Bianca Cuculici, actriță: „Îmi venea să plâng de bucurie de fiecare dată când îl vedeam pe Gheorghe Dinică”
https://www.ziarulmetropolis.ro/bianca-cuculici-actrita-imi-venea-sa-plang-de-bucurie-de-fiecare-data-cand-il-vedeam-pe-gheorghe-dinica/

Bianca joacă la Teatrul Metropolis în excelentul spectacol „O zi de vară”, adaptare după Sławomir Mrożek. A ajuns în teatru după un ocol pe la Academia de Studii Economice.

Un articol de Andrei Crăciun|18 februarie 2019

Însă povestea e și mai veche: mama Biancăi Cuculici e medic, iar printre pacienți i-a avut pe Gheorghe Dinică și Șerban Ionescu. Maeștrii au fost cei care au luat-o de mână pe Bianca și au dus-o la teatru, deschizându-i inima către un univers magic. Când era și mai mică, Bianca voia să se facă Schumacher din Formula 1.

Drum. Bianca Cuculici, actriță. De unde vine Bianca și unde vrea ea să se îndrepte? Să privim un pic în urmă către devenirea sa. Cum s-a format actrița de astăzi?

Născută și crescută în București. Mă îndrept spre un viitor deloc previzibil,dar înarmată cu mari speranțe. Absolventă a Academiei de Studii Economice din București și reprofilată, patru ani mai târziu, către actorie. În naivitatea mea de atunci am crezut că au fost niște ani irosiți din viață, dar treptat mi-am dat seama că într-adevăr nu aș fi putut face asta mai devreme, cel puțin nu înainte de a parcurge o anumită bucată de viață. A venit la momentul potrivit, la fel ca toate lucrurile,de altfel. Când eram mică, eram agățată în mod constant de mama. În felul acesta, i-am întâlnit aproape toți pacienții. Într-o zi, a intrat în cabinet un om, pe numele lui Gheorghe Dinică. Folosesc cuvântul om investind în el cel mai frumos compliment. Nu țin minte cât știam despre el sau dacă știam ceva. Cert este că omul acesta m-a fascinat. Îmi venea să plâng de bucurie de fiecare dată când îl vedeam pe Gheorghe Dinică. Începând din acel moment, ori de câte ori știam că trebuie să vină, îmi făceam apariția la cabinet. Ulterior, la lista mea de cunoștințe s-a adăugat și Șerban Ionescu. Eram deja populară, făceam parte din “înalta clasă” bucureșteană. Uite așa am ajuns să fiu luată de mânuță de cei doi, pășind în teatru prin zona interzisă muritorilor, și anume pe la intrarea actorilor, vizitând cabinele și, în cele din urmă, în sala de spectacol. Nu știu ce îmi plăcea mai mult: spectacolul pe care îl vedeam sau sentimentul de a împărtăși un pic din lumea lor. Cred că la momentul respectiv a fost combinația perfectă. Cert este că mi-a cam rămas inima acolo și după multe încercări și devieri de traseu,tot acolo am ajuns. 

Spectacole. Să mergem și mai departe. În ce spectacole ați jucat în și ce urmează în această primăvară/vară? Unde să vină publicul spectator să o vadă pe Bianca apetitul odată deschis după citirea interviului?

Joc în spectacolul „O zi de vară”, adaptare de Emanuel Pârvu după Sławomir Mrożek, la Teatrul Metropolis. Un proiect care a reprezentat un cumul de întâlniri benefice, întâlniri cu niște oameni foarte dragi atât mie, cât și colegilor mei: Denis Hanganu, Alexandru Cătănoiu, Carla Mihai. A fost inițiat de domnul profesor George Ivașcu, preluat mai târziu de Emanuel Pârvu, iar pe drum ni s-a alăturat domnul profesor Adrian Titieni, un om minunat pe care avusesem norocul să îl am ca profesor în anii de licență. Când faci un proiect cu drag cred că se simte și cred că rămâne o energie pozitivă care își pune amprenta pe spectacol. Mai joc și în spectacolul „O noapte furtunoasă”, regizat de Florin Liță, la Teatrul Arte dell’Anima, spectacol făcut încă din timpul facultății împreună cu o echipă de colegi talentați.

