Biblioteca virtuală UNITER. Cele mai bune piese românești, gratuit pentru lectură
https://www.ziarulmetropolis.ro/biblioteca-virtuala-uniter-cele-mai-bune-piese-romanesti-gratuit-pentru-lectura/

OPORTUNITĂȚI. UNITER lansează BIBLIOTECA VIRTUALĂ Cea mai bună piesă românească. E vremea unor resetări. O criză este adesea o oportunitate. Nu doar un risc. Să fim optimişti şi să găsim oportunităţi!

Un articol de Petre Ivan|28 aprilie 2020

De aceea, ca majoritatea instituțiilor culturale, și nu numai, UNITER își restructurează proiectele și vine în întâmpinarea iubitorilor de teatru cu o ofertă culturală adaptată la situația de criză socială pe care o traversăm zilele acestea.

Iureșul zilelor când totul părea posibil, când făceam multe lucruri fără să fim constrânși de nimic s-a dizolvat. Acum trăim în prezent, avem parcă mai mult timp pentru noi și ai noștri, ne testăm limitele și răbdarea, ne (re)descoperim pasiuni. Cu alte cuvinte, TRĂIM.

Pentru că știm sigur că nu ați avut ocazia să citiți piesele câștigătoare si nominalizate ale Concursului de dramaturgie Cea mai bună piesă românească a anului, UNITER lansează biblioteca virtuală Cea mai bună piesă românească.

Pe site-ul www.uniter.ro și pe pagina oficială de facebook a UNITER vor fi postate în format digital textele acestor piese din ultimele zece ediții ale concursului.

Pe lângă faptul că oferă o sursă de lectură săptămânală, biblioteca virtuală poate fi o bază de date extrem de utilă pentru artiștii care doresc să abordeze în proiectele lor viitoare texte ale dramaturgiei românești contemporane.

Și pentru că în aceste vremuri putem exersa cuvântul ÎMPREUNĂ doar în spațiul virtual, lansăm o provocare pentru artiștii din lumea teatrului! Invităm pe doritori să se „întâlnească” în mediul online și să creeze un spectacol-lectură pornind de la una din piesele postate.

Vă dorim sănătate, răbdare și timp de citit și ascultat! 

Piesele vor fi disponibile pentru lectură, câte un titlu pe zi, după cum urmează: anul 2018 (în perioada 27 aprilie – 3 mai); anul 2017 (4-10 mai); anul 2016 (11-17 mai); anul 2015 (18-24 mai); anul 2014 (25-31 mai); anul 2013 (1-7 iunie); anul 2012 (8-14 iunie); anul 2011 (15-21 iunie); anul 2010 (22-28 iunie); anul 2009 (29 iunie – 5 iulie).*

Ediția 2020 a concursului de dramaturgie „Cea mai bună piesă românească a anului” este în plină desfășurare. Juriul își continuă activitatea de lecturare a pieselor înscrise în concurs, iar la începutul lunii mai vom afla câștigătorul.

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2018

nominalizate:

Viețile sfinților de Radu Macrinici

Întoarcerea de Laurențiu Blaga

Când se topesc ghețarii de Marilena Dumitrescu

Nu suntem melci sau suntem? de Marilena Dumitrescu

 

câștigătoare:

Matilda și groparii

Autor: Stela Giurgeanu

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Cea mai bună piesă românească a anului 2018

Anul apariției: 2019

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2017

nominalizate:

O mie nouă sute optsprezece reîncărcat de Radu Macrinici

Faraonul și luminițele de la capătul tunelului de Gheorghe Truță

Captivi de Caliopia Hodorogea

Delegatul de Petru Barbu

 

câștigătoare:

50 de secunde

Autor: Daniel Oltean

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

            Anul apariției: 2018

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2016

nominalizate:

Ultima dorinţă de Cristina Cozma

Legea locatarului universal de Denis Dinulescu

Ziua în care m-am hotărât să uit totul de Raul Popescu

Eu nu sunt Hamlet de Andrei Vornicu

 

câștigătoare:

Masa puterilor noastre

Autor: Petre Barbu

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2017

  

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2015

nominalizate:

Colecționarul de timp de Stela Giurgeanu

Singurătatea pietrelor de Flavius Lucăcel

 

câștigătoare:

Nadia

Autor: Diana Florina Avrămuț

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2016

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2014

nominalizate:

Dragoste în vremea lui Koch de Olga Delia Mateescu

Blana leopardului de Mihai Octavian Ioana

Ringhispil (Carusel) de Kincses Elemér

 

câștigătoare:

Timpul nebunilor

Autor: Stela Giurgeanu

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2015

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2013

nominalizate:

Pasărea de foc de Eva Crişan

 

câștigătoare:

În trafic 

Autor: Alina Nelega

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2014

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2012

nominalizate:

Răpitor de Radu Macrinici

Zăpadă de Adriana Gurău

 

câștigătoare:

Nostalgicii călători

Autor: Liviu Lucaci

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2013

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2011

nominalizate:

Iarna cărţilor noastre de Ana Boariu

O, lume nouă! de Liviu Lucaci

Soţii, prietene, amante de Cornel Mihai Ungureanu

Aleea soarelui de Gabriel Pintilei

Mr.Nobody de Eva Crişan

 

câștigătoare:

Ultimul pact

Autor: Oana-Maria Cajal

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2012

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2010

nominalizate:

Trei persoane îmbrăcate în galben şi cu pălării negre de Ioana Gavrilovici

Fraţi de cruce de Liviu Lucaci

Moartea ca experienţă de viaţă de Marilena Dumitrescu

Aici, acolo de Mihai Ignat

Regii meduzelor de Cornel George Popa

 

câștigătoare:

Labirint

(Love Stories)

Autor: Radu F. Alexandru

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2011

 

 

CEA MAI BUNĂ PIESĂ ROMÂNEASCĂ A ANULUI 2009

nominalizate:

Reluare de Ruxandra A. Badea

Herghelia albastră de Valeriu Butulescu

 

câștigătoare:

Jack lunetistul

Autor: Radu Macrinici

Colecția: Piese noi. Dramaturgi români

Anul apariției: 2010

06
/07
/14

CRONICĂ DE FILM. La aproape zece ani de la succesul său major cu „Crash”, timp în care a mai realizat alte două filme, scenaristul și regizorul canadian Paul Haggis a revenit în 2013 cu „Third Person”, ajuns acum pe marile ecrane de la noi sub titlul mai facil de „Dragoste la persoana a treia”.

05
/07
/14

A jucat în comedii, drame, operetă, dar popularitatea şi-a cucerit-o în teatrul de revistă. Când a devenit cunoscut, Constantin Tănase era atât de bogat încât şi-a permis să facă spectacole din banii proprii şi să aducă vedete internaţionale în spectacolele sale.

05
/07
/14

Printre filmele în care a jucat Matei Alexandru se numără "Weekend cu mama" (2009), "Niki Ardelean, colonel în rezervă" (2003), "Corul Pompierilor" (2000), "Muschetarii în vacanţă" (1984), "Grăbeşte-te încet" (1981), "Elixirul tinereţii" (1975) şi "Ultimul cartuş" (1973).

04
/07
/14

Corul Național de Cameră Madrigal își continuă deplasările internaționale la începutul săptămânii viitoare în Țările Baltice (Lituania și Letonia). Turneul va atinge, până la sfârșitul lunii octombrie, și țări precum China (Beijing), Austria (Viena) și Ungaria (Budapesta).

04
/07
/14

Pe 7 iulie, Cinema-Edu vă invită la un răsfăț cinefil, pe terasa de la etajul 2 al mall-ului Promenada. Bucurați-vă de răcoarea unei seri de vară și savurați băutura preferată în compania unor filme de calitate.

03
/07
/14

Casa de Producţie a Televiziunii Române pregăteşte noi spectacole teatrale de televiziune, Victor Rebengiuc, Mariana Mihuţ, Coca Bloos, Horaţiu Mălăele, Crina Semciuc, Constantin Cotimanis şi Jojo (Cătălina Grama) fiind câţiva dintre artiştii care vor intra în platourile TVR în această vară.

03
/07
/14

Personajul de benzi desenate Batman, care a stat la baza mai multor desene animate, seriale de televiziune, lungmetraje şi jocuri video, va sărbători pe 23 iulie 75 de ani de la prima sa apariţie într-o revistă de benzi desenate.

03
/07
/14

Filmele "Bridges of Sarajevo", de Cristi Puiu, şi "Câinele japonez", de Tudor Jurgiu, au fost selectate în competiţia celei de-a 61-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Pula, din Croaţia, care se va desfăşura între 12 şi 26 iulie.

02
/07
/14

Transilvania Film anunță premiera în cinematografe a coproducției româno-spaniole – Canibal. Regia filmului ce va avea premiera în cinematografele din țară pe 11 iulie este semnată de cunoscutul regizor de origine spaniolă Manuel Martín Cuenca.

02
/07
/14

După repetiția deschisă a spectacolului ActOrchestra în regia lui Horia Suru din cadrul proiectului 9G – Noua generație de creatori din data de 26 iunie, am avut senzația că s-a produs o mare deșteptare a lumii teatrale românești, un soi de înnoire și strălucire artistică prin prisma unei altfel de abordări a expresivității pe scenă – prin muzică. Pot afirma cu încredere că TNB-ul a întinerit și a înflorit. În consolidarea afirmației mele, mi-am dorit să aflu opiniile avizate ale unor oameni care au strânsă legătură cu teatrul.