Bogdan Albulescu vorbeşte despre un nou proiect care implicã teatru puṭin neconvenṭional
https://www.ziarulmetropolis.ro/bogdan-albulescu-vorbeste-despre-un-nou-proiect-care-implica-teatru-pu%e1%b9%adin-neconven%e1%b9%adional/

Pe Bogdan Albullescu l-am cunoscut la Inlight Theatre Pub şi am stat de vorbã despre un nou proiect care promite mult. Mi-a vorbit cu dezinvoltura actorului care crede în munca sa şi în proiectul în care s-a implicat atât din punct de vedere managerial, cât şi artistic.   Andrada Vãsii : Ce ne poṭi spune despre […]

Un articol de Andrada Văsii|7 noiembrie 2012

Pe Bogdan Albullescu l-am cunoscut la Inlight Theatre Pub şi am stat de vorbã despre un nou proiect care promite mult. Mi-a vorbit cu dezinvoltura actorului care crede în munca sa şi în proiectul în care s-a implicat atât din punct de vedere managerial, cât şi artistic.

 

Andrada Vãsii : Ce ne poṭi spune despre acest nou proiect ? Inlight Theatre Pub ?

Bogdan Albulescu: Ce pot spune despre noi este cã suntem la început. Am avut primele spectacole, în primul am jucat şi eu. A fost o încercare.

 A.V. : Spectacolul pilot.

B.A. : Da, spectacolul pilot. ‘’Visul unei nopṭi de galã’’ a fost cel de-al doilea spectacol. Scena este puṭin ineditã, deoarece spectacolele se joacã aici în faṭa barului. Cu toate acestea, avem un spaṭiu la care lucrãm, îl amenajãm şi plãnuim sã fie un mini-studio de teatru în curând. Momentan strângem fonduri pentru lumini şi toate cele.

 

A.V. : Cum a fost prima reprezentaṭie ? Aṭi avut parte de publicul aşteptat ?

B.A. : Am avut destul de mult public. Au fost mici probleme cu organizarea, deoarece nu toṭi ştiau cã se plãteşte bilet. La început a fost puṭin ciudat, dar dupã ce a început spectacolul nu au mai fost probleme.

 

A.V. : Public în special tânãr, sau toate categoriile de vârstã?

B.A.: Pentru prima piesã pe care am jucat-o avem, de obicei, public mai tânãr. Cu toate acestea, la spectacol am avut un public mixt: şi oameni mai în vârstã şi tineri. Oricum, spectacolele la care oamenii vin în astfel de locaṭii sunt spectacole la care te distrezi. Si oamenii sunt conştienṭi de acest lucru atunci când vin.

 

A.V. : Cu alte cuvinte aveṭi alt tip de intercaṭiune cu publicul în acest gen de spectacole.

B.A. : Da, totul este mult mai direct. Trebuie atenṭie mai multã. Eşti concentrat în egalã mãsurã atât pe public, cât şi pe tine. Trebuie sã te adaptezi teatrului şi publicului. Si în teatrul profesionist trebuie sã te adaptezi publicului, numai cã aici trebuie sã reacṭionezi altfel.

 

A.V. : Publicul se implicã activ în piese ?

B.A. : Depinde de natura spectacolului. De cele mai multe ori da. Noi am jucat multe spectacole în spaṭii neconvenṭionale; am jucat şi într-o maşinã-spectatorii stãteau în spate.

17
/09
/14

Activă atât în teatrul de stat, cât și în cel independent, actrița Nicoleta Lefter vorbeşte despre cum se îmbogățește sufletește datorită meseriei sale și despre exigențele pe care trebuie să le aibă un regizor atunci când lucrează cu ea.

03
/09
/14

Dan Piţa şi-a pus amprenta inconfundabilă pe nenumărate filme de referinţă ale cinematografului românesc. Cel mai recent exemplu este filmul său “Kyra Kyralina”, după Panait Istrati şi un scenariu de Ioan Grigorescu, a cărui premieră are loc pe 5 septembrie la cinematograful Elvira Popesco din Capitală.

27
/08
/14

Suntem o societate de consum în care rareori produsele pe care le cumpărăm ne trebuie cu adevărat. Ignorăm propriile puteri și ne lăsăm controlați de reclame ascunse sub un concept. Ce facem când teatrul ne aduce toate aceste elemente pe scenă?

18
/08
/14

Nevoia de teatru este tocmai nevoia de viaţă adevărată. Un actor îşi cercetează sufletul cu ceva vreme înainte de spectacol, petrecând puţin timp cu el însuşi, dezlegându-se de nebunia vieţii cotidiene. Îşi cercetează sufletul precum un vânător arma înainte de a pleca la vânătoare şi exact în clipa în care intră pe scenă ştie că e capabil de orice.

15
/08
/14

Alexandra Penciuc și Mariana Cămărășan, regizoarele spectacolului de teatru independent "Cui i-e frică de Virginia Woolf?", care se joacă de șapte ani cu aceeași distribuție, vorbesc despre descoperirile de care au avut parte lucrând împreună, despre transformările spectacolului și despre lucrurile care îi mențin vie energia.