În momentul de față, am anumite proiecte pe care îmi doresc foarte mult să le fac, dar care încă stau sub semnul întrebării. Când va fi cazul, promit că le voi face simțită apariția.

Video. Carieră internațională, filme de cinema, seriale de televiziune – cum stăm cu consacrarea în lumea video?

Cu dorința de a face film stăm foarte bine, atât național cât și internațional, cu practica mai puțin înspre deloc. Dar aștept cu mare entuziasm și sunt sigură că vor veni la momentul potrivit. 

Țara. Ce relație are Bianca Cuculici cu țara noastră? Se simte bine aici, îi place, vrea să emigreze și să nu mai audă de noi niciodată? Cum vede ea viitorul României? 

Ca structură, mă atașez foarte repede și îmi este greu să tai legăturile sau să mă gândesc să renunț definitiv la ceva ce este parte din mine. Întorc capul și după ce mă despart de un loc în care am stat câteva ore, darămite de țara mea. Nu exclud varianta de a pleca pentru o scurtă perioadă, chiar îmi doresc să am și experiențe de genul acesta, dar știu că m-aș întoarce tot aici. E o legătură care cred eu că îmi face bine. Nu știu care va fi viitorul României și nu îmi place să mă pronunț în privințe pe care nu le stăpânesc. Mai ales că lucrul acesta a devenit aproape un sport național. Pot doar să cred într-un viitor mai bun, prin efortul nostru, al tuturor. 

Nu mă pasionează politica, deși mulți m-ar condamna și ar spune că este o greșeală. Poate chiar așa este. De votat am votat mereu, am și protestat, dar cred mai mult în schimbarea pe care o produce fiecare individ care alege să-și facă treaba bine acolo unde îi este locul, decât în forța de schimbare a unui protest.

Idoli. Are Bianca idoli? Către cine se îndreaptă privirile admirative ale actriței? Ca cine voia să fie atunci când era mică?

Când eram mică, voiam sa fiu ca Schumacher. Unul din cele mai fericite momente din copilăria mea era duminică dimineață când mă uitam cu tata la Formula 1.

De la el am moștenit pasiunea asta. În plus, ori de câte ori avea ocazia mă plimba prin oraș, conducând în stilu-i caracteristic. Un fel de reproducere a ceea ce vedeam la televizor. Deci nu știu sigur dacă idolul meu era Schumacher sau tata.

Cert este că în momentul de față mi se pare un cuvânt mult prea mare ca să mai cred în el. Și nu cred că face bine, cred că limitează pe mai multe planuri. Deși nevoia de a avea idoli este o nevoie pe care o avem cu toții. Sunt mulți oameni pe care îi admir, atât profesional cât și uman. Iar când aceste două planuri se întâlnesc devine ceva mai mult decât admirație și abia atunci începe să conteze cu adevărat. Mereu am admirat oamenii care manifestă empatie față de ceilalți, oamenii care știu să fie oameni. Și să fii om e mare lucru. Nu am cum să nu admir asta. 

Tineret. Ce tineri ne recomandați din lumea noastră artistică, să-i promovăm în site-ul nostru, să vadă cetățeanul că nu mai avem noi actorii de altădată, dar îi avem pe cei de acum, ceea ce nu e tocmai puțin lucru.

Sunt mulți tineri talentați și motivați dar, în afara colegilor precizați mai sus, numele celor cu care am lucrat cel mai mult îmi vin acum în minte: Oana Predescu, Codrin Boldea, Voicu Aaniței, Ana Crețu, Alexandru Banciu, Ștefan Mohor, Rusalina Bona, Tiberiu Hârșan.



08
/06
/17

Între 20-27 mai, Buzăul a devenit scena Festivalului ”Buzău Iubește Teatrul”, un ”nou festival vechi” împrospătat cu un nume și un concept de organizare nou. Spectacole dintre cele mai noi și apreciate din București, dar și două spectacole din Piatra Neamț și Suceava, o secțiune pentru studenți și alta pentru copii, spectacole de stradă și conferințe. L-am prins pe foarte activul director Adrian Găzdaru în mijlocul festivalului și l-am rugat să-și tragă puțin sufletul și să ne povestească despre FBIT.

05
/06
/17

Dramaturgul Saviana Stănescu, născută în România și stabilită în Statele Unite ale Americii, a fost invitată recent să țină, alături de Matei Vișniec, un workshop de scriere dramatică în cadrul programului POINT New Writing, desfășurat la festCO 2017. Despre întâlnirea sa cu tinerii dramaturgi de la noi, dar și despre cum se scrie teatru azi, în rândurile care urmează...

02
/06
/17

"Limitările financiare pot fi luate ca un imbold creativ, dar numai dacă integrezi constrângerile bugetare de la început în procesul creativ", afirmă Antoine Le Bos, consultant de scenariu în cadrul "Less is More", o platformă europeană de dezvoltare a filmelor cu buget limitat, care va desfăşura la TIFF un workshop.

30
/05
/17

Diana Cavallioti (31 de ani), rolul principal feminin din filmul românesc de mare succes „Ana, mon amour”, are, mai ales, o frumoasă carieră în teatru. În linii mari, toate acestea se cunosc. Din interviul care urmează veți afla detaliile. Cine, ce, de ce, unde, când, cum. Ca la Ziar.

29
/05
/17

INTERVIU „Secondo Me” a fost prezentat în 2016 la Locarno. În iunie, documentarul, care are în centru doi garderobieri (de la Viena şi Milano) şi o garderobieră (de la Odessa), va putea fi văzut la TIFF. Regizorul Pavel Cuzuioc, născut în Republica Moldova şi stabilit în Austria, vorbeşte despre film şi despre cum a ajuns cineast.

18
/05
/17

Scriitorul din Basarabia se află în plină mică trilogie a marginalilor, din care a publicat primele două volume: „Sectanții” și „Bandiții”. Atenție, urmează un interviu neconvențional! Despre cultură și războaie, despre cărți, tineri și nostalgie. Se pune chiar și întrebarea: „Ești un agent al Kremlinului, Vasile?“

16
/05
/17

Este unul dintre profesorii fondatori ai şcolii de teatru clujene și a instruit cinci generaţii de absolvenţi ai secţiei române de actorie. Miklós Bács vorbește despre povestea sa de viață și teatru și rolul Faust din spectacolul cu același nume în regia lui Silviu Purcărete, jucat la Teatrul Național ''Radu Stanca'' din Sibiu.

11
/05
/17

Profitând de lansarea în limba română a romanului „Cel mai frumos loc din lume e chiar aici” (ed. Humanitas, 2017), de Care Santos și Francesc Miralles, am provocat-o pe celebra scriitoare catalană la un exercițiu de rememorare a traseului său – de la primul concurs literar câștigat, pe când era elevă, la cum arată o zi obișnuită pentru ea acum, ca autoare a unor cărți traduse în peste 20 de limbi.

04
/05
/17

„Încă nu m-am îndepărtat de concluzia asta, că cinema-ul este inutil. Pe de altă parte, îl îmbrăţişez nemăsurat”, spune regizorul Gabriel Achim, al cărui debut, „Visul lui Adalbert” (2011), este acum disponibil pe platforma Cinepub. Noul său film, „Ultima zi”, va rula din 12 mai în cinematografe.

04
/05
/17

Un interviu neconvențional cu ziaristul (colaborator al Ziarului Metropolis) și scriitorul Andrei Crăciun, despre cea mai recentă dintre cărțile sale – „Aleea Zorilor” (publicată la Editura Polirom), care este o carte despre copilărie, scrisă într-o singură frază.

28
/04
/17

Lavinia Pele (25 de ani), nominalizată la Premiile UNITER pentru debut (cu rolul Doruleț din spectacolul „Visul unei nopți de iarnă”, de la Teatrul Tony Bulandra din Târgoviște). A studiat Teatrul la Cluj-Napoca (la clasa lui Miklos Bacs) și a făcut masterul la UNATC. Joacă și în „Zece pentru New York”, spectacolul aniversar de la Teatrul Metropolis. Ea este Fefe.