„Body Line of Thought”, un proiect coregrafic despre relația pe care o avem cu bacteriile din corpul nostru
https://www.ziarulmetropolis.ro/body-line-of-thought-un-proiect-coregrafic-despre-relatia-pe-care-o-avem-cu-bacteriile-din-corpul-nostru/

BLOT – Body Line of Thought, proiectul coregrafic creat şi interpretat de Simona Deaconescu (România) şi Vanessa Goodman (Canada), care propune o serie de situaţii performative ce explorează mişcarea din perspectiva relaţiei pe care o avem cu bacteriile din corpul nostru, va avea premiera în perioada 12 – 15 noiembrie, prin acţiuni în paralel, în Bucureşti şi Vancouver.

Un articol de Liliana Matei|10 noiembrie 2020

BLOT este o co-producție între Tangaj Collective (București, RO) și Action at a Distance (Vancouver, CA), bazată pe o colaborare strânsă la nivel de metode de lucru, viziuni asupra corpului, dialog artistic și schimb de resurse între cele două coregrafe fondatoare ale organizațiilor.

Premiera va avea loc într-o formă hibridă, online și offline, prin evenimente expoziționale cu caracter documentar, care se întâmplă în paralel la București (Switch Lab) și Vancouver (Left of Main), ambele pe bază de programare.

O instalație video cu caracter documentar, de 42 de minute, va fi prezentată pe 13, 14 și 15 noiembrie, între orele 18.00 – 21.00, la Switch Lab, în București. Alături de înregistrarea spectacolului vor fi prezentate și alte materiale video care au făcut parte din cercetarea celor două coregrafe.

În paralel, proiectul va putea fi vizionat și online. Accesul este gratuit, iar participarea, atât offline cât și online, se face pe bază de programare, prin intermediul acestui formular:

https://form.jotform.com/203062779177361

Proiectul a beneficiat de o rezidență de cercetare la Cultivamos Cultura, în Sao Luis, Portugalia, ca urmare a selectării celor două coregrafe ca artiste rezidente în proiectul european Biofriction, un proiect de BioArt co-finanțat de Programul Europa Creativă. În condițiile actuale, Simona și Vanessa au lucrat progresiv, dezvoltând proiectul inițial online, și întâlnindu-se ulterior în Sao Luis și București, la Centrul Național al Dansului București, pentru laboratoare de creație, repetiții și filmări.

Vanessa Goodman, absolventă a Universității Simon Fraser, este directorul artistic al Action at a Distance Dance Society. De-a lungul carierei coregrafice, a fost răsplătită cu numeroase premii, distincții și selecții artistice printre care: Premiul Iris Garland Emerging Choreographer (2013); Bursa Yulanda M. Faris (2017/18); Premiul Chrystal Dance (2019); Fondul Schultz de la Banff Center for Arts and Creativity (2019); programul „Space to Fail” (2019/20) cu parteneri din Noua Zeelandă, Australia și Vancouver. A prezentat lucrări în Canada, SUA, Marea Britanie, Brazilia, Ungaria etc și a participant în cadrul unor numeroase rezidențe (precum The Dance Centre, Dance Victoria, Harbourfront Centre, The Shadbolt Centre și The Banff Centre for Arts and Creativity.

Simona Deaconescu, coregrafă emergentă ce lucrează transdisciplinar, la granița dintre performance, instalație și film, a studiat în paralel Coregrafie la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” București și Regie de Film la Universitatea Media. Și-a continuat studiile luând parte la diverse programe de formare profesională internaționale, iar în 2013 a fondat Tangaj Dance, companie de dans independentă care produce proiecte la intersecția dintre artă și știință, film și dans. În 2015 a pus bazele Bucharest International Dance Film Festival, singurul festival de film de dans din România, al cărei director artistic este până în prezent. În 2016 i-a fost acordat un premiul de excelență din partea Centrului Național al Dansului București pentru contribuția adusă dansului contemporan românesc, iar în 2019 a fost selectată drept coregrafă emergentă în cadrul Springboard Danse Montréal, fiind comisionată să realizeze o lucrare scurtă de grup prezentată la Usine C.

Mai multe detalii:

Facebook – https://www.facebook.com/events/378708483279887

Site oficial – http://www.tangajdance.com/blot

Proiectul este co-finanțat de Canada Council for the Arts și Administrația Fondului Cultural Național*. Partenerii proiectului sunt Centrul Național al Dansului București, Left of Main, plastic orchid factory, Biofriction și Cultivamos Cultura.

*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Parteneri media BLOT: 4Arte, Modernism, Munteanu Recomandă, Spotmedia, Ziarul Metropolis, Zile și Nopți.

Foto: Ionuț Rusu

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.