BIEFF 2019 se va încheia cu filmul „Aquarela”, de Victor Kossakovsky
https://www.ziarulmetropolis.ro/bieff-2019-se-va-incheia-cu-filmul-aquarela-de-victor-kossakovsky/

,,Unul dintre cele mai riscante filme făcute pâna acum’’, „Aquarela” de Victor Kossakovsky, va fi proiectat în închiderea BIEFF 2019.

Un articol de Liliana Matei|6 noiembrie 2019

Cel mai noul film al regizorului Victor Kossakovsky, Aquarela, propune publicului o călătorie cinematografică fascinantă, inspirată de frumusețea transformatoare și puterea brută a apei. Nu vei mai privi planeta ca până acum după ce vei urmări acest documentar sâmbătă, pe 9 noiembrie, de la ora 20:00, la Cinema Muzeul Țăranului, acolo unde va avea loc Gala de închidere a celei de-a 9-a ediții BIEFF.

Biletele și abonamentele sunt disponibile aici

De la înșelătoarele ape înghețate ale Lacului Baikal din Rusia și până în Miami, trecând prin Uraganul Irma și ajungând la Cascada Îngerului din Venezuela, apa rămâne personajul principal în Aquarela, un experiment cinematografic de-a dreptul hipnotizant. ,,Nu seamănă cu nimic din ce-ai văzut până acum’’ (New York Times), pentru că nimeni nu a mai avut curajul să înfrunte cele mai aprige condiții meteo pentru a surprinde măreția naturii. La granița dintre poezie și realitate, documentarul filmat într-un format neobișnuit, la 96 cadre/secundă, reușește să abstractizeze forța incomensurabilă a apei, amintindu-ne că omenirea nu are nicio șansă să se măsoare cu puterea și capriciile celui mai prețios element al planetei.

Călătoria periculoasă în care s-a aventurat echipa de producție, în frunte cu regizorul Victor Kossakovsky, i-ar fi putut costa pe toți viața. Surprinși în larg de cea mai agresivă furtună din ultimii 100 de ani, au continuat să filmeze, reușind să surprindă imagini unice cu formele spectaculoase ale apei. ,,Noi chiar am experimentat asta și suntem încă în viață?’’, se întrebau cu toții după prima vizionare a cadrelor surprinse în jurul lumii.

,,Se spune că în timpul unei furtuni, prima săptămână e cea în care crezi că vei muri. În cea de-a doua, tu ești cel care-și dorește să moară. Abia în a treia săptămână realizezi că nu vei muri, așa că trebuie să lupți. Noi a trebuit să ne apropiem foarte mult de apă pentru a filma acele cadre, iar acum suntem recunoscători că suntem în viață’’, povestește regizorul despre experiența filmărilor Aquarela.

Proiecția documentarului va închide cea de-a 9-a ediție a festivalului, la Gala de sâmbătă seară, unde vor fi premiate cele mai bune filme din Competiția Internațională BIEFF, curatoriată de Dan Angelescu. 25 de scurtmetraje concurează în acest an pentru Marele Premiu în valoare de 3.000 de Euro, oferit de Uniunea Cineaștilor din România (UCIN). Premiile pentru Regie și Concept Vizual, fiecare dintre ele în servicii de post-producție în valoare de 1.500 de Euro, vor fi oferite de Cinelab România.

Cel mai popular dintre filme va fi distins cu Premiul Publicului, în urma voturilor exprimate de spectatori. Iubitorii filmelor de avangardă vor avea ocazia să urmărească scurtmetrajele din Competiția Internațională, în prezența realizatorilor, începând de joi, 7 noiembrie, ziua dedicată exclusiv programelor curatoriate din această secțiune.

The Human Flow: Home in the Age of Displacement, o selecție de cinci filme care subminează modalitățile convenționale de a aborda migrația, oferind noi perspective asupra acestui subiect prin combinații inedite de mijloace vizuale și tehnici narative, va rula de la ora 18:00 la Institutul Cervantes. Un punct de intersecție a cinci scurtmetraje recente care și-au găsit metodele de prezentare și reprezentare chiar în nucleul mediului, Healing Voices: Remembrance and Reenactment se va vedea în aceeași sală, de la ora 20:30.

În paralel, la Cinema Muzeul Țăranului, de la ora 18:00 vor fi proiectate scurtmetrajele din secțiunea Longing and Belonging, dedicată perspectivelor inovatoare asupra sentimentului de apartenență. Seara va continua, de la ora 21:00, cu Public Space and Urban Anxieties, care analizează spațiul public urban din perspectiva sistemului de relații socio-culturale care guvernează viața celor care îl locuiesc și care, ca noi toți, sunt în același timp cetățeni ai lumii digitale.

Ziua de vineri, 8 noiembrie, va aduce în premieră pe marele ecran din România filmele premiate la cele mai importante festivaluri de film din lume. Cele 11 filme premiate la Cannes, Berlinale, Locarno, Rotterdam, Sarajevo, Tampere și Clermont-Ferrand vor rula în două programe sub titlul Golden Shorts, de la ora 18:00 și de la 20:30, la POINT. Seara va continua cu proiecția Labor of Love / Labor or Love, selecția dedicată abordărilor neconvenționale asupra relației cu munca. Cele cinci scurtmetraje din programul competițional vor putea fi urmărite de la ora 21:00, la Cinema Union.

Pentru fanii regizorului Roy Andersson, seara de vineri va reprezenta o a doua ocazie de a descoperi About Endlessness, filmul din deschiderea celei de-a 9-a ediții BIEFF. De la ora 19:00, lungmetrajul premiat în acest an cu Leul de argint pentru Cel mai bun regizor la Festivalul Internațional de film de la Veneția va avea parte de o a doua proiecție în cadrul festivalului, la Cinema Union. 

Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc între 6 și 10 noiembrie, la Cinema Muzeul Țăranului, Instituto Cervantes, Cinemateca Union, POINT și Cinema PRO.

Organizatori: Asociația Culturală Manekino, în parteneriat cu PRINTOR COM

Proiect cultural co-finanțat de: Administrația Fondului Cultural Național, Centrul Național al Cinematografiei, Ministerul Culturii și Identității Naționale

Cu sprijinul: Instituto Cervantes, Institutul Francez din București, Ambasada Regatului Țărilor de Jos, Goethe-Institut România, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică I.L. Caragiale, Universitatea Națională de Arte București

Sponsori: Uniunea Cineaștilor din România, Cinelab România, Noumax, Tuborg

Parteneri de ospitalitate: TH Hotels, Sky Tour, Lokal, Lente, Apollo111

Parteneri media: Radio Guerrilla, Radio România Cultural, Observator Cultural, Films in frame, Ziarul Metropolis, The Institute, Cartierul Creativ, IQads, All About Romanian Cinema

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Foto: Aquarela / BIEFF

20
/01
/15

Drama "Leviafan/ Leviathan" a regizorului rus Andrei Zvyagintsev, nominalizată la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin pe 2015, a stârnit o dezbatere aprinsă în Rusia, cineastul fiind acuzat de administraţia de la Kremlin că ponegreşte imaginea ţării.

20
/01
/15

Juriul Festivalului de Film de la Cannes va fi prezidat în 2015 de cineaştii americani Joel şi Ethan Coen, laureaţi cu Palme d'Or în 1991, preşedinţia bicefală a juriului prestigiosului eveniment fiind o premieră în istoria acestuia.

20
/01
/15

NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI Iulia Verdeş, 27 de ani, actriţă. E pe scenă de la cincisprezece ani. Profesionist, cu contract, cam de la majorat. A intrat la Teatru din a doua încercare, a fost în seriale la Pro TV, a jucat în scurtmetraje cu care a mers la festivaluri în toată lumea.

20
/01
/15

Regizoarele Ruxandra Ghiţescu, Natalia Saufert şi Cristina Groşan, monteurul Laszlo Istvan Dunai şi producătoarea Ioana Drăghici vor participa la secţiunea Berlinale Talents a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin 2015, informează Institutul Cultural Român (ICR) din capitala germană.

16
/01
/15

De ce eu?, în regia lui Tudor Giurgiu, va avea premiera mondială în selecția oficială a celei de-a 65-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Berlin (5 – 15 februarie 2015), unul dintre cele mai importante evenimente de gen din industria filmului.

15
/01
/15

Nominalizările la premiile Oscar 2015 au fost anunţate joi, în cadrul unei ceremonii care a avut loc la Samuel Goldwyn Theatre din Beverly Hills, cinematograful administrat de Academia de film americană, instituţia care decernează prestigioasele statuete.

15
/01
/15

CRONICĂ DE FILM După siroposul „Babel” (2006) și după melodrama destul de ieftină intitulată „Biutiful” (2010), „Birdman” este o neașteptată schimbare de ton și de stil pentru Alejandro Gonzalez Inarritu.

13
/01
/15

Documentarul "Lumea lui Geo Saizescu", de Dan Doroftei, despre viaţa şi creaţia cineastului prezentate prin poveşti spuse Maia Morgestern, Sebastian Papaiani şi Ileana Stana Ionescu, va fi proiectat pe 14 ianuarie, de la ora 19.30, la Cinema Union din Bucureşti.

13
/01
/15

Liam Neeson a restabilit ordinea în box office-ul românesc, week-end-ul trecut, şi s-a impus ca lider absolut al încasărilor, generând venituri de peste 1.500.000 RON şi un număr de aproximativ 80.000 spectatori, odată cu premiera filmului ,,Taken 3: Teroare în L.A.” pe marile ecrane din România.

12
/01
/15

"Omul Pasăre sau Virtutea nesperată a ignoranţei/ Birdman", regizat de Alejandro González Iñárritu şi considerat unul dintre filmele favoritele la Oscar în acest an, va avea premiera în cinematografele din România pe 16 ianuarie,