanți precum Nello Santi, David Parry, Ion Marin, Jean Christophe Spinosi, Riccardo Frizza, Dmitri Jurowsky, Gullielmo Garcia Calvo, Enrique Mazzola, în regii semnate de Beat Feah, Martin Duncan, Timothy Nelson, Emilio Sagi, Grischa Asagarof, Stefan Herheim, Pier’Alli, Katharina Thalbach, Fabio Sparvoli.

În octombrie 2011 a fost invitat de marea soprană Angela Gheorghiu să susțină împreună două concerte extraordinare de belcanto, pe scena prestigioasei Suntory Hall din Tokyo, acompaniaţi de Japan Philarmonic Orchestra, la pupitrul dirijoral avându-l pe maestrul Ion Marin.

Mihai Bogdan a făcut parte din distribuția inaugurării primului teatru de operă din Emiratele Arabe, Dubai Opera House, avand rolul titular in opera Il Barbiere di Siviglia de Rossini, rol pe care de la debut și pana acum l-a interpretat de 230 de ori pe marile scene ale lumii.

Debutul în rolul Elvino în opera La Sonnambula de Bellini a avut loc pe scena prestigiosului Teatro Verdi din Trieste, fiind încununat de un real succes.

Un nou debut important va avea loc pe scena teatrului San Carlo de la Napoli, urmat de susținerea unui turneu în cele mai importante teatre de operă din Beijing, Shanghai și Hong Kong agenda tânărului tenor fiind ocupată până în 2019.

Biletele se pot achiziționa de la casa de bilete a Operei Naționale București sau online.

Foto: Tenorul Bogdan Mihai – ONB

 

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.