Beţia libertăţii. POVEŞTILE lui DEDE’s
https://www.ziarulmetropolis.ro/betia-libertatii-povestile-lui-dedes/

“Știi unde greşesc bărbaţii? Se feresc de femeile frumoase şi deştepte. Asta e combinaţia care îi sperie. Frumuseţea mai merge, dar deşteptăciunea nu se admite. ”…

Un articol de Dede's|12 august 2016

Viaţa mea? O cascadă, acum cred că mă apropii de impactul cu fundul lacului, ca să nu zic al sacului. Cum vrei să ți-o povestesc, pe scurt sau pe lung? Aaa, pe lat, ești curvit! Bravo.

Am făcut seminarul teologic, înainte de 90, am prins o parohie mare în București, eram pe cai mari și dintr-o dată s-a rupt ceva în mine, m-am certat cu Dumnezeu…Hai sictir! Te văd că îți sclipesc ochii, ești curvit, nu muști din astea. Asta e varianta pentru fraierii cu pretenții, așa pică mai ușor o jumătate, agăți cu ea și un șmecheraș de birou și o babă dornică să dea de pomană.

Hai să-ți zic cum a fost. Am terminat o școală profesională și m-am trezit până la 25 de ani și cu servici bănos la IMGB și cu casă și cu nevastă. Așa era sistemul, nu eram eu mai cu moț. Știam ceva meserie și eram bun de gură. Între timp am făcut și liceul la seral și o școală de maiștri. Le aveam pe toate și nu aveam nimic. Atunci lipseau multe, mai puțin băutura. Câștigam mult, cât pentru cinci bețivi. Și am început să beau. I-am prins gustul, e bună.  La început am băut nevasta. S-a dus. Femeie orientată, zicea că nu are noroc dar îl caută. Îl căuta încă de când era cu mine.

Știi unde greșesc bărbații? Se feresc de femeile frumoase și deștepte. Asta e combinația care îi sperie. Frumusețea mai merge, dar deșteptăciunea nu se admite. Că dacă e și așa și așa face și drege cu unu și cu altul. Se leagă la cap cu o proastă și după aia toată viața se vaită că aia e proastă și-l plictisește. Păi cum, proastă, cicălitoare, eventual urâtă și grasă, dar  fidelă. Asta da calitate, face toți banii. În fine. Ascultă ce îți spun, atacă la frumoase și deștepte. E culoar!

După aia am băut casa. Îmi stătea pe cap. Mă limita din toate punctele de vedere.  Acum mă beau pe mine. Mai am puțin și termin.  Îmi pare rău că mă duc și în urma mea rămâne atâta băutură.  Eu nu înțeleg de ce ne plângeți atâta de milă.

Dă-mi acum o casă, un servici, o femeie și un copil și m-ai distrus. În mocirla asta în care credeți voi că mă scald sunt cel mai liber om. Dar cum ai ajuns așa, mă întreabă unul și altul? Ești un tip intelligent. Hai sictir. Păi de aia! Nu am nicio grijă. Zici că dai o jumate? Măcar o litră, la intelectuali fac reducere. Ce? Orice!

Foto: Beţia libertăţii. POVEŞTILE lui DEDE’s – Ziarul Metropolis, Dede’s

07
/08
/23

Termeni precum doliu, pierdere, angoasă, suferință, nostalgie aparțin zonei afectului, individul trecând, în anumite momente ale vieții lui, prin această arie aproape sinonimică.

09
/07
/23

TESZT e uneori o nuntă pe o scenă. E o fată care plânge. O îmbrățișare în întuneric. O tărie pe care o bei ca să-ți faci curaj în fața adevărului. TESZT e uneori un cuvânt pe care îl așteptai, un om pe care îl admiri, care are în spatele lui alți 100 de oameni pe care îi admiri.

19
/07
/22

Prin anii nouăzeci, a existat o campanie publicitară care se intitula simplu si atrăgător: „Cu balonul în Arizona”. Pentru un copil de clasa a treia dintr-o Românie abia ieșită din comunism, perspectiva unei călători în America, și nu oricum, ci cu balonul, era irezistibilă.

10
/03
/22

Stiu, langa noi e RAZBOI. Însa acesta și victimele sale nu anuleaza micile războaie, adesea penibile! In pragul urmatorei evaluari a managerilor teatrelor bucureștene, scriu despre cea abia finalizată pentru anul 2020, cu speranta ca urmatoarea, deja anuntata, pentru 2021, va fi “PE BUNE”!

27
/09
/21

OPINIE Subfinanţat de nişte autorităţi nepăsătoare, fără cinematografe care să îi fie dedicate şi cu un public larg pus mai degrabă pe miştouri, filmul românesc de autor face performanţă an de an la cel mai înalt nivel. Iar 2021 o dovedeşte din plin. Este unul din paradoxurile româneşti.

17
/09
/21

OPINIE Mai mulţi cineaşti români importanţi, deopotrivă producători şi regizori, printre care Stere Gulea, Tudor Giurgiu, Ada Solomon şi Nae Caranfil, îşi exprimă nemulţumirea faţă de felul în care se desfăşoară concursurile de finanţare organizate de Centrul Naţional al Cinematografiei.

30
/06
/21

OPINIE Paradoxul ediţiei din 2021 a Premiilor Gopo a fost că gala s-a desfăşurat în condiţii aproape normale, chiar dacă în aer liber, dar nominalizările şi trofeele au vizat doar cele câteva filme lansate în 2020, un an dezastruos, în care cinematografele au fost mai mult de trei sferturi din timp închise.

24
/03
/21

OPINIE Atunci când un succes internaţional aduce câte un film românesc în atenţia unui public mai larg decât grupul cinefililor fideli, mulţi simt o nevoie irepresibilă de a comenta. Asta nu ar fi o problemă, dacă discursul nu ar cădea în miştocăreală, rostită pe un ton superior: „Vă spun eu cum stă treaba cu cinematografia română!”.

16
/02
/21

OPINIE Cinematografia română este aproape de un moment istoric – cel puţin o nominalizare la Premiile Oscar. În ciuda succesului internaţional uriaş, documentarul „colectiv” al lui Alexander Nanau a împărţit opinia publică din România. Unul dintre motivele de divizare – prezenţa lui Vlad Voiculescu. E bine, totuşi, când un film stârneşte valuri şi nu e primit cu indiferenţă.