Berlinala 2018. Filmul norvegian “U-22 juli” reconstituie masacrul neonazistului Breivik
https://www.ziarulmetropolis.ro/berlinala-2018-filmul-norvegian-u-22-juli-reconstituie-masacrul-neonazistului-breivik/

După aproape şapte ani de la tragedia de pe insula Utøya, filmul “U-22 juli”, prezentat luni la Festivalul de Film de la Berlin, reconstituie masacrul pregătit de extremistul de dreapta Breivik, o producţie care reface în timp real acea zi neagră din perspectiva tinerilor norvegieni vizaţi.

Un articol de Petre Ivan|20 Februarie 2018

Foarte aşteptat, filmul în competiţia pentru Ursul de Aur, a fost prezentat după unul dintre cele mai tragice masacre din istoria modernă americană în care 17 persoane au murit într-un liceu în Florida.

Conştient că redeschide răni în ţara sa, regizorul Erik Poppe a justificat demersul său în faţa presei: “Dacă aşteptăm ca asta să nu mai rănească, e prea târziu. Este dur, dar necesită un proces de vindecare”, a explicat el.

Cineastul Erik Poppe si actrita Andrea Berntzen

Pe 22 iulie 2011, deghizat în poliţist, extremistul de dreapta Anders Behring Breivik a tras timp de o oră în participanţii la o tabără de vară a Tineretului laburist şi a omorât 69 dintre ei, mare parte adolescenţi.

Neexprimând niciodată remuşcări, el şi-a justificat crimele, cele mai grave din istoria de după război în Norvegia, prin faptul că victimele se pregăteau pentru multiculturalism.

Pentru Erik Poppe, fost fotograf de război, ideea filmului s-a născut din faptul că “amintirea a ceea ce s-a întâmplat pe acea insulă se estompa”.

În “U-22 juli” Regizorul arată doar silueta criminalului, cineastul concentrându-se pe zgomotele şi sentimentele tinerilor care luptă pentru supravieţuire pe insulă.

Filmul a fost realizat pe o insulă din apropiere de Utøya, cu actori în majoritate amatori.

Foto: Berlinala 2018, U-22 juli – facebook

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

08
/10
/19

Pe durata festivalului, Asociatia Cinemascop, organizatoarea Les Films de Cannes à Bucarest, continuă să organizeze, ca și în anii precedenți, ateliere pentru diferite comunități ale industriei de film din România, în încercarea de a oferi cât mai multe oportunități membrilor acestora.

07
/10
/19

Unul dintre cele mai puternice filme autohtone ale toamnei este „Arest”, în regia lui Andrei Cohn, care spune povestea unui intelectual torturat într-o închisoare comunistă din România anului 1983. În rolurile protagoniștilor, actorii Alexandru Papadopol și Iulian Postelnicu.

06
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Regizoarea Anca Damian revine cu a treia animaţie de lungmetraj din carieră, "Călătoria fantastică a Maronei", povestea unei căţeluşe care trece pe la diverşi stăpâni. Filmul îmbină inspirat mai multe stiluri de animaţie şi etalează o fantezie exuberantă, afectată însă uşor de repetitivitatea unor momente de reverie.

Page 5 of 254« First...34567...102030...Last »