BIEFF aduce „Cannes-ul documentarului”
https://www.ziarulmetropolis.ro/bieff-aduce-cannes-ul-documentarului/

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF aduce, între 11 şi 15 decembrie, pe ecranele din capitală, cele mai neconvenţionale filme din selecţia IDFA – Festivalul Internaţional de Film Documentar Amsterdam, supranumit şi „Cannes-ul documentarului”.

Un articol de Corina Vladov|31 octombrie 2013

Festivalul Internațional de Film Experimental București BIEFF aduce, între 11 și 15 decembrie, pe ecranele din capitală, cele mai neconvenționale filme din selecția IDFA – Festivalul Internațional de Film Documentar Amsterdam, supranumit şi „Cannes-ul documentarului”.

Aflat la cel de-al patrulea an de colaborare cu industria de film olandeză, BIEFF a creat un canal permanent de comunicare între cinemaul românesc și promotorii de film din Țările de Jos.

IDFA proiectează anual peste 300 de documentare. David Maysles, Raymond Depardon, Werner Herzog, Ulrich Seidl sunt doar câțiva dintre regizorii ale căror filme documentare au fost proiectate în premieră mondială la Amsterdam. IDFA prezintă în cadrul BIEFF secţiunea sa destinată documentarului experimental, PARADOCS, care expune o abordare estetică a documentarului aflată la granița dintre film și artă vizuală, și îi prezintă pe autorii care explorează noi mijloace artistice prin care să redea cât mai fidel complexitatea realului.

Programul IDFA PARADOCS, prezentat cu sprijinul generos al Ambasadei Regatului Țărilor de Jos, propune câteva dintre cele mai incitante experimente din ultimii doi ani.

A story for the modlins, un film atipic la BIEFF

La graniţa dintre documentar şi ficţiune, A story for the Modlins – preferatul publicului și câştigătorul Marelui Premiu la Clermont-Ferrand – spune excentrica și emoționanta poveste a lui Elmer Modlin. Probabil n-aţi auzit niciodată de el şi nu e de mirare – punctul culminant al carierei sale de actor a fost apariţia ca figurant în Rosemary’s Baby al lui Roman Polanski.

Viaţa lui creativă plină de frustrări, redusă la un maldăr de fotografii, scrisori și casete video lăsate la gunoi, cade în mâinile regizorului S. Oksman, care îi reconstituie povestea. De o debordantă creativitate în utilizarea found-footage-ului, filmul surprinde viaţa ca pe un amestec de şansă, pasiune şi muncă, în proporţii necunoscute, ridicând inevitabil întrebări despre destin şi liber-arbitru.

Parte dintr-un proiect cross-media mai amplu aflat încă în plină desfășurare, Empire: Migrants investighează, printr-un ecran triptic, o perioadă controversată a istoriei – colonialismul și comerțul cu sclavi – care continuă să influențeze în prezent viețile unor comunități din Ghana, Surinam și Brazilia.

Citiți și: BIEFF – program cu filme premiate la Oberhausen

Un eseu vizual nuanțat despre relația dintre etnicitate, dezrădăcinare și relocare, ce aduce laolaltă perspective contradictorii despre efectele colonialismului olandez. Bucurându-se de atenția unor reviste precum Variety și VICE, filmul este un mix provocator de documentar, artă vizuală și jurnalism.

Cea de-a 4-a ediție a Festivalului Internațional de Film Experimental București BIEFF va avea loc în perioada 11-15 decembrie 2013, la Cinema Studio și Cinema Elvira Popescu.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

30
/01
/20

În luna februarie, cinefilii români vor putea urmări “Little Women” / “Fiicele doctorului March”, producție Sony Pictures distinsă cu șase nominalizări la premiile Oscar, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu adaptat, Cea mai bună actriță principală și Cea mai bună actriță secundară.

30
/01
/20

Parazit/ Parasite, filmul fenomen al cineastului coreean Bong Joon-Ho, scrie istorie la Oscar, devenind prima producție din Coreea de Sud nominalizată atât la categoria Cel mai bun film străin, cât și la categoria Cel mai bun film. A doborât recorduri de box-office în întreaga lume, a câștigat Palme d’Or la Cannes 2019, iar din 31 ianuarie rulează în 26 de cinematografe Cinema City din întreaga țară, în cadrul unui eveniment dedicat Oscarurilor.

24
/01
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Sam Mendes, "1917" (2019) este în primul rând o demonstraţie de virtuozitate tehnică. Un film care trivializează tragedia teribilă a războiului şi o transformă într-o cursă contracronometru cu obstacole, ca un joc pe calculator. Spectaculos, dar sărac în idei.

Page 2 of 25812345...102030...Last